Le Mans - Australan Casey Stoner se stal v neděli v Le Mans vítězem Grand Prix Francie v královské kategorii MotoGP. Druhé místo obsadil Ital Andrea Dovizioso, třetí skončil jeho krajan Valentino Rossi, český jezdec Karel Abraham obsadil desáté místo a potřetí v sezoně dosáhl na mistrovské body.
Casey Stoner šel do závodu v roli favorita, ovládl totiž všechny tréninky i sobotní kvalifikaci a odstartoval tak z prvního místa startovního roštu. Australan si se svojí hondou podle předpokladů vypracoval velký náskok a s přehledem kroužil po okruhu na prvním místě. Stoner vyhrál letos svojí druhou Velkou cenu.
Drama tak nabídl až boj o dvě zbývající místa na stupních vítězů, kde se prali Italové Rossi, Dovizioso, Simoncelli a Španělé Pedrosa s Lozenzem. Jezdecké chyby odstavily z bojů Daniho Pedrosu, který skončil po pádu, a první zprávy od lékařů informovaly o zlomenině klíční kosti. Z bojů o stupně vítězů postupně odpadal i Marco Simoncelli a Jorge Lorezno a tak souboj o druhé místo nakonec svedli Valentino Rossi s Andreou Doviziosem. Finiš vyšel Doviziosovi, který je týmovým kolegou vítězného Stonera, a tak se stáj Repsol Honda Team mohla radovat z double.
Karel Abraham bojoval ve čtyřčlenné skupině jezdců o deváté místo a nakonec zůstal těsně za Hectorem Barberou. Konečná desátá příčka je pro Abrahama druhým nejlepším umístěním letošní sezony a český jezdec si do celkové klasifikace připsal šest mistrovských bodů.
MS silničních motocyklů - Velká cena Francie (LE MANS):
MotoGP: 1. Stoner (Austr./ Honda), 2. Dovizioso (It./Honda) +14,214, 3. Rossi (It./Ducati) +14,564, 4. Lorenzo (Šp./Yamaha) +21,075, 5. Simoncelli (It./Honda) +31,245, 6. Spies (USA/Yamaha) +31,609, 7. Hayden (USA/Ducati) +35,566, 8. Aojama (Jap./Honda) +51,502, 9. Barbera (Šp./Ducati) +1:03,731, 10. ABRAHAM (ČR/Ducati) +1:03,885.
Moto2: 1. Marquez (Šp./Suter) 43:03,308, 2. Takahaši (Jap./Moriwati) + 1,082, 3. Bradl (Něm./Kalex) + 2,237, 4. Simon (Šp./Suter) + 2,349, 5. Lüthi (Švýc./Suter) + 2,609, 6. Espargaro (Šp./Pons Kalex) + 12,295.
125 ccm: 1. Viňales (Šp./Aprilia) 42:00,505, Terol (Šp./Aprilia) + 0,048, 3. Vazquez (Šp./Derbi) + 6,836, 4. Faubel (Šp./Aprilia) + 8,298, 5. Zarco (Fr./Derbi) + 8,590, 6. Folger (Něm./Aprilia) + 10,236, ... 21. KORNFEIL (ČR/Aprilia) + 1:02,713.
Průběžné pořadí MS (po čtyřech závodech):
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 78 bodů, 2. Stoner (Austr./ Honda) 66, 3. Pedrosa (Šp./Honda) 61, 4. Dovizioso (It./Honda) 50, 5. Rossi (It./Ducati) 47, 6. Hayden (USA/Ducati) 39, ... 13. ABRAHAM (ČR/Ducati) 18.
Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex) 77 bodů, 2. Simon (Šp./Suter) 49, 3. Iannone (It./Suter) 48, 4. Takahaši (Jap./Moriwaki), 5. Lüthi (Švýc./Suter) oba 47, 6. Corsi (It./FTR) 46.
Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 95 bodů, 2. Cortese (Něm./Aprilia) 59, 3. Zarco (Fr./Derbi) 53, 4. Folger (Něm./Aprilia) 52, 5. Vazquez (Šp./Derbi) 46, 6. Viňales (Šp./Aprilia) 45, 14. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 12.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.