Spojení českého závodníka Karla Abrahama a italského výrobce motorek Ducati bude pokračovat v nejprestižnější třídě MotoGP mistrovství světa silničních motocyklů i v příštím roce. Informoval o tom v pátek oficiální server šampionátu MotoGP.com.
Abrahamův soukromý tým Cardion AB Motoracing podepsal roční smlouvu s Ducati vloni v létě, kdy bylo jasné, že brněnský rodák zamíří mezi jezdce kubatury MotoGP. Kontrakt obsahoval opci, která nyní byla uplatněna. Nová smlouva je koncipována stejně, takže díky opčnímu právu by mohl Abraham jezdit na Ducati minimálně do roku 2013.
"Jsem rozhodně velmi spokojený. Ve smlouvě se změnily některé věci, za něž jsem velmi šťastný. Myslím, že tohle všechno mi pomůže ke zlepšení v MotoGP a budu mít letos i příští rok dobré výsledky," uvedl Abraham na speciální tiskové konferenci v nizozemském Assenu, kde se v sobotu postaví při svém jubilejním 100. startu v MS díky sedmému kvalifikačnímu času do třetí řady.
V příštím roce čekají závodníky nejsilnější třídy změny, protože dojde k úpravě výkonu motorů. "Zatím k tomu nemám dostatek potřebných informací, ale pro nás je velmi dobře, že se na vývoji podílí Valentino Rossi, který s tím má už spoustu zkušeností a udělá tak velmi dobrou práci i pro nás," uvedl Abraham na adresu italského devítinásobného mistra světa.
Jednadvacetiletý český jezdec je nováčkem v MotoGP a na kontě má v probíhající sezoně dvě sedmá místa v Jerezu a Silverstone a v průběžném pořadí uzavírá elitní desítku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.