Australský jezdec Casey Stoner na Hondě vyhrál v neděli závod silníčních motocyklů, Velkou cenu Katalánska, ve třídě MotoGP. Druhý skončil Španěl Jorge Lorenzo a třetí Američan Ben Spies, Karel Abraham dojel na desáté pozici. Stoner vyhrál potřetí z pěti letošních závodů, průběžné vedení ale udržel v neděli druhý Jorge Lorenzo, když má nyní na Australana sedmibodový náskok.
Abraham jel po pádu v kvalifikaci s vykloubeným palcem závod pod injekcemi proti bolesti, ale se soupeři se bral statečně "Naštěstí mě to neomezovalo," řekl Abraham. Po startu se český motocyklový závodník pohyboval na čtrnáctém místě před Hirošim Aoyamou. "Start se mi moc nepovedl, ale naštěstí jsem předjel alespoň Aoyamu," uvedl Abraham. Vypjatý okamžik přišel ve třetím kole, kdy se pokusil předjet Randyho De Punieta. "Zkusil jsem to v nájezdu do první zatáčky, ale byl jsem dlouhý a musel jsem vyjet mimo trať," líčil detaily český jezdec. Tímto manévrem Karel Abraham ztratil kontakt s jezdci bojujícími o deváté až jedenácté místo, ale po pádu Aoyamy a De Punieta zůstal na dvanáctém místě. "Měl jsem štěstí, že jsem také nespadl," uznal jednadvacetiletý závodník.
Pak začala Abrahamova stíhací jízda, při které se dotáhl na skupinku tří jezdců bojujících o devátou až jedenáctou příčku. Hectora Barberu i Alvara Bautistu český jezdec předjel a o devátou příčku bojoval se zkušeným matadorem Lorisem Capirossim. Kolo před cílem se před Itala Abraham dostal, v posledním kole jej ale Capirossi znovu předjel a o devátou příčku bojovali do posledních centimetrů. "Byl to těžký souboj a mrzí mě, že jsem nedokázal Capirossiho předjet. Ale i desátá příčka je výborná," zhodnotil Abraham.
MS silničních motocyklů - Velká cena Katalánska:
MotoGP: 1. Stoner (Aus./Honda) 43:19,779, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +2,403, 3. Spies (USA/Yamaha) +4,291, 4. Dovizioso (It./Honda) +5,255, 5. Rossi (It./Ducati) +7,371, 6. Simoncelli (It./Honda) +11,831, ... 10. ABRAHAM (ČR/Ducati) +43,113.
Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex) 41:38,888, 2. Márquez (Šp./Suter) + 4,141, 3. Espargaro (Šp./Kalex) +8,409, 4. Corsi (It./FTR) + 10.331, 5. Krummenacher (Švýc./Kalex) + 11,661, 6. De Angelis (San Mar./Motobi) +12,383.
Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 42:29,647, 2. Viňales (Šp./Aprilia) +10,356, 3. Folger (Něm./Aprilia) +15,260, 4. Cortese (Něm./Aprilia) +15,670, 5. Vazquez (Šp./Derbi) +15,942, 6. Zarco (Fr./Derbi) +19,758... 10. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +36,776.
Průběžné pořadí MS (po pěti závodech):
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 98 bodů, 2. Stoner (Aus./Honda) 91, 3. Dovizioso (It./Honda) 63, 4. Pedrosa (Šp./Honda) 61, 5. Rossi (It./Ducati) 58, 6. Hayden (USA/Ducati) 47, ... 12. ABRAHAM (ČR/Ducati) 24.
Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex) 102 bodů, 2. Corsi (It./FTR) 59, 3. Iannone (It./Suter) a Simon (Šp./Suter) oba 49, 5. Takahaši (Jap./Moriwaki) a Lüthi (Švýc./Suter) oba 47.
Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 120 bodů, 2. Cortese (Něm./Aprilia) 72, 3. Folger (Něm./Aprilia) 68, 4. Viňales (Šp./Aprilia) 65, 5. Zarco (Fr./Derbi) 63, 6. Vazquez (Šp./Derbi) 57, ... 13. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 18
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.