Český závodník Jakub Kornfeil skončil v nedělní Velké ceně Itálie silničních motocyklů ve třídě do 125 ccm na desátém místě, druhý z Čechů Miroslav Popov obsadil 19. pozici. Z vítězství se po dramatickém závěru radoval Španěl Nicolas Terol, podrobnosti zveřejnily oficiální stránky motogp.com.
Český závodník Jakub Kornfeil startoval do závodu až z patnácté pozice, během jízdy v italském Mugellu se ale dokázal zlepšit. V jednu chvíli byl dokonce devátý, nakonec však proťal cílovou metu jako desátý v pořadí, což mu zaručuje další mistrovské body. Nováček seriálu a druhý z Čechů v této kubatuře Miroslav Popov měl výborný nástup do závodu, když z původně 27. místa poskočil kousek od elitní desítky. Nakonec se ale propadl na konečnou devatenáctou pozici.
Za vítězstvím až do závěrečného okruhu směřoval francouzský závodník Johann Zarco na Derbi, který vyhrál i kvalifikaci. Jenže v posledních metrech poblíž cílové rovinky hrubě chyboval a zkušený Španěl Terrol dokázal zaváhání využít a dostal se na první místo. Po projetí cílem si také úspěch náležitě užíval.
Ve třídě Moto2 bojovala na špici až do úplného závěru trojice ve složení Marquez (Španělsko), Bradl (Německo) a Smith (V. Británie). Po řadě ostrých soubojů, kdy se měnilo pořadí na prvním místě se nakonec radoval z triumfu Španěl Marc Maquez.
Soutěži MotoGP vládl v neděli Španěl Lorenzo před Italem Doviziosem, třetí skončil po boji Australan Stoner. Český reprezentant Karel Abraham sice v průběhu závodu atakoval nejlepší desítku pořadí, nakonec ale bral dvanácté místo.
„Start se mi povedl, ale v první zatáčce jsem nedokázal udržet ideální stopu. Navíc to trošku klouzalo,“ vysvětlil jednadvacetiletý motocyklový závodník na svých internetových stránkách. „Největším problémem však bylo horko, které mi hodně vadilo a nedělalo mi dobře.“ Na vítěze závodu Jorge Lorenza Karel Abraham ztratil 43,964 sekundy a po návratu do garáže týmu Cardion AB Motoracing vše zhodnotil. „Není to taková ztráta, jakou jsme měli v jiných závodech, ale v každém případě mě mrzí, že jsem s jezdci přede mnou nedokázal držet krok,“ uznal Abraham. S 37 body nyní Karlu Abrahamovi patří dvanácté místo v průběžném pořadí mistrovství světa silničních motocyklů. „Je hezké, že máme čtyři body za dvanácté místo, ale s výsledkem rozhodně nemůžu být spokojený,“ dodal Karel Abraham, jenž před závodem pomýšlel na další umístění v elitní desítce. Členové týmu Cardion AB Motoracing se nyní připravují na testování, které se na okruhu v Mugellu uskuteční v pondělí. Poté se vrací do České republiky, odkud se za necelé dva týdny vydají na okruh Sachsenring, na kterém se od 15. do 17. července bude konat Velká cena Německa. MS silničních motocyklů, Velká cena Itálie:
Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 39:51,815, 2. Zarco (Fr./Derbi) +0,167, 3. Viňales (Šp./Aprilia) +8,379, 4. Vazquez (Šp./Derbi) +8,491, 5. Faubel (Šp./Aprilia) +8,594, 6. Salom (Šp./Aprilia) +22,908, ... 10. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +41,198, ...19. POPOV (ČR/Aprilia) +1:10,593.
Průběžný stav MS: 1. Terol (Šp./Aprilia) 153 bodů, 2. Zarco (Fr./Derbi) 114, 3. Viňales (Šp./Aprilia) 106, 4. Folger (Něm./Aprilia) 101, 5. Cortese (Něm./Aprilia) 98, 6. Vazquez (Šp./Derbi) 90,... 11. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 31.
Moto 2: 1. Marquez (Šp./Suter) 40:02,941, 2. Bradl (Něm./Kalex) +0,071, 3. Smith (Brit./Tech3) +0,419, 4. De Angelis (San Mar./Motobi) +2,091, 5. Iannone (It./Suter) +4,595, 6. Lüthi (Švýc./Suter) +13,021.
Průběžný stav MS: 1. Bradl (Něm./Kalex) 147 bodů, 2. Marquez (Šp./Suter) 95, 3. Smith (Brit./Tech3) 79, 4. Corsi (It./FTR) 76, 5. Lüthi (Švýc./Suter) 66, 6. De Angelis (San Mar./Motobi) 66.
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 41:50,089, 2. Dovizioso (It./Honda) +0,997, 3. Stoner (Aust./Honda) +1,143, 4. Spies (USA/Yamaha) +8,980, 5. Simoncelli (It./Honda) +9,076, 6. Rossi (It./Ducati) +26,450, ...12. ABRAHAM (ČR/Ducati) +43,964.
Průběžný stav MS: 1. Stoner (Aust./Honda) 152 bodů, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 133, 3. Dovizioso (It./Honda) 119, 4. Rossi (It./Ducati) 91, 5. Hayden (USA/Ducati) 77, 6. Spies (USA/Yamaha) 74,... 12. ABRAHAM (ČR/Ducati) 37.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.