Spojení českého závodníka Karla Abrahama a italského výrobce motorek Ducati bude pokračovat v nejprestižnější třídě MotoGP mistrovství světa silničních motocyklů i v příštím roce. Informoval o tom v pátek oficiální server šampionátu MotoGP.com.
Abrahamův soukromý tým Cardion AB Motoracing podepsal roční smlouvu s Ducati vloni v létě, kdy bylo jasné, že brněnský rodák zamíří mezi jezdce kubatury MotoGP. Kontrakt obsahoval opci, která nyní byla uplatněna. Nová smlouva je koncipována stejně, takže díky opčnímu právu by mohl Abraham jezdit na Ducati minimálně do roku 2013.
"Jsem rozhodně velmi spokojený. Ve smlouvě se změnily některé věci, za něž jsem velmi šťastný. Myslím, že tohle všechno mi pomůže ke zlepšení v MotoGP a budu mít letos i příští rok dobré výsledky," uvedl Abraham na speciální tiskové konferenci v nizozemském Assenu, kde se v sobotu postaví při svém jubilejním 100. startu v MS díky sedmému kvalifikačnímu času do třetí řady.
V příštím roce čekají závodníky nejsilnější třídy změny, protože dojde k úpravě výkonu motorů. "Zatím k tomu nemám dostatek potřebných informací, ale pro nás je velmi dobře, že se na vývoji podílí Valentino Rossi, který s tím má už spoustu zkušeností a udělá tak velmi dobrou práci i pro nás," uvedl Abraham na adresu italského devítinásobného mistra světa.
Jednadvacetiletý český jezdec je nováčkem v MotoGP a na kontě má v probíhající sezoně dvě sedmá místa v Jerezu a Silverstone a v průběžném pořadí uzavírá elitní desítku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?