Český motocyklista Jakub Smrž ve druhém nedělním závodě mistrovství světa superbiků v Brně upadl a do cíle nedorazil, nedokázal tak navázat na 11. pozici z první jízdy. Z jedenáctého vítězství na Masarykově okruhu v kariéře se radoval Ital Max Biaggi.
Smrž před závody v Brně poslední čtyři jízdy nedokončil a v celkovém bodování klesl na 11. příčku. Na Masarykově okruhu chtěl nepříjemnou šňůru ukončit, což se mu povedlo hned při prvním startu. Z páté pozice sice klesl na konečnou 11. příčku, ale připsal si osm bodů do průběžného pořadí mistrovství světa. Druhý brněnský start dopadl pro českobudějovického závodníka mnohem hůř. Hned v úvodním kole se začal propadat a sedm kol před koncem při předjíždění Brita Toma Sykese havaroval a nezraněn odstoupil. Přesto nebyl se svým vystoupním úplně nespokojený.
"Na to, že bylo takové vedro a závody se jely v Brně, kde mi to moc nesvědčí, to nebylo špatné. V trénincích jsem byl vpředu, na startu jsem stál ve druhé řadě a vybojoval jedno jedenácté místo, což je posun oproti tomu, že jsem poslední dva víkendy ani jednou nedojel. Ve druhé jízdě jsem upadl a to se prostě stává," uvedl Smrž.
Podle něj byla příčinou nehody špatná přední pneumatika jeho stroje Ducati, která byla hodně sjetá a klouzala. "Proto jsem musel víc zpomalovat a přebrzdil jsem přední kolo. Tohle je náš problém, když je teplo, tak guma nefunguje, jak by měla," poznamenal český závodník. Na čele se do poloviny druhé jízdy držel vítěz kvalifikace Biaggi, kterého pak stejně jako v předchozím měření sil předjel jeho krajan Marco Melandri.
Čtyřicetiletý Biaggi se však dokázal vrátit do čela, těsný náskok udržel a už pojedenácté v kariéře se mohl radovat z vítězství na brněnském automotodromu. Po letošních devíti druhých místech se dočkal druhého prvenství v sezoně. Nejlepší muž prvního závodu Melandri za ním zaostal o 222 tisícin vteřiny, třetí skončil opět lídr šampionátu Carlos Checa ze Španělska.
Biaggi neskrýval po vítězství na svém nejoblíbenějším okruhu nadšení. "V prvním závodě předvedl Marco Melandri velmi dobrý výkon. Čekal jsem, až udělá chybu, ale nestalo se tak. Ve druhé jízdě jsem už víc riskoval. Souboje byly tvrdé, ale já jsem nechtěl pustit svou šanci, protože druhý jsem byl letos už mnohokrát. Proto mě velmi potěšilo, že jsem v Brně po roce zase vyhrál, snížil jsem ztrátu v průběžném pořadí a ještě mohu pomýšlet na obhajobu mistrovského titulu," tvrdil Biaggi.
Do druhého závodu na Masarykově nenastoupil zraněný Španěl Ruben Xaus, který upadl hned v úvodním kole první jízdy.
Devátý podnik MS superbiků se pojede 31. července na britském okruhu v Silvertone.
MS superbiků na Masarykově okruhu v Brně:
1. závod: 1. Melandri (It./Yamaha) 40:23,699, 2. Biaggi (It./Aprilia) +0,241, 3. Checa (Šp./Ducati) +0,436, 4. Fabrizio (It./Suzuki) +8,448, 5. Laverty (Ir./Yamaha) +11,863, 6. Badovini (It./BMW) +16,374, ...11. SMRŽ (ČR/Ducati) +22,494. 2. závod: 1. Biaggi (It./Aprilia) 40:21,646, 2. Melandri (It./Yamaha) +0,222, 3. Checa (Šp./Ducati) +3,558, 4. Fabrizio (It./Suzuki) +7,863, 5. Laverty (Ir./Yamaha) +8,534, 6. Badovini (It./BMW) +18,085, ...SMRŽ (ČR/Ducati) nedokončil. Průběžné pořadí MS: 1. Checa (Šp./Ducati) 293 b., 2. Biaggi (It./Aprilia) 263, 3. Melandri (It./Yamaha) 240, 4. Laverty (Ir./Yamaha) 168, 5. Haslam (Brit./BMW) 137, 6. Camier (Brit./Aprilia) a Fabrizio (It./Suzuki) oba 134, ...12. SMRŽ (ČR/Ducati) 88.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.