Alcaňiz - Český motocyklista Karel Abraham havaroval v úvodu nedělní Velké ceny Aragonie MotoGP a skončil v nemocnici. Český závodník sice vybojoval osmou pozici v kvalifikaci a odstartoval ze třetí řady, ale hned v první zatáčce nezvládl svůj motocykl Ducati a z dráhy mu museli pomoci traťoví komisaři.
Velkou cenu v kategorii MotoGP, která je součástí mistrovství světa silničních motocyklů, s převahou vyhrál Australan Casey Stoner a čtyři závody před koncem šampionátu vede v průběžném šampionátu o čtyřiačtyřicet bodů. Australan, který dominoval už tréninkům i kvalifikaci, vyhrál před svým kolegou z týmu Repsol Honda, domácím Danim Pedrosou, a dalším Španělem Jorgem Lorenzem na Yamaze. Pro tým Repsol Honda šlo o jubilejní, sté vítězství v prestižní třídě. Kromě Abrahama havaroval též Andrea Dovizioso na Hondě a nepříjemný pád potkal i Lorise Capirosiho (Ducati) a Toniho Eliase (Honda), oba však odešli po svých. Pro českého jezdce ale neskončil pád příznivě. "Karel je teď v nemocnici a dělají mu CT vyšetření hlavy. Čekáme na výsledky," prozradil hodinu po konci závodu otec závodníka Karel Abraham starší. Vyšetření komplikace neprokázalo, nicméně český motocyklista zůstal v péči lékařů. "Dohodli jsme se, že ho nechají přes noc na pozorování. Je lehce otřesen, ale snad v pořádku," dodal Abrahamův otec po konzultaci s lékaři.
Pro český motosport tak vybojoval mistrovské body pouze Jakub Kornfeil v závodu třídy do 125 kubických centimetrů, který obsadil 13. místo. Vítězem závodu v nejslabší kubatuře se stal Španěl Nicolas Terol na Aprilii. Za Terolem, jezcem týmu Bankia Aspar, skončili druhý Francouz Johann Zarco z týmu Avant-AirAsia-Ajo a třetí další Španěl Maverick Vi?ales ze stáje Blusens by Paris Hilton Racing. Ve třídě Moto2 zvítězil další Španěl Marc Marquez na motocyklu Suter, před Italy Andreou Iannonem a Simonem Corsim.
Velká cena AragonieMotoGP: 1. Stoner (Aus./Repsol Honda) 42:17,427, 2. Pedrosa (Šp./Repson Honda) +8,162, 3. Lorenzo (Šp./Yamaha) +14,209, 4. Simoncelli (It./Honda) +20,646, 5. Spies (USA/Yamaha) +27,739, 6. Bautista (Šp./Suzuki) +30,373, ... ABRAHAM (ČR/Cardion AB Motoracing Ducati) nedojel. Průběžné pořadí MS (po 14 z 18 závodů): 1. Stoner 284, 2. Lorenzo 240, 3. Dovizioso (It.) 185, 4. Pedrosa 170, 5. Spies 146, 6. Rossi (It.) 139, ... 14. ABRAHAM 50. Moto2: 1. Marquez (Šp./Suter) 40:20,575, 2. Iannone (It./Suter) +2,466, 3. Corsi (It./FTR) +2,574, 4. De Angelis (SnM./Motobi) +3,054, 5. Espargaro (Šp./Pons Kalex) +10,831, 6. Smith (Brit./Tech3) +10,870. Průběžné pořadí MS (po 13 ze 17 závodů): 1. Bradl (Něm.) 221, 2. Marquez 215, 3. Iannone 132, 4. De Angelis 122, 5. Corsi 115, 6. Smith 112. Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 40:26,726, 2. Zarco (Fr./Derbi ) +6,771, 3. Vi?ales (Šp./Aprilia) +18,929, 4. Vazquez (Šp./Derbi) +27,472, 5. Salom (Šp./Aprilia) +27,469, 6. Kent (Brit./Aprilia) +27,750, ... 13. KORNFEIL (ČR/Ongetta-Centro Seta, Aprilia) +57,513. Průběžné pořadí MS (po 13 ze 17 závodů): 1. Terol 241, 2. Zarco 205, 3. Viňales 177, 4. Cortese (Něm.) 170, 5. Folger (Něm.) 130, 6. Vazquez 127, ... 12. KORNFEIL 56, ... 27. POPOV (oba ČR) 3.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?