Čtyři čeští jezdci se zúčastní víkendové Velké ceny České republiky silničních motocyklů, která je zařazena do seriálu mistrovství světa. Nejmladší z nich je teprve šestnáctiletý talent Miroslav Popov, který si na brněnském Masarykově okruhu odbude premiéru.
Čeští fanoušci se mohou během závodního víkendu poprvé těšit na Karla Abrahama v nejprestižnější třídě MotoGP a na Jakuba Kornfeila. Druhý tuzemský stálý účastník MS závodí v kubatuře do 125 ccm. Společnost mu budou dělat ještě Ladislav Chmelík a právě Popov. Oba dostali od pořadatelů divoké karty. "Chtěl bych tady hlavně zlepšovat své časy, učit se a získávat zkušenosti. Na brněnské trati nemám moc naježděno, takže se musím učit brzdné body a stopu. Hned od prvního tréninku chci využít čas, abych si to co nejvíce zažil. Snad to bude stačit," řekl Popov v rozhovoru pro agenturu Mediafax. Mezi světovou elitou není úplným nováčkem, když na divokou kartu startoval už na začátku července v italské Mugellu. Při své premiéře se neztratil a skončil devatenáctý, takže jen čtyři pozice jej dělily od bodového zisku. "Už vím, jak závod mistrovství světa probíhá. Stačil jsem poznat, co se kolem toho děje a snad toho nyní využiji," přál si Popov. Mladík z Vlčkovic v Podkrkonoší je prý v klidu, i když účast na brněnské Velké ceně považuje za vrchol sezony. "Těším se. Přece jen závodit před domácím publikem je něco jiného než v Itálii, i když i tam mám hodně fanoušků," řekl účastník letošního italského šampionátu. "Zatím to beru pohodově a nijak zvláštně se nepřipravuji. Vnímám to jako každý jiný závod. Své umístění nedokážu odhadnout, protože neznám časy ostatních," dodal Popov.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.