Závodníci Valentino Rossi a Jorge Lorenzo chtějí bojkotovat GP Japonska silničních motocyklů, která se pojede v říjnu.
Podle sobotní zprávy agentury SITA mají oba jezdci obavy z radiace, která unikla po ničivém zemětřesení z poškozené jaderné elektrárny Fukušima.
"Lidé mají strach. Problémem je, že nevíme, jak moc je to nebezpečné. Pojďme se dohodnout a neúčastnit se těch závodů," prohlásil sedminásobný mistr světa, Ital Rossi. Podobného názoru je prý i Španěl Lorenzo. "Nechci tam jet. Jsem velmi mladý a nechci za dvacet let litovat, že mám já, nebo třeba moje děti nějaké následky," řekl španělský jezdec pro list El País.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.