Český závodník Jakub Kornfeil obsadil v nedělní Velké ceně České republiky silničních motocyklů ve třídě do 125 ccm sedmou pozici. Vítězem se stal díky odstoupení lídra šampionátu Španěla Nicolase Terol poprvé v kariéře německý jezdec Sandro Cortese.
Kornfeilovi nevyšla sobotní kvalifikace, a proto startoval až ze sedmé řady. Hned v úvodu mu ale vyšel záměr posunout se výrazně dopředu, když v prvním kole předjel pět soupeřů. Tím však jeho boj neskočil a v posunu mu pomohly i havárie či technické potíže ostatních jezdců. Devatenáctiletý český závodník, který vloni skončil na Masarykově okruhu senzačně pátý, se nejprve zbavil Itala Grotzkého a po odstoupení Kenta z Velké Británie držel místo na konci elitní desítky. O další dvě pozice se posunul poté, co odstoupili kvůli technické závadě do té doby vedoucí Terol a o chvíli později i jeho krajan Vázquez. Poté jezdil Kornfeil dlouho osamoceně, protože skupina před ním mu odjela a Grotzkyj jedoucí za ním na něj nestačil. Závod vyvrcholil v posledním kole, kdy do té doby druhý Cortese předjel Francouze Johanna Zarka a v dramatické koncovce svůj náskok uhájil. V další skupince spadl Portugalec Oliveira, což znamenalo pro Kornfeila konečnou sedmou pozici a vyrovnání letošního maxima ze Španělska. Další český jezdec Miroslav Popov obsadil 17. příčku, Ladislav Chmelík skončil pětadvacátý. Abraham nedojel Velkou cenu České republiky ve třídě MotoGP, z výhry se radoval Stoner Český závodník Karel Abraham nedokončil nedělní Velkou cenu České republiky silničních motocyklů ve třídě MotoGP. Svou letošní suverenitu v Brně potvrdil Australan Casey Stoner, který vyhrál pošesté v sezoně a zvýšil svůj náskok v čele šampionátu. Čeští fanoušci se těšili, že po 28 letech zase uvidí domácího závodníka v nejprestižnější kubatuře seriálu mistrovství světa silničních motocyklů, ale jejich sen o dobrém umístění Abrahama se brzy rozplynul. Brněnský rodák se sice v prvním kole probojoval z poslední řady na bodovanou 15. příčku, jenže při průjezdu pátým okruhem havaroval a než se dostal zpátky na trať, nabral obrovskou ztrátu. Přesto svůj boj nevzdal a kvůli pádům jiných závodníků mohl i bodovat, jenže ani tentokrát do cíle na Masarykově okruhu nedojel, když kvůli technickým potížím odstavil motorku v boxu. Stále proto platí, že Abrahamovi se v Brně nedaří. V předchozích šesti startech dojel do cíle pouze v roce 2007, tehdy skončil v kubatuře do 250 ccm čtrnáctý. Vloni ani nenastoupil na start, protože po pádu v kvalifikaci utrpěl otřes mozku a lékaři mu zakázali závodit. Nedělní závod dobře nedopadl ani pro vítěze kvalifikace Španěla Pedrosu, který z prvního místa upadl hned v úvodním kole a přenechal pozici lídra krajanu Lorenzovi. Toho poté předjel Stoner, svůj náskok se strojem Honda stále navyšoval a nakonec si mohl připsat druhé vítězství na brněnském okruhu v kariéře a celkově šesté v letošní sezoně. Druhé místo obsadil Andrea Dovizioso z Itálie, který letos počtvrté zaujal stejnou pozici. Nadvládu Hondy potvrdil jeho krajan Marco Simoncelli, ten se vůbec poprvé v kariéře dostal v MotoGP mezi tři nejlepší. Ital Iannone vyhrál Velkou cenu České republiky v Brně ve třídě Moto2 Ital Andrea Iannone se stal vítězem nedělní Velké ceny České republiky silničních motocyklů v Brně ve třídě Moto2, v níž nestartoval ani jeden domácí závodník. Druhý skončil Marc Márquez ze Španělska, třetí byl lídr šampionátu Němec Stefan Bradl. Ve třídě Moto2 se po delší době neobjevil v Brně při Velké ceně ani jeden český účastník, protože Lukáš Pešek jezdící letos za německý tým německé formaci IAMT kvůli nevyhovující motorce nevyužil divokou kartu od pořadatelů. Od startu se v čele drželi nejrychlejší závodníci ze sobotní kvalifikace v čele s jejím vítězem Márquezem a vedoucím jezdcem průběžného pořadí MS Bradlem. Z druhého vítězství se po dramatickém závěru nakonec radoval Iannone, za nímž zaostal Márquez o necelé dvě desetiny vteřiny. MS silničních motocyklů, Velká cena České republiky (Brno, Masarykův okruh):
Do 125 ccm: 1. Cortese (Něm./Aprilia) 40:59,229, 2. Zarco (Fr./Derbi) +0,397, 3. Moncayo (Šp./Aprilia) +10,773, 4. Faubel (Šp./Aprilia) +10,794, 5. Gadea (Šp./Aprilia) +11,144, 6. Viňales (Šp./Aprilia) +11,473, 7. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +24,720 ...17. POPOV (ČR/Aprilia) +1:06,817, 25. CHMELÍK (ČR/Aprilia) +1:45,564. Průběžné pořadí MS: 1. Terol (Šp./Aprilia) 166, 2. Zarco (Fr./Derbi) 154, 3. Viňales (Šp./Aprilia) 132, 4. Cortese (Něm./Aprilia) 131, 5. Folger (Něm./Aprilia) 110, 6. Faubel (Šp./Aprilia) 103, ... 12. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 43. --------------------------------------------------------------------------------
Moto2: 1. Iannone (It./Suter) 41:13,255, 2. Márquez (Šp./Suter) +0,161, 3. Bradl (Něm./Kalex) +0,407, 4. De Angelis (San Marino/Motobi) +0,870, 5. Lüthi (Švýc./Suter) +4,225, 6. A. Espargaro (Šp./Pons Kalex) +13,636. Průběžné pořadí MS: 1. Bradl (Něm./Kalex) 183, 2. Márquez (Šp./Suter) 140, 3. De Angelis (San Marino/Motobi) 95, 4. Iannone (It./Suter) 91, 5. Corsi (It./FTR) 91, 6. Lüthi (Švýc./Suter) 88. --------------------------------------------------------------------------------
MotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 43:16,796, 2. Dovizioso (It./Honda) +6,532, 3. Simonceli (It./Honda) +7,792, 4. Lorenzo (Šp./Yamaha) +8,513, 5. Spies (USA/Yamaha) +10,186, 6. Rossi (It./Ducati) +12,632, ...ABRAHAM (ČR/Ducati) závod nedokončil. Průběžné pořadí MS: 1. Stoner (Aust./Honda) 218, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 186, 3. Dovizioso (It./Honda) 163, 4. Rossi (It./Ducati) 118, 5. Pedrosa (Šp./Honda) 110, 6. Spies (USA/Yamaha) 109, ...12. ABRAHAM (ČR/Ducati) 46.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?