Český motocyklista Jakub Smrž ve druhém nedělním závodě mistrovství světa superbiků v Brně upadl a do cíle nedorazil, nedokázal tak navázat na 11. pozici z první jízdy. Z jedenáctého vítězství na Masarykově okruhu v kariéře se radoval Ital Max Biaggi.
Smrž před závody v Brně poslední čtyři jízdy nedokončil a v celkovém bodování klesl na 11. příčku. Na Masarykově okruhu chtěl nepříjemnou šňůru ukončit, což se mu povedlo hned při prvním startu. Z páté pozice sice klesl na konečnou 11. příčku, ale připsal si osm bodů do průběžného pořadí mistrovství světa. Druhý brněnský start dopadl pro českobudějovického závodníka mnohem hůř. Hned v úvodním kole se začal propadat a sedm kol před koncem při předjíždění Brita Toma Sykese havaroval a nezraněn odstoupil. Přesto nebyl se svým vystoupním úplně nespokojený.
"Na to, že bylo takové vedro a závody se jely v Brně, kde mi to moc nesvědčí, to nebylo špatné. V trénincích jsem byl vpředu, na startu jsem stál ve druhé řadě a vybojoval jedno jedenácté místo, což je posun oproti tomu, že jsem poslední dva víkendy ani jednou nedojel. Ve druhé jízdě jsem upadl a to se prostě stává," uvedl Smrž.
Podle něj byla příčinou nehody špatná přední pneumatika jeho stroje Ducati, která byla hodně sjetá a klouzala. "Proto jsem musel víc zpomalovat a přebrzdil jsem přední kolo. Tohle je náš problém, když je teplo, tak guma nefunguje, jak by měla," poznamenal český závodník. Na čele se do poloviny druhé jízdy držel vítěz kvalifikace Biaggi, kterého pak stejně jako v předchozím měření sil předjel jeho krajan Marco Melandri.
Čtyřicetiletý Biaggi se však dokázal vrátit do čela, těsný náskok udržel a už pojedenácté v kariéře se mohl radovat z vítězství na brněnském automotodromu. Po letošních devíti druhých místech se dočkal druhého prvenství v sezoně. Nejlepší muž prvního závodu Melandri za ním zaostal o 222 tisícin vteřiny, třetí skončil opět lídr šampionátu Carlos Checa ze Španělska.
Biaggi neskrýval po vítězství na svém nejoblíbenějším okruhu nadšení. "V prvním závodě předvedl Marco Melandri velmi dobrý výkon. Čekal jsem, až udělá chybu, ale nestalo se tak. Ve druhé jízdě jsem už víc riskoval. Souboje byly tvrdé, ale já jsem nechtěl pustit svou šanci, protože druhý jsem byl letos už mnohokrát. Proto mě velmi potěšilo, že jsem v Brně po roce zase vyhrál, snížil jsem ztrátu v průběžném pořadí a ještě mohu pomýšlet na obhajobu mistrovského titulu," tvrdil Biaggi.
Do druhého závodu na Masarykově nenastoupil zraněný Španěl Ruben Xaus, který upadl hned v úvodním kole první jízdy.
Devátý podnik MS superbiků se pojede 31. července na britském okruhu v Silvertone.
MS superbiků na Masarykově okruhu v Brně:
1. závod: 1. Melandri (It./Yamaha) 40:23,699, 2. Biaggi (It./Aprilia) +0,241, 3. Checa (Šp./Ducati) +0,436, 4. Fabrizio (It./Suzuki) +8,448, 5. Laverty (Ir./Yamaha) +11,863, 6. Badovini (It./BMW) +16,374, ...11. SMRŽ (ČR/Ducati) +22,494. 2. závod: 1. Biaggi (It./Aprilia) 40:21,646, 2. Melandri (It./Yamaha) +0,222, 3. Checa (Šp./Ducati) +3,558, 4. Fabrizio (It./Suzuki) +7,863, 5. Laverty (Ir./Yamaha) +8,534, 6. Badovini (It./BMW) +18,085, ...SMRŽ (ČR/Ducati) nedokončil. Průběžné pořadí MS: 1. Checa (Šp./Ducati) 293 b., 2. Biaggi (It./Aprilia) 263, 3. Melandri (It./Yamaha) 240, 4. Laverty (Ir./Yamaha) 168, 5. Haslam (Brit./BMW) 137, 6. Camier (Brit./Aprilia) a Fabrizio (It./Suzuki) oba 134, ...12. SMRŽ (ČR/Ducati) 88.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?