Český závodník Jakub Kornfeil skončil v nedělní Velké ceně Itálie silničních motocyklů ve třídě do 125 ccm na desátém místě, druhý z Čechů Miroslav Popov obsadil 19. pozici. Z vítězství se po dramatickém závěru radoval Španěl Nicolas Terol, podrobnosti zveřejnily oficiální stránky motogp.com.
Český závodník Jakub Kornfeil startoval do závodu až z patnácté pozice, během jízdy v italském Mugellu se ale dokázal zlepšit. V jednu chvíli byl dokonce devátý, nakonec však proťal cílovou metu jako desátý v pořadí, což mu zaručuje další mistrovské body. Nováček seriálu a druhý z Čechů v této kubatuře Miroslav Popov měl výborný nástup do závodu, když z původně 27. místa poskočil kousek od elitní desítky. Nakonec se ale propadl na konečnou devatenáctou pozici.
Za vítězstvím až do závěrečného okruhu směřoval francouzský závodník Johann Zarco na Derbi, který vyhrál i kvalifikaci. Jenže v posledních metrech poblíž cílové rovinky hrubě chyboval a zkušený Španěl Terrol dokázal zaváhání využít a dostal se na první místo. Po projetí cílem si také úspěch náležitě užíval.
Ve třídě Moto2 bojovala na špici až do úplného závěru trojice ve složení Marquez (Španělsko), Bradl (Německo) a Smith (V. Británie). Po řadě ostrých soubojů, kdy se měnilo pořadí na prvním místě se nakonec radoval z triumfu Španěl Marc Maquez.
Soutěži MotoGP vládl v neděli Španěl Lorenzo před Italem Doviziosem, třetí skončil po boji Australan Stoner. Český reprezentant Karel Abraham sice v průběhu závodu atakoval nejlepší desítku pořadí, nakonec ale bral dvanácté místo.
„Start se mi povedl, ale v první zatáčce jsem nedokázal udržet ideální stopu. Navíc to trošku klouzalo,“ vysvětlil jednadvacetiletý motocyklový závodník na svých internetových stránkách. „Největším problémem však bylo horko, které mi hodně vadilo a nedělalo mi dobře.“ Na vítěze závodu Jorge Lorenza Karel Abraham ztratil 43,964 sekundy a po návratu do garáže týmu Cardion AB Motoracing vše zhodnotil. „Není to taková ztráta, jakou jsme měli v jiných závodech, ale v každém případě mě mrzí, že jsem s jezdci přede mnou nedokázal držet krok,“ uznal Abraham. S 37 body nyní Karlu Abrahamovi patří dvanácté místo v průběžném pořadí mistrovství světa silničních motocyklů. „Je hezké, že máme čtyři body za dvanácté místo, ale s výsledkem rozhodně nemůžu být spokojený,“ dodal Karel Abraham, jenž před závodem pomýšlel na další umístění v elitní desítce. Členové týmu Cardion AB Motoracing se nyní připravují na testování, které se na okruhu v Mugellu uskuteční v pondělí. Poté se vrací do České republiky, odkud se za necelé dva týdny vydají na okruh Sachsenring, na kterém se od 15. do 17. července bude konat Velká cena Německa. MS silničních motocyklů, Velká cena Itálie:
Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 39:51,815, 2. Zarco (Fr./Derbi) +0,167, 3. Viňales (Šp./Aprilia) +8,379, 4. Vazquez (Šp./Derbi) +8,491, 5. Faubel (Šp./Aprilia) +8,594, 6. Salom (Šp./Aprilia) +22,908, ... 10. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +41,198, ...19. POPOV (ČR/Aprilia) +1:10,593.
Průběžný stav MS: 1. Terol (Šp./Aprilia) 153 bodů, 2. Zarco (Fr./Derbi) 114, 3. Viňales (Šp./Aprilia) 106, 4. Folger (Něm./Aprilia) 101, 5. Cortese (Něm./Aprilia) 98, 6. Vazquez (Šp./Derbi) 90,... 11. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 31.
Moto 2: 1. Marquez (Šp./Suter) 40:02,941, 2. Bradl (Něm./Kalex) +0,071, 3. Smith (Brit./Tech3) +0,419, 4. De Angelis (San Mar./Motobi) +2,091, 5. Iannone (It./Suter) +4,595, 6. Lüthi (Švýc./Suter) +13,021.
Průběžný stav MS: 1. Bradl (Něm./Kalex) 147 bodů, 2. Marquez (Šp./Suter) 95, 3. Smith (Brit./Tech3) 79, 4. Corsi (It./FTR) 76, 5. Lüthi (Švýc./Suter) 66, 6. De Angelis (San Mar./Motobi) 66.
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 41:50,089, 2. Dovizioso (It./Honda) +0,997, 3. Stoner (Aust./Honda) +1,143, 4. Spies (USA/Yamaha) +8,980, 5. Simoncelli (It./Honda) +9,076, 6. Rossi (It./Ducati) +26,450, ...12. ABRAHAM (ČR/Ducati) +43,964.
Průběžný stav MS: 1. Stoner (Aust./Honda) 152 bodů, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 133, 3. Dovizioso (It./Honda) 119, 4. Rossi (It./Ducati) 91, 5. Hayden (USA/Ducati) 77, 6. Spies (USA/Yamaha) 74,... 12. ABRAHAM (ČR/Ducati) 37.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.