Český motocyklista Jakub Smrž ve druhém nedělním závodě mistrovství světa superbiků v Brně upadl a do cíle nedorazil, nedokázal tak navázat na 11. pozici z první jízdy. Z jedenáctého vítězství na Masarykově okruhu v kariéře se radoval Ital Max Biaggi.
Smrž před závody v Brně poslední čtyři jízdy nedokončil a v celkovém bodování klesl na 11. příčku. Na Masarykově okruhu chtěl nepříjemnou šňůru ukončit, což se mu povedlo hned při prvním startu. Z páté pozice sice klesl na konečnou 11. příčku, ale připsal si osm bodů do průběžného pořadí mistrovství světa. Druhý brněnský start dopadl pro českobudějovického závodníka mnohem hůř. Hned v úvodním kole se začal propadat a sedm kol před koncem při předjíždění Brita Toma Sykese havaroval a nezraněn odstoupil. Přesto nebyl se svým vystoupním úplně nespokojený.
"Na to, že bylo takové vedro a závody se jely v Brně, kde mi to moc nesvědčí, to nebylo špatné. V trénincích jsem byl vpředu, na startu jsem stál ve druhé řadě a vybojoval jedno jedenácté místo, což je posun oproti tomu, že jsem poslední dva víkendy ani jednou nedojel. Ve druhé jízdě jsem upadl a to se prostě stává," uvedl Smrž.
Podle něj byla příčinou nehody špatná přední pneumatika jeho stroje Ducati, která byla hodně sjetá a klouzala. "Proto jsem musel víc zpomalovat a přebrzdil jsem přední kolo. Tohle je náš problém, když je teplo, tak guma nefunguje, jak by měla," poznamenal český závodník. Na čele se do poloviny druhé jízdy držel vítěz kvalifikace Biaggi, kterého pak stejně jako v předchozím měření sil předjel jeho krajan Marco Melandri.
Čtyřicetiletý Biaggi se však dokázal vrátit do čela, těsný náskok udržel a už pojedenácté v kariéře se mohl radovat z vítězství na brněnském automotodromu. Po letošních devíti druhých místech se dočkal druhého prvenství v sezoně. Nejlepší muž prvního závodu Melandri za ním zaostal o 222 tisícin vteřiny, třetí skončil opět lídr šampionátu Carlos Checa ze Španělska.
Biaggi neskrýval po vítězství na svém nejoblíbenějším okruhu nadšení. "V prvním závodě předvedl Marco Melandri velmi dobrý výkon. Čekal jsem, až udělá chybu, ale nestalo se tak. Ve druhé jízdě jsem už víc riskoval. Souboje byly tvrdé, ale já jsem nechtěl pustit svou šanci, protože druhý jsem byl letos už mnohokrát. Proto mě velmi potěšilo, že jsem v Brně po roce zase vyhrál, snížil jsem ztrátu v průběžném pořadí a ještě mohu pomýšlet na obhajobu mistrovského titulu," tvrdil Biaggi.
Do druhého závodu na Masarykově nenastoupil zraněný Španěl Ruben Xaus, který upadl hned v úvodním kole první jízdy.
Devátý podnik MS superbiků se pojede 31. července na britském okruhu v Silvertone.
MS superbiků na Masarykově okruhu v Brně:
1. závod: 1. Melandri (It./Yamaha) 40:23,699, 2. Biaggi (It./Aprilia) +0,241, 3. Checa (Šp./Ducati) +0,436, 4. Fabrizio (It./Suzuki) +8,448, 5. Laverty (Ir./Yamaha) +11,863, 6. Badovini (It./BMW) +16,374, ...11. SMRŽ (ČR/Ducati) +22,494. 2. závod: 1. Biaggi (It./Aprilia) 40:21,646, 2. Melandri (It./Yamaha) +0,222, 3. Checa (Šp./Ducati) +3,558, 4. Fabrizio (It./Suzuki) +7,863, 5. Laverty (Ir./Yamaha) +8,534, 6. Badovini (It./BMW) +18,085, ...SMRŽ (ČR/Ducati) nedokončil. Průběžné pořadí MS: 1. Checa (Šp./Ducati) 293 b., 2. Biaggi (It./Aprilia) 263, 3. Melandri (It./Yamaha) 240, 4. Laverty (Ir./Yamaha) 168, 5. Haslam (Brit./BMW) 137, 6. Camier (Brit./Aprilia) a Fabrizio (It./Suzuki) oba 134, ...12. SMRŽ (ČR/Ducati) 88.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.