Alcaňiz - Český motocyklista Karel Abraham havaroval v úvodu nedělní Velké ceny Aragonie MotoGP a skončil v nemocnici. Český závodník sice vybojoval osmou pozici v kvalifikaci a odstartoval ze třetí řady, ale hned v první zatáčce nezvládl svůj motocykl Ducati a z dráhy mu museli pomoci traťoví komisaři.
Velkou cenu v kategorii MotoGP, která je součástí mistrovství světa silničních motocyklů, s převahou vyhrál Australan Casey Stoner a čtyři závody před koncem šampionátu vede v průběžném šampionátu o čtyřiačtyřicet bodů. Australan, který dominoval už tréninkům i kvalifikaci, vyhrál před svým kolegou z týmu Repsol Honda, domácím Danim Pedrosou, a dalším Španělem Jorgem Lorenzem na Yamaze. Pro tým Repsol Honda šlo o jubilejní, sté vítězství v prestižní třídě. Kromě Abrahama havaroval též Andrea Dovizioso na Hondě a nepříjemný pád potkal i Lorise Capirosiho (Ducati) a Toniho Eliase (Honda), oba však odešli po svých. Pro českého jezdce ale neskončil pád příznivě. "Karel je teď v nemocnici a dělají mu CT vyšetření hlavy. Čekáme na výsledky," prozradil hodinu po konci závodu otec závodníka Karel Abraham starší. Vyšetření komplikace neprokázalo, nicméně český motocyklista zůstal v péči lékařů. "Dohodli jsme se, že ho nechají přes noc na pozorování. Je lehce otřesen, ale snad v pořádku," dodal Abrahamův otec po konzultaci s lékaři.
Pro český motosport tak vybojoval mistrovské body pouze Jakub Kornfeil v závodu třídy do 125 kubických centimetrů, který obsadil 13. místo. Vítězem závodu v nejslabší kubatuře se stal Španěl Nicolas Terol na Aprilii. Za Terolem, jezcem týmu Bankia Aspar, skončili druhý Francouz Johann Zarco z týmu Avant-AirAsia-Ajo a třetí další Španěl Maverick Vi?ales ze stáje Blusens by Paris Hilton Racing. Ve třídě Moto2 zvítězil další Španěl Marc Marquez na motocyklu Suter, před Italy Andreou Iannonem a Simonem Corsim.
Velká cena AragonieMotoGP: 1. Stoner (Aus./Repsol Honda) 42:17,427, 2. Pedrosa (Šp./Repson Honda) +8,162, 3. Lorenzo (Šp./Yamaha) +14,209, 4. Simoncelli (It./Honda) +20,646, 5. Spies (USA/Yamaha) +27,739, 6. Bautista (Šp./Suzuki) +30,373, ... ABRAHAM (ČR/Cardion AB Motoracing Ducati) nedojel. Průběžné pořadí MS (po 14 z 18 závodů): 1. Stoner 284, 2. Lorenzo 240, 3. Dovizioso (It.) 185, 4. Pedrosa 170, 5. Spies 146, 6. Rossi (It.) 139, ... 14. ABRAHAM 50. Moto2: 1. Marquez (Šp./Suter) 40:20,575, 2. Iannone (It./Suter) +2,466, 3. Corsi (It./FTR) +2,574, 4. De Angelis (SnM./Motobi) +3,054, 5. Espargaro (Šp./Pons Kalex) +10,831, 6. Smith (Brit./Tech3) +10,870. Průběžné pořadí MS (po 13 ze 17 závodů): 1. Bradl (Něm.) 221, 2. Marquez 215, 3. Iannone 132, 4. De Angelis 122, 5. Corsi 115, 6. Smith 112. Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 40:26,726, 2. Zarco (Fr./Derbi ) +6,771, 3. Vi?ales (Šp./Aprilia) +18,929, 4. Vazquez (Šp./Derbi) +27,472, 5. Salom (Šp./Aprilia) +27,469, 6. Kent (Brit./Aprilia) +27,750, ... 13. KORNFEIL (ČR/Ongetta-Centro Seta, Aprilia) +57,513. Průběžné pořadí MS (po 13 ze 17 závodů): 1. Terol 241, 2. Zarco 205, 3. Viňales 177, 4. Cortese (Něm.) 170, 5. Folger (Něm.) 130, 6. Vazquez 127, ... 12. KORNFEIL 56, ... 27. POPOV (oba ČR) 3.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.