Australan Casey Stoner na motocyklu Honda vyhrál v noci na pondělí na okruhu Laguna Seca Velkou cenu USA mistrovství světa silničních motocyklů v prestižní třídě MotoGP. Druhý skončil obhájce titulu mistra světa, Španěl Jorge Lorenzo na Yamaze, třetí místo vybojoval další Španěl Dani Pedrosa z týmu Honda Repsol, český jezdec Karel Abraham na Ducati skončil jedenáctý.
Casey Stoner tak zvýšil svůj náskok v čele mistrovství světa na dvacet bodů před Jorgem Lorenzem, třetí je Andrea Dovizioso. Mistr světa Jorge Lorenzo odstartoval z prvního místa a v čele závodního pole se držel před Stonerem a Pedrosou až do chvíle, kdy do cíle zbývalo jen šest kol. Stoner se už nějakou dobu snažil zaútočit a dostat se před obhájce prvenství z Velké ceny USA 2010, nakonec se mu to povedlo a svůj motocykl dovedl do cíle na prvním místě. Za Lorenzem a Pedrosou skončil čtvrtý domácí jezdec Ben Spies.
Jediný český jezdec v prestižní třídě Karel Abraham odstartoval ze třináctého mista, během závodu pak postoupil na desátou příčku, v posledních kolech však o ni přišel a dojel jedenáctý. Velká cena USA - MotoGP: 1. Stoner (Aus./Repsol Honda), 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +5,634, 3. Pedrosa (Šp./Repsol Honda) +9,467, 4. Spies (USA/Yamaha) +20,562, 5. Dovizioso (It./Repsol Honda) +20,885, 6. Rossi (It./Ducati) +30,351, ... 11. ABRAHAM (ČR/Ducati - Cardion AB Motoracing) +1:09,132.
Průběžné pořadí MS: 1. Stoner (Aus./Honda) 193, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 173, 3. Dovizioso (It./Honda) 143, 4. Pedrosa (Šp./Honda) 110, 5. Rossi (It./Ducati) 108, ... 12. ABRAHAM (ČR/Ducati) 46.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?