Český motocyklista Jakub Smrž ve druhém nedělním závodě mistrovství světa superbiků v Brně upadl a do cíle nedorazil, nedokázal tak navázat na 11. pozici z první jízdy. Z jedenáctého vítězství na Masarykově okruhu v kariéře se radoval Ital Max Biaggi.
Smrž před závody v Brně poslední čtyři jízdy nedokončil a v celkovém bodování klesl na 11. příčku. Na Masarykově okruhu chtěl nepříjemnou šňůru ukončit, což se mu povedlo hned při prvním startu. Z páté pozice sice klesl na konečnou 11. příčku, ale připsal si osm bodů do průběžného pořadí mistrovství světa. Druhý brněnský start dopadl pro českobudějovického závodníka mnohem hůř. Hned v úvodním kole se začal propadat a sedm kol před koncem při předjíždění Brita Toma Sykese havaroval a nezraněn odstoupil. Přesto nebyl se svým vystoupním úplně nespokojený.
"Na to, že bylo takové vedro a závody se jely v Brně, kde mi to moc nesvědčí, to nebylo špatné. V trénincích jsem byl vpředu, na startu jsem stál ve druhé řadě a vybojoval jedno jedenácté místo, což je posun oproti tomu, že jsem poslední dva víkendy ani jednou nedojel. Ve druhé jízdě jsem upadl a to se prostě stává," uvedl Smrž.
Podle něj byla příčinou nehody špatná přední pneumatika jeho stroje Ducati, která byla hodně sjetá a klouzala. "Proto jsem musel víc zpomalovat a přebrzdil jsem přední kolo. Tohle je náš problém, když je teplo, tak guma nefunguje, jak by měla," poznamenal český závodník. Na čele se do poloviny druhé jízdy držel vítěz kvalifikace Biaggi, kterého pak stejně jako v předchozím měření sil předjel jeho krajan Marco Melandri.
Čtyřicetiletý Biaggi se však dokázal vrátit do čela, těsný náskok udržel a už pojedenácté v kariéře se mohl radovat z vítězství na brněnském automotodromu. Po letošních devíti druhých místech se dočkal druhého prvenství v sezoně. Nejlepší muž prvního závodu Melandri za ním zaostal o 222 tisícin vteřiny, třetí skončil opět lídr šampionátu Carlos Checa ze Španělska.
Biaggi neskrýval po vítězství na svém nejoblíbenějším okruhu nadšení. "V prvním závodě předvedl Marco Melandri velmi dobrý výkon. Čekal jsem, až udělá chybu, ale nestalo se tak. Ve druhé jízdě jsem už víc riskoval. Souboje byly tvrdé, ale já jsem nechtěl pustit svou šanci, protože druhý jsem byl letos už mnohokrát. Proto mě velmi potěšilo, že jsem v Brně po roce zase vyhrál, snížil jsem ztrátu v průběžném pořadí a ještě mohu pomýšlet na obhajobu mistrovského titulu," tvrdil Biaggi.
Do druhého závodu na Masarykově nenastoupil zraněný Španěl Ruben Xaus, který upadl hned v úvodním kole první jízdy.
Devátý podnik MS superbiků se pojede 31. července na britském okruhu v Silvertone.
MS superbiků na Masarykově okruhu v Brně:
1. závod: 1. Melandri (It./Yamaha) 40:23,699, 2. Biaggi (It./Aprilia) +0,241, 3. Checa (Šp./Ducati) +0,436, 4. Fabrizio (It./Suzuki) +8,448, 5. Laverty (Ir./Yamaha) +11,863, 6. Badovini (It./BMW) +16,374, ...11. SMRŽ (ČR/Ducati) +22,494. 2. závod: 1. Biaggi (It./Aprilia) 40:21,646, 2. Melandri (It./Yamaha) +0,222, 3. Checa (Šp./Ducati) +3,558, 4. Fabrizio (It./Suzuki) +7,863, 5. Laverty (Ir./Yamaha) +8,534, 6. Badovini (It./BMW) +18,085, ...SMRŽ (ČR/Ducati) nedokončil. Průběžné pořadí MS: 1. Checa (Šp./Ducati) 293 b., 2. Biaggi (It./Aprilia) 263, 3. Melandri (It./Yamaha) 240, 4. Laverty (Ir./Yamaha) 168, 5. Haslam (Brit./BMW) 137, 6. Camier (Brit./Aprilia) a Fabrizio (It./Suzuki) oba 134, ...12. SMRŽ (ČR/Ducati) 88.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.