Le Mans - Australan Casey Stoner se stal v neděli v Le Mans vítězem Grand Prix Francie v královské kategorii MotoGP. Druhé místo obsadil Ital Andrea Dovizioso, třetí skončil jeho krajan Valentino Rossi, český jezdec Karel Abraham obsadil desáté místo a potřetí v sezoně dosáhl na mistrovské body.
Casey Stoner šel do závodu v roli favorita, ovládl totiž všechny tréninky i sobotní kvalifikaci a odstartoval tak z prvního místa startovního roštu. Australan si se svojí hondou podle předpokladů vypracoval velký náskok a s přehledem kroužil po okruhu na prvním místě. Stoner vyhrál letos svojí druhou Velkou cenu.
Drama tak nabídl až boj o dvě zbývající místa na stupních vítězů, kde se prali Italové Rossi, Dovizioso, Simoncelli a Španělé Pedrosa s Lozenzem. Jezdecké chyby odstavily z bojů Daniho Pedrosu, který skončil po pádu, a první zprávy od lékařů informovaly o zlomenině klíční kosti. Z bojů o stupně vítězů postupně odpadal i Marco Simoncelli a Jorge Lorezno a tak souboj o druhé místo nakonec svedli Valentino Rossi s Andreou Doviziosem. Finiš vyšel Doviziosovi, který je týmovým kolegou vítězného Stonera, a tak se stáj Repsol Honda Team mohla radovat z double.
Karel Abraham bojoval ve čtyřčlenné skupině jezdců o deváté místo a nakonec zůstal těsně za Hectorem Barberou. Konečná desátá příčka je pro Abrahama druhým nejlepším umístěním letošní sezony a český jezdec si do celkové klasifikace připsal šest mistrovských bodů.
MS silničních motocyklů - Velká cena Francie (LE MANS):
MotoGP: 1. Stoner (Austr./ Honda), 2. Dovizioso (It./Honda) +14,214, 3. Rossi (It./Ducati) +14,564, 4. Lorenzo (Šp./Yamaha) +21,075, 5. Simoncelli (It./Honda) +31,245, 6. Spies (USA/Yamaha) +31,609, 7. Hayden (USA/Ducati) +35,566, 8. Aojama (Jap./Honda) +51,502, 9. Barbera (Šp./Ducati) +1:03,731, 10. ABRAHAM (ČR/Ducati) +1:03,885.
Moto2: 1. Marquez (Šp./Suter) 43:03,308, 2. Takahaši (Jap./Moriwati) + 1,082, 3. Bradl (Něm./Kalex) + 2,237, 4. Simon (Šp./Suter) + 2,349, 5. Lüthi (Švýc./Suter) + 2,609, 6. Espargaro (Šp./Pons Kalex) + 12,295.
125 ccm: 1. Viňales (Šp./Aprilia) 42:00,505, Terol (Šp./Aprilia) + 0,048, 3. Vazquez (Šp./Derbi) + 6,836, 4. Faubel (Šp./Aprilia) + 8,298, 5. Zarco (Fr./Derbi) + 8,590, 6. Folger (Něm./Aprilia) + 10,236, ... 21. KORNFEIL (ČR/Aprilia) + 1:02,713.
Průběžné pořadí MS (po čtyřech závodech):
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 78 bodů, 2. Stoner (Austr./ Honda) 66, 3. Pedrosa (Šp./Honda) 61, 4. Dovizioso (It./Honda) 50, 5. Rossi (It./Ducati) 47, 6. Hayden (USA/Ducati) 39, ... 13. ABRAHAM (ČR/Ducati) 18.
Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex) 77 bodů, 2. Simon (Šp./Suter) 49, 3. Iannone (It./Suter) 48, 4. Takahaši (Jap./Moriwaki), 5. Lüthi (Švýc./Suter) oba 47, 6. Corsi (It./FTR) 46.
Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 95 bodů, 2. Cortese (Něm./Aprilia) 59, 3. Zarco (Fr./Derbi) 53, 4. Folger (Něm./Aprilia) 52, 5. Vazquez (Šp./Derbi) 46, 6. Viňales (Šp./Aprilia) 45, 14. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 12.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?