Australský motocyklista Casey Stoner vyhrál v neděli Velkou cenu Velké Británie v královské kubatuře MotoGP. Druhé místo obsadil Ital Andrea Dovizioso, třetí skončil Američan Colin Edwards, český jezdec Karel Abraham vybojoval na mokré trati velmi dobrou sedmou pozici.
Stoner na okruhu v Silverstonu dominoval, vyhrál všechny tři tréninky i sobotní kvalifikaci. Rodák ze Southportu ovládl z posledních šesti Velkých cen již čtvrtou a posunul se do čela šampionátu. Dosavadní lídr, Španěl Jorge Lorenzo totiž závod nedokončil.
Pro sedmou pozici si dojel Abraham, jenž tak vyrovnal své nejlepší umístění z MotoGP. Toho dosáhl při Velké ceně Španělska v Jerezu. Jedenadvacetiletý motocyklista poskočil v hodnocení šampionátu na desátou příčku.
Brněnský rodák vyrazil do dvaceti kol závodu z druhé řady. Po startu se dostal do vedení Lorenzo, hned za ním byli Dovizioso a Stoner. Abrahamovi se začátek příliš nevydařil a držel desáté místo. V nájezdu do druhého kola šel na první pozici Australan, kterého stíhal týmový kolega Dovizioso následovaný Italem Markem Simoncellim. Stoner postupně zvyšoval svůj náskok a mířil za vítězstvím.
V osmém kole havarovali jezdci Yamahy Lorenzo a Ben Spies. Mokrý povrch se stal o kolo později osudným i Simoncellimu. Abraham se tak posunul ve výsledkové listině a do cíle nakonec dorazil jako sedmý.
Závod kubatury Moto2 se stal kořistí Němce Stefana Bradla, jenž se tak stává žhavým kandidátem na letošní titul. Druhou příčku obsadil domácí jezdec Bradley Smith, pro body za třetí pozici si dojel Ital Michele Pirro. Vítěz kvalifikace, Španěl Marc Marquez, závod nedokončil.
S obtížnými deštivými podmínkami na trati se v nejnižší kubatuře do 125 ccm nejlépe vyrovnal Němec Jonas Folger, jenž se tak radoval z prvního vítězství v kariéře v Grand Prix. Pro druhé místo si dojel Francouz Johann Zarco, třetí skončil Španěl Hector Faubel. Kvalitním výkonem se blýskl Jakub Kornfeil. Český jezdec odstartoval do závodu až z šestnácté příčky, se svým strojem Aprilia však protnul cílovou pásku jako devátý v pořadí.
Mistrovství světa silničních motocyklů pokračuje za dva týdny v nizozemském Assenu.
Velká cena Velké Británie:
MotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 47:53,459, 2. Dovizioso (It./Honda) +15,159, 3. Edwards (USA/Yamaha) +21,480, 4. Hayden (USA/Ducati) +26,984, 5. Bautista (Šp./Suzuki) +35,569, 6. Rossi (It./Ducati) +1:04,526, ...7. ABRAHAM (ČR/Ducati) +1:32,650.
Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex) 44:10,236, 2. Smith (Brit./Tech 3) +7,601, 3. Pirro (It./Moriwaki) +12,241, 4. Cluzel (Fr./Suter) +17,271, 5. Redding (Bri./Suter) +23,531, 6. Rabat (Šp./FTR) +28,661.
Do 125 ccm: 1. Folger (Něm./Aprilia) 43:48,862, 2. Zarco (Fr./Derbi) +3,885, 3. Faubel (Šp./Aprilia) +14,951, 4. Salom (Šp./Aprilia) +17,164, 5. Vazquez (Šp./Derbi) +17,403, 6. Martin (Šp./Aprilia) +19,236, ...9. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +32,345.
Průběžné pořadí MS (po šesti závodech):
MotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 116 bodů, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 98, 3. Dovizioso (It./Honda) 83, 4. Rossi (It./Ducati) 68, 5. Pedrosa (Šp./Honda) 61, 6. Hayden (USA/Ducati) 60, ...10. ABRAHAM (ČR/Ducati) 33.
Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex) 127 bodů, 2. Corsi (It./FTR) 65, 3. Takahaši (Jap./Moriwaki) 56, 4. Iannone (It./Suter) 49, 5. Simon (Šp./Suter) 49, 6. Lüthi (Švýc./Suter) 48.
Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 128 bodů, 2. Folger (Něm./Aprilia) 93, 3. Zarco (Fr./Derbi) 83, 4. Cortese (Něm./Aprilia) 81, 5. Vazquez (Šp./Derbi) 68, 6. Viňales (Šp./Aprilia) 65, ...12. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 25.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?