Alcaňiz - Český motocyklista Karel Abraham havaroval v úvodu nedělní Velké ceny Aragonie MotoGP a skončil v nemocnici. Český závodník sice vybojoval osmou pozici v kvalifikaci a odstartoval ze třetí řady, ale hned v první zatáčce nezvládl svůj motocykl Ducati a z dráhy mu museli pomoci traťoví komisaři.
Velkou cenu v kategorii MotoGP, která je součástí mistrovství světa silničních motocyklů, s převahou vyhrál Australan Casey Stoner a čtyři závody před koncem šampionátu vede v průběžném šampionátu o čtyřiačtyřicet bodů. Australan, který dominoval už tréninkům i kvalifikaci, vyhrál před svým kolegou z týmu Repsol Honda, domácím Danim Pedrosou, a dalším Španělem Jorgem Lorenzem na Yamaze. Pro tým Repsol Honda šlo o jubilejní, sté vítězství v prestižní třídě. Kromě Abrahama havaroval též Andrea Dovizioso na Hondě a nepříjemný pád potkal i Lorise Capirosiho (Ducati) a Toniho Eliase (Honda), oba však odešli po svých. Pro českého jezdce ale neskončil pád příznivě. "Karel je teď v nemocnici a dělají mu CT vyšetření hlavy. Čekáme na výsledky," prozradil hodinu po konci závodu otec závodníka Karel Abraham starší. Vyšetření komplikace neprokázalo, nicméně český motocyklista zůstal v péči lékařů. "Dohodli jsme se, že ho nechají přes noc na pozorování. Je lehce otřesen, ale snad v pořádku," dodal Abrahamův otec po konzultaci s lékaři.
Pro český motosport tak vybojoval mistrovské body pouze Jakub Kornfeil v závodu třídy do 125 kubických centimetrů, který obsadil 13. místo. Vítězem závodu v nejslabší kubatuře se stal Španěl Nicolas Terol na Aprilii. Za Terolem, jezcem týmu Bankia Aspar, skončili druhý Francouz Johann Zarco z týmu Avant-AirAsia-Ajo a třetí další Španěl Maverick Vi?ales ze stáje Blusens by Paris Hilton Racing. Ve třídě Moto2 zvítězil další Španěl Marc Marquez na motocyklu Suter, před Italy Andreou Iannonem a Simonem Corsim.
Velká cena AragonieMotoGP: 1. Stoner (Aus./Repsol Honda) 42:17,427, 2. Pedrosa (Šp./Repson Honda) +8,162, 3. Lorenzo (Šp./Yamaha) +14,209, 4. Simoncelli (It./Honda) +20,646, 5. Spies (USA/Yamaha) +27,739, 6. Bautista (Šp./Suzuki) +30,373, ... ABRAHAM (ČR/Cardion AB Motoracing Ducati) nedojel. Průběžné pořadí MS (po 14 z 18 závodů): 1. Stoner 284, 2. Lorenzo 240, 3. Dovizioso (It.) 185, 4. Pedrosa 170, 5. Spies 146, 6. Rossi (It.) 139, ... 14. ABRAHAM 50. Moto2: 1. Marquez (Šp./Suter) 40:20,575, 2. Iannone (It./Suter) +2,466, 3. Corsi (It./FTR) +2,574, 4. De Angelis (SnM./Motobi) +3,054, 5. Espargaro (Šp./Pons Kalex) +10,831, 6. Smith (Brit./Tech3) +10,870. Průběžné pořadí MS (po 13 ze 17 závodů): 1. Bradl (Něm.) 221, 2. Marquez 215, 3. Iannone 132, 4. De Angelis 122, 5. Corsi 115, 6. Smith 112. Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 40:26,726, 2. Zarco (Fr./Derbi ) +6,771, 3. Vi?ales (Šp./Aprilia) +18,929, 4. Vazquez (Šp./Derbi) +27,472, 5. Salom (Šp./Aprilia) +27,469, 6. Kent (Brit./Aprilia) +27,750, ... 13. KORNFEIL (ČR/Ongetta-Centro Seta, Aprilia) +57,513. Průběžné pořadí MS (po 13 ze 17 závodů): 1. Terol 241, 2. Zarco 205, 3. Viňales 177, 4. Cortese (Něm.) 170, 5. Folger (Něm.) 130, 6. Vazquez 127, ... 12. KORNFEIL 56, ... 27. POPOV (oba ČR) 3.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?