Čtyři čeští jezdci se zúčastní víkendové Velké ceny České republiky silničních motocyklů, která je zařazena do seriálu mistrovství světa. Nejmladší z nich je teprve šestnáctiletý talent Miroslav Popov, který si na brněnském Masarykově okruhu odbude premiéru.
Čeští fanoušci se mohou během závodního víkendu poprvé těšit na Karla Abrahama v nejprestižnější třídě MotoGP a na Jakuba Kornfeila. Druhý tuzemský stálý účastník MS závodí v kubatuře do 125 ccm. Společnost mu budou dělat ještě Ladislav Chmelík a právě Popov. Oba dostali od pořadatelů divoké karty. "Chtěl bych tady hlavně zlepšovat své časy, učit se a získávat zkušenosti. Na brněnské trati nemám moc naježděno, takže se musím učit brzdné body a stopu. Hned od prvního tréninku chci využít čas, abych si to co nejvíce zažil. Snad to bude stačit," řekl Popov v rozhovoru pro agenturu Mediafax. Mezi světovou elitou není úplným nováčkem, když na divokou kartu startoval už na začátku července v italské Mugellu. Při své premiéře se neztratil a skončil devatenáctý, takže jen čtyři pozice jej dělily od bodového zisku. "Už vím, jak závod mistrovství světa probíhá. Stačil jsem poznat, co se kolem toho děje a snad toho nyní využiji," přál si Popov. Mladík z Vlčkovic v Podkrkonoší je prý v klidu, i když účast na brněnské Velké ceně považuje za vrchol sezony. "Těším se. Přece jen závodit před domácím publikem je něco jiného než v Itálii, i když i tam mám hodně fanoušků," řekl účastník letošního italského šampionátu. "Zatím to beru pohodově a nijak zvláštně se nepřipravuji. Vnímám to jako každý jiný závod. Své umístění nedokážu odhadnout, protože neznám časy ostatních," dodal Popov.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?