Český závodník Jakub Kornfeil skončil v nedělní Velké ceně Itálie silničních motocyklů ve třídě do 125 ccm na desátém místě, druhý z Čechů Miroslav Popov obsadil 19. pozici. Z vítězství se po dramatickém závěru radoval Španěl Nicolas Terol, podrobnosti zveřejnily oficiální stránky motogp.com.
Český závodník Jakub Kornfeil startoval do závodu až z patnácté pozice, během jízdy v italském Mugellu se ale dokázal zlepšit. V jednu chvíli byl dokonce devátý, nakonec však proťal cílovou metu jako desátý v pořadí, což mu zaručuje další mistrovské body. Nováček seriálu a druhý z Čechů v této kubatuře Miroslav Popov měl výborný nástup do závodu, když z původně 27. místa poskočil kousek od elitní desítky. Nakonec se ale propadl na konečnou devatenáctou pozici.
Za vítězstvím až do závěrečného okruhu směřoval francouzský závodník Johann Zarco na Derbi, který vyhrál i kvalifikaci. Jenže v posledních metrech poblíž cílové rovinky hrubě chyboval a zkušený Španěl Terrol dokázal zaváhání využít a dostal se na první místo. Po projetí cílem si také úspěch náležitě užíval.
Ve třídě Moto2 bojovala na špici až do úplného závěru trojice ve složení Marquez (Španělsko), Bradl (Německo) a Smith (V. Británie). Po řadě ostrých soubojů, kdy se měnilo pořadí na prvním místě se nakonec radoval z triumfu Španěl Marc Maquez.
Soutěži MotoGP vládl v neděli Španěl Lorenzo před Italem Doviziosem, třetí skončil po boji Australan Stoner. Český reprezentant Karel Abraham sice v průběhu závodu atakoval nejlepší desítku pořadí, nakonec ale bral dvanácté místo.
„Start se mi povedl, ale v první zatáčce jsem nedokázal udržet ideální stopu. Navíc to trošku klouzalo,“ vysvětlil jednadvacetiletý motocyklový závodník na svých internetových stránkách. „Největším problémem však bylo horko, které mi hodně vadilo a nedělalo mi dobře.“ Na vítěze závodu Jorge Lorenza Karel Abraham ztratil 43,964 sekundy a po návratu do garáže týmu Cardion AB Motoracing vše zhodnotil. „Není to taková ztráta, jakou jsme měli v jiných závodech, ale v každém případě mě mrzí, že jsem s jezdci přede mnou nedokázal držet krok,“ uznal Abraham. S 37 body nyní Karlu Abrahamovi patří dvanácté místo v průběžném pořadí mistrovství světa silničních motocyklů. „Je hezké, že máme čtyři body za dvanácté místo, ale s výsledkem rozhodně nemůžu být spokojený,“ dodal Karel Abraham, jenž před závodem pomýšlel na další umístění v elitní desítce. Členové týmu Cardion AB Motoracing se nyní připravují na testování, které se na okruhu v Mugellu uskuteční v pondělí. Poté se vrací do České republiky, odkud se za necelé dva týdny vydají na okruh Sachsenring, na kterém se od 15. do 17. července bude konat Velká cena Německa. MS silničních motocyklů, Velká cena Itálie:
Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 39:51,815, 2. Zarco (Fr./Derbi) +0,167, 3. Viňales (Šp./Aprilia) +8,379, 4. Vazquez (Šp./Derbi) +8,491, 5. Faubel (Šp./Aprilia) +8,594, 6. Salom (Šp./Aprilia) +22,908, ... 10. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +41,198, ...19. POPOV (ČR/Aprilia) +1:10,593.
Průběžný stav MS: 1. Terol (Šp./Aprilia) 153 bodů, 2. Zarco (Fr./Derbi) 114, 3. Viňales (Šp./Aprilia) 106, 4. Folger (Něm./Aprilia) 101, 5. Cortese (Něm./Aprilia) 98, 6. Vazquez (Šp./Derbi) 90,... 11. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 31.
Moto 2: 1. Marquez (Šp./Suter) 40:02,941, 2. Bradl (Něm./Kalex) +0,071, 3. Smith (Brit./Tech3) +0,419, 4. De Angelis (San Mar./Motobi) +2,091, 5. Iannone (It./Suter) +4,595, 6. Lüthi (Švýc./Suter) +13,021.
Průběžný stav MS: 1. Bradl (Něm./Kalex) 147 bodů, 2. Marquez (Šp./Suter) 95, 3. Smith (Brit./Tech3) 79, 4. Corsi (It./FTR) 76, 5. Lüthi (Švýc./Suter) 66, 6. De Angelis (San Mar./Motobi) 66.
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 41:50,089, 2. Dovizioso (It./Honda) +0,997, 3. Stoner (Aust./Honda) +1,143, 4. Spies (USA/Yamaha) +8,980, 5. Simoncelli (It./Honda) +9,076, 6. Rossi (It./Ducati) +26,450, ...12. ABRAHAM (ČR/Ducati) +43,964.
Průběžný stav MS: 1. Stoner (Aust./Honda) 152 bodů, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 133, 3. Dovizioso (It./Honda) 119, 4. Rossi (It./Ducati) 91, 5. Hayden (USA/Ducati) 77, 6. Spies (USA/Yamaha) 74,... 12. ABRAHAM (ČR/Ducati) 37.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?