Australský jezdec Casey Stoner na Hondě vyhrál v neděli závod silníčních motocyklů, Velkou cenu Katalánska, ve třídě MotoGP. Druhý skončil Španěl Jorge Lorenzo a třetí Američan Ben Spies, Karel Abraham dojel na desáté pozici. Stoner vyhrál potřetí z pěti letošních závodů, průběžné vedení ale udržel v neděli druhý Jorge Lorenzo, když má nyní na Australana sedmibodový náskok.
Abraham jel po pádu v kvalifikaci s vykloubeným palcem závod pod injekcemi proti bolesti, ale se soupeři se bral statečně "Naštěstí mě to neomezovalo," řekl Abraham. Po startu se český motocyklový závodník pohyboval na čtrnáctém místě před Hirošim Aoyamou. "Start se mi moc nepovedl, ale naštěstí jsem předjel alespoň Aoyamu," uvedl Abraham. Vypjatý okamžik přišel ve třetím kole, kdy se pokusil předjet Randyho De Punieta. "Zkusil jsem to v nájezdu do první zatáčky, ale byl jsem dlouhý a musel jsem vyjet mimo trať," líčil detaily český jezdec. Tímto manévrem Karel Abraham ztratil kontakt s jezdci bojujícími o deváté až jedenácté místo, ale po pádu Aoyamy a De Punieta zůstal na dvanáctém místě. "Měl jsem štěstí, že jsem také nespadl," uznal jednadvacetiletý závodník.
Pak začala Abrahamova stíhací jízda, při které se dotáhl na skupinku tří jezdců bojujících o devátou až jedenáctou příčku. Hectora Barberu i Alvara Bautistu český jezdec předjel a o devátou příčku bojoval se zkušeným matadorem Lorisem Capirossim. Kolo před cílem se před Itala Abraham dostal, v posledním kole jej ale Capirossi znovu předjel a o devátou příčku bojovali do posledních centimetrů. "Byl to těžký souboj a mrzí mě, že jsem nedokázal Capirossiho předjet. Ale i desátá příčka je výborná," zhodnotil Abraham.
MS silničních motocyklů - Velká cena Katalánska:
MotoGP: 1. Stoner (Aus./Honda) 43:19,779, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +2,403, 3. Spies (USA/Yamaha) +4,291, 4. Dovizioso (It./Honda) +5,255, 5. Rossi (It./Ducati) +7,371, 6. Simoncelli (It./Honda) +11,831, ... 10. ABRAHAM (ČR/Ducati) +43,113.
Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex) 41:38,888, 2. Márquez (Šp./Suter) + 4,141, 3. Espargaro (Šp./Kalex) +8,409, 4. Corsi (It./FTR) + 10.331, 5. Krummenacher (Švýc./Kalex) + 11,661, 6. De Angelis (San Mar./Motobi) +12,383.
Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 42:29,647, 2. Viňales (Šp./Aprilia) +10,356, 3. Folger (Něm./Aprilia) +15,260, 4. Cortese (Něm./Aprilia) +15,670, 5. Vazquez (Šp./Derbi) +15,942, 6. Zarco (Fr./Derbi) +19,758... 10. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +36,776.
Průběžné pořadí MS (po pěti závodech):
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 98 bodů, 2. Stoner (Aus./Honda) 91, 3. Dovizioso (It./Honda) 63, 4. Pedrosa (Šp./Honda) 61, 5. Rossi (It./Ducati) 58, 6. Hayden (USA/Ducati) 47, ... 12. ABRAHAM (ČR/Ducati) 24.
Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex) 102 bodů, 2. Corsi (It./FTR) 59, 3. Iannone (It./Suter) a Simon (Šp./Suter) oba 49, 5. Takahaši (Jap./Moriwaki) a Lüthi (Švýc./Suter) oba 47.
Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 120 bodů, 2. Cortese (Něm./Aprilia) 72, 3. Folger (Něm./Aprilia) 68, 4. Viňales (Šp./Aprilia) 65, 5. Zarco (Fr./Derbi) 63, 6. Vazquez (Šp./Derbi) 57, ... 13. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 18
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?