Australan Casey Stoner na motocyklu Honda vyhrál v noci na pondělí na okruhu Laguna Seca Velkou cenu USA mistrovství světa silničních motocyklů v prestižní třídě MotoGP. Druhý skončil obhájce titulu mistra světa, Španěl Jorge Lorenzo na Yamaze, třetí místo vybojoval další Španěl Dani Pedrosa z týmu Honda Repsol, český jezdec Karel Abraham na Ducati skončil jedenáctý.
Casey Stoner tak zvýšil svůj náskok v čele mistrovství světa na dvacet bodů před Jorgem Lorenzem, třetí je Andrea Dovizioso. Mistr světa Jorge Lorenzo odstartoval z prvního místa a v čele závodního pole se držel před Stonerem a Pedrosou až do chvíle, kdy do cíle zbývalo jen šest kol. Stoner se už nějakou dobu snažil zaútočit a dostat se před obhájce prvenství z Velké ceny USA 2010, nakonec se mu to povedlo a svůj motocykl dovedl do cíle na prvním místě. Za Lorenzem a Pedrosou skončil čtvrtý domácí jezdec Ben Spies.
Jediný český jezdec v prestižní třídě Karel Abraham odstartoval ze třináctého mista, během závodu pak postoupil na desátou příčku, v posledních kolech však o ni přišel a dojel jedenáctý. Velká cena USA - MotoGP: 1. Stoner (Aus./Repsol Honda), 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +5,634, 3. Pedrosa (Šp./Repsol Honda) +9,467, 4. Spies (USA/Yamaha) +20,562, 5. Dovizioso (It./Repsol Honda) +20,885, 6. Rossi (It./Ducati) +30,351, ... 11. ABRAHAM (ČR/Ducati - Cardion AB Motoracing) +1:09,132.
Průběžné pořadí MS: 1. Stoner (Aus./Honda) 193, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 173, 3. Dovizioso (It./Honda) 143, 4. Pedrosa (Šp./Honda) 110, 5. Rossi (It./Ducati) 108, ... 12. ABRAHAM (ČR/Ducati) 46.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.