Alcaňiz - Český motocyklista Karel Abraham havaroval v úvodu nedělní Velké ceny Aragonie MotoGP a skončil v nemocnici. Český závodník sice vybojoval osmou pozici v kvalifikaci a odstartoval ze třetí řady, ale hned v první zatáčce nezvládl svůj motocykl Ducati a z dráhy mu museli pomoci traťoví komisaři.
Velkou cenu v kategorii MotoGP, která je součástí mistrovství světa silničních motocyklů, s převahou vyhrál Australan Casey Stoner a čtyři závody před koncem šampionátu vede v průběžném šampionátu o čtyřiačtyřicet bodů. Australan, který dominoval už tréninkům i kvalifikaci, vyhrál před svým kolegou z týmu Repsol Honda, domácím Danim Pedrosou, a dalším Španělem Jorgem Lorenzem na Yamaze. Pro tým Repsol Honda šlo o jubilejní, sté vítězství v prestižní třídě. Kromě Abrahama havaroval též Andrea Dovizioso na Hondě a nepříjemný pád potkal i Lorise Capirosiho (Ducati) a Toniho Eliase (Honda), oba však odešli po svých. Pro českého jezdce ale neskončil pád příznivě. "Karel je teď v nemocnici a dělají mu CT vyšetření hlavy. Čekáme na výsledky," prozradil hodinu po konci závodu otec závodníka Karel Abraham starší. Vyšetření komplikace neprokázalo, nicméně český motocyklista zůstal v péči lékařů. "Dohodli jsme se, že ho nechají přes noc na pozorování. Je lehce otřesen, ale snad v pořádku," dodal Abrahamův otec po konzultaci s lékaři.
Pro český motosport tak vybojoval mistrovské body pouze Jakub Kornfeil v závodu třídy do 125 kubických centimetrů, který obsadil 13. místo. Vítězem závodu v nejslabší kubatuře se stal Španěl Nicolas Terol na Aprilii. Za Terolem, jezcem týmu Bankia Aspar, skončili druhý Francouz Johann Zarco z týmu Avant-AirAsia-Ajo a třetí další Španěl Maverick Vi?ales ze stáje Blusens by Paris Hilton Racing. Ve třídě Moto2 zvítězil další Španěl Marc Marquez na motocyklu Suter, před Italy Andreou Iannonem a Simonem Corsim.
Velká cena AragonieMotoGP: 1. Stoner (Aus./Repsol Honda) 42:17,427, 2. Pedrosa (Šp./Repson Honda) +8,162, 3. Lorenzo (Šp./Yamaha) +14,209, 4. Simoncelli (It./Honda) +20,646, 5. Spies (USA/Yamaha) +27,739, 6. Bautista (Šp./Suzuki) +30,373, ... ABRAHAM (ČR/Cardion AB Motoracing Ducati) nedojel. Průběžné pořadí MS (po 14 z 18 závodů): 1. Stoner 284, 2. Lorenzo 240, 3. Dovizioso (It.) 185, 4. Pedrosa 170, 5. Spies 146, 6. Rossi (It.) 139, ... 14. ABRAHAM 50. Moto2: 1. Marquez (Šp./Suter) 40:20,575, 2. Iannone (It./Suter) +2,466, 3. Corsi (It./FTR) +2,574, 4. De Angelis (SnM./Motobi) +3,054, 5. Espargaro (Šp./Pons Kalex) +10,831, 6. Smith (Brit./Tech3) +10,870. Průběžné pořadí MS (po 13 ze 17 závodů): 1. Bradl (Něm.) 221, 2. Marquez 215, 3. Iannone 132, 4. De Angelis 122, 5. Corsi 115, 6. Smith 112. Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 40:26,726, 2. Zarco (Fr./Derbi ) +6,771, 3. Vi?ales (Šp./Aprilia) +18,929, 4. Vazquez (Šp./Derbi) +27,472, 5. Salom (Šp./Aprilia) +27,469, 6. Kent (Brit./Aprilia) +27,750, ... 13. KORNFEIL (ČR/Ongetta-Centro Seta, Aprilia) +57,513. Průběžné pořadí MS (po 13 ze 17 závodů): 1. Terol 241, 2. Zarco 205, 3. Viňales 177, 4. Cortese (Něm.) 170, 5. Folger (Něm.) 130, 6. Vazquez 127, ... 12. KORNFEIL 56, ... 27. POPOV (oba ČR) 3.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.