Spojení českého závodníka Karla Abrahama a italského výrobce motorek Ducati bude pokračovat v nejprestižnější třídě MotoGP mistrovství světa silničních motocyklů i v příštím roce. Informoval o tom v pátek oficiální server šampionátu MotoGP.com.
Abrahamův soukromý tým Cardion AB Motoracing podepsal roční smlouvu s Ducati vloni v létě, kdy bylo jasné, že brněnský rodák zamíří mezi jezdce kubatury MotoGP. Kontrakt obsahoval opci, která nyní byla uplatněna. Nová smlouva je koncipována stejně, takže díky opčnímu právu by mohl Abraham jezdit na Ducati minimálně do roku 2013.
"Jsem rozhodně velmi spokojený. Ve smlouvě se změnily některé věci, za něž jsem velmi šťastný. Myslím, že tohle všechno mi pomůže ke zlepšení v MotoGP a budu mít letos i příští rok dobré výsledky," uvedl Abraham na speciální tiskové konferenci v nizozemském Assenu, kde se v sobotu postaví při svém jubilejním 100. startu v MS díky sedmému kvalifikačnímu času do třetí řady.
V příštím roce čekají závodníky nejsilnější třídy změny, protože dojde k úpravě výkonu motorů. "Zatím k tomu nemám dostatek potřebných informací, ale pro nás je velmi dobře, že se na vývoji podílí Valentino Rossi, který s tím má už spoustu zkušeností a udělá tak velmi dobrou práci i pro nás," uvedl Abraham na adresu italského devítinásobného mistra světa.
Jednadvacetiletý český jezdec je nováčkem v MotoGP a na kontě má v probíhající sezoně dvě sedmá místa v Jerezu a Silverstone a v průběžném pořadí uzavírá elitní desítku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.