Čtyři čeští jezdci se zúčastní víkendové Velké ceny České republiky silničních motocyklů, která je zařazena do seriálu mistrovství světa. Nejmladší z nich je teprve šestnáctiletý talent Miroslav Popov, který si na brněnském Masarykově okruhu odbude premiéru.
Čeští fanoušci se mohou během závodního víkendu poprvé těšit na Karla Abrahama v nejprestižnější třídě MotoGP a na Jakuba Kornfeila. Druhý tuzemský stálý účastník MS závodí v kubatuře do 125 ccm. Společnost mu budou dělat ještě Ladislav Chmelík a právě Popov. Oba dostali od pořadatelů divoké karty. "Chtěl bych tady hlavně zlepšovat své časy, učit se a získávat zkušenosti. Na brněnské trati nemám moc naježděno, takže se musím učit brzdné body a stopu. Hned od prvního tréninku chci využít čas, abych si to co nejvíce zažil. Snad to bude stačit," řekl Popov v rozhovoru pro agenturu Mediafax. Mezi světovou elitou není úplným nováčkem, když na divokou kartu startoval už na začátku července v italské Mugellu. Při své premiéře se neztratil a skončil devatenáctý, takže jen čtyři pozice jej dělily od bodového zisku. "Už vím, jak závod mistrovství světa probíhá. Stačil jsem poznat, co se kolem toho děje a snad toho nyní využiji," přál si Popov. Mladík z Vlčkovic v Podkrkonoší je prý v klidu, i když účast na brněnské Velké ceně považuje za vrchol sezony. "Těším se. Přece jen závodit před domácím publikem je něco jiného než v Itálii, i když i tam mám hodně fanoušků," řekl účastník letošního italského šampionátu. "Zatím to beru pohodově a nijak zvláštně se nepřipravuji. Vnímám to jako každý jiný závod. Své umístění nedokážu odhadnout, protože neznám časy ostatních," dodal Popov.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.