Český závodník Jakub Kornfeil obsadil v nedělní Velké ceně České republiky silničních motocyklů ve třídě do 125 ccm sedmou pozici. Vítězem se stal díky odstoupení lídra šampionátu Španěla Nicolase Terol poprvé v kariéře německý jezdec Sandro Cortese.
Kornfeilovi nevyšla sobotní kvalifikace, a proto startoval až ze sedmé řady. Hned v úvodu mu ale vyšel záměr posunout se výrazně dopředu, když v prvním kole předjel pět soupeřů. Tím však jeho boj neskočil a v posunu mu pomohly i havárie či technické potíže ostatních jezdců. Devatenáctiletý český závodník, který vloni skončil na Masarykově okruhu senzačně pátý, se nejprve zbavil Itala Grotzkého a po odstoupení Kenta z Velké Británie držel místo na konci elitní desítky. O další dvě pozice se posunul poté, co odstoupili kvůli technické závadě do té doby vedoucí Terol a o chvíli později i jeho krajan Vázquez. Poté jezdil Kornfeil dlouho osamoceně, protože skupina před ním mu odjela a Grotzkyj jedoucí za ním na něj nestačil. Závod vyvrcholil v posledním kole, kdy do té doby druhý Cortese předjel Francouze Johanna Zarka a v dramatické koncovce svůj náskok uhájil. V další skupince spadl Portugalec Oliveira, což znamenalo pro Kornfeila konečnou sedmou pozici a vyrovnání letošního maxima ze Španělska. Další český jezdec Miroslav Popov obsadil 17. příčku, Ladislav Chmelík skončil pětadvacátý. Abraham nedojel Velkou cenu České republiky ve třídě MotoGP, z výhry se radoval Stoner Český závodník Karel Abraham nedokončil nedělní Velkou cenu České republiky silničních motocyklů ve třídě MotoGP. Svou letošní suverenitu v Brně potvrdil Australan Casey Stoner, který vyhrál pošesté v sezoně a zvýšil svůj náskok v čele šampionátu. Čeští fanoušci se těšili, že po 28 letech zase uvidí domácího závodníka v nejprestižnější kubatuře seriálu mistrovství světa silničních motocyklů, ale jejich sen o dobrém umístění Abrahama se brzy rozplynul. Brněnský rodák se sice v prvním kole probojoval z poslední řady na bodovanou 15. příčku, jenže při průjezdu pátým okruhem havaroval a než se dostal zpátky na trať, nabral obrovskou ztrátu. Přesto svůj boj nevzdal a kvůli pádům jiných závodníků mohl i bodovat, jenže ani tentokrát do cíle na Masarykově okruhu nedojel, když kvůli technickým potížím odstavil motorku v boxu. Stále proto platí, že Abrahamovi se v Brně nedaří. V předchozích šesti startech dojel do cíle pouze v roce 2007, tehdy skončil v kubatuře do 250 ccm čtrnáctý. Vloni ani nenastoupil na start, protože po pádu v kvalifikaci utrpěl otřes mozku a lékaři mu zakázali závodit. Nedělní závod dobře nedopadl ani pro vítěze kvalifikace Španěla Pedrosu, který z prvního místa upadl hned v úvodním kole a přenechal pozici lídra krajanu Lorenzovi. Toho poté předjel Stoner, svůj náskok se strojem Honda stále navyšoval a nakonec si mohl připsat druhé vítězství na brněnském okruhu v kariéře a celkově šesté v letošní sezoně. Druhé místo obsadil Andrea Dovizioso z Itálie, který letos počtvrté zaujal stejnou pozici. Nadvládu Hondy potvrdil jeho krajan Marco Simoncelli, ten se vůbec poprvé v kariéře dostal v MotoGP mezi tři nejlepší. Ital Iannone vyhrál Velkou cenu České republiky v Brně ve třídě Moto2 Ital Andrea Iannone se stal vítězem nedělní Velké ceny České republiky silničních motocyklů v Brně ve třídě Moto2, v níž nestartoval ani jeden domácí závodník. Druhý skončil Marc Márquez ze Španělska, třetí byl lídr šampionátu Němec Stefan Bradl. Ve třídě Moto2 se po delší době neobjevil v Brně při Velké ceně ani jeden český účastník, protože Lukáš Pešek jezdící letos za německý tým německé formaci IAMT kvůli nevyhovující motorce nevyužil divokou kartu od pořadatelů. Od startu se v čele drželi nejrychlejší závodníci ze sobotní kvalifikace v čele s jejím vítězem Márquezem a vedoucím jezdcem průběžného pořadí MS Bradlem. Z druhého vítězství se po dramatickém závěru nakonec radoval Iannone, za nímž zaostal Márquez o necelé dvě desetiny vteřiny. MS silničních motocyklů, Velká cena České republiky (Brno, Masarykův okruh):
Do 125 ccm: 1. Cortese (Něm./Aprilia) 40:59,229, 2. Zarco (Fr./Derbi) +0,397, 3. Moncayo (Šp./Aprilia) +10,773, 4. Faubel (Šp./Aprilia) +10,794, 5. Gadea (Šp./Aprilia) +11,144, 6. Viňales (Šp./Aprilia) +11,473, 7. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +24,720 ...17. POPOV (ČR/Aprilia) +1:06,817, 25. CHMELÍK (ČR/Aprilia) +1:45,564. Průběžné pořadí MS: 1. Terol (Šp./Aprilia) 166, 2. Zarco (Fr./Derbi) 154, 3. Viňales (Šp./Aprilia) 132, 4. Cortese (Něm./Aprilia) 131, 5. Folger (Něm./Aprilia) 110, 6. Faubel (Šp./Aprilia) 103, ... 12. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 43. --------------------------------------------------------------------------------
Moto2: 1. Iannone (It./Suter) 41:13,255, 2. Márquez (Šp./Suter) +0,161, 3. Bradl (Něm./Kalex) +0,407, 4. De Angelis (San Marino/Motobi) +0,870, 5. Lüthi (Švýc./Suter) +4,225, 6. A. Espargaro (Šp./Pons Kalex) +13,636. Průběžné pořadí MS: 1. Bradl (Něm./Kalex) 183, 2. Márquez (Šp./Suter) 140, 3. De Angelis (San Marino/Motobi) 95, 4. Iannone (It./Suter) 91, 5. Corsi (It./FTR) 91, 6. Lüthi (Švýc./Suter) 88. --------------------------------------------------------------------------------
MotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 43:16,796, 2. Dovizioso (It./Honda) +6,532, 3. Simonceli (It./Honda) +7,792, 4. Lorenzo (Šp./Yamaha) +8,513, 5. Spies (USA/Yamaha) +10,186, 6. Rossi (It./Ducati) +12,632, ...ABRAHAM (ČR/Ducati) závod nedokončil. Průběžné pořadí MS: 1. Stoner (Aust./Honda) 218, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 186, 3. Dovizioso (It./Honda) 163, 4. Rossi (It./Ducati) 118, 5. Pedrosa (Šp./Honda) 110, 6. Spies (USA/Yamaha) 109, ...12. ABRAHAM (ČR/Ducati) 46.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.