Le Mans - Australan Casey Stoner se stal v neděli v Le Mans vítězem Grand Prix Francie v královské kategorii MotoGP. Druhé místo obsadil Ital Andrea Dovizioso, třetí skončil jeho krajan Valentino Rossi, český jezdec Karel Abraham obsadil desáté místo a potřetí v sezoně dosáhl na mistrovské body.
Casey Stoner šel do závodu v roli favorita, ovládl totiž všechny tréninky i sobotní kvalifikaci a odstartoval tak z prvního místa startovního roštu. Australan si se svojí hondou podle předpokladů vypracoval velký náskok a s přehledem kroužil po okruhu na prvním místě. Stoner vyhrál letos svojí druhou Velkou cenu.
Drama tak nabídl až boj o dvě zbývající místa na stupních vítězů, kde se prali Italové Rossi, Dovizioso, Simoncelli a Španělé Pedrosa s Lozenzem. Jezdecké chyby odstavily z bojů Daniho Pedrosu, který skončil po pádu, a první zprávy od lékařů informovaly o zlomenině klíční kosti. Z bojů o stupně vítězů postupně odpadal i Marco Simoncelli a Jorge Lorezno a tak souboj o druhé místo nakonec svedli Valentino Rossi s Andreou Doviziosem. Finiš vyšel Doviziosovi, který je týmovým kolegou vítězného Stonera, a tak se stáj Repsol Honda Team mohla radovat z double.
Karel Abraham bojoval ve čtyřčlenné skupině jezdců o deváté místo a nakonec zůstal těsně za Hectorem Barberou. Konečná desátá příčka je pro Abrahama druhým nejlepším umístěním letošní sezony a český jezdec si do celkové klasifikace připsal šest mistrovských bodů.
MS silničních motocyklů - Velká cena Francie (LE MANS):
MotoGP: 1. Stoner (Austr./ Honda), 2. Dovizioso (It./Honda) +14,214, 3. Rossi (It./Ducati) +14,564, 4. Lorenzo (Šp./Yamaha) +21,075, 5. Simoncelli (It./Honda) +31,245, 6. Spies (USA/Yamaha) +31,609, 7. Hayden (USA/Ducati) +35,566, 8. Aojama (Jap./Honda) +51,502, 9. Barbera (Šp./Ducati) +1:03,731, 10. ABRAHAM (ČR/Ducati) +1:03,885.
Moto2: 1. Marquez (Šp./Suter) 43:03,308, 2. Takahaši (Jap./Moriwati) + 1,082, 3. Bradl (Něm./Kalex) + 2,237, 4. Simon (Šp./Suter) + 2,349, 5. Lüthi (Švýc./Suter) + 2,609, 6. Espargaro (Šp./Pons Kalex) + 12,295.
125 ccm: 1. Viňales (Šp./Aprilia) 42:00,505, Terol (Šp./Aprilia) + 0,048, 3. Vazquez (Šp./Derbi) + 6,836, 4. Faubel (Šp./Aprilia) + 8,298, 5. Zarco (Fr./Derbi) + 8,590, 6. Folger (Něm./Aprilia) + 10,236, ... 21. KORNFEIL (ČR/Aprilia) + 1:02,713.
Průběžné pořadí MS (po čtyřech závodech):
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 78 bodů, 2. Stoner (Austr./ Honda) 66, 3. Pedrosa (Šp./Honda) 61, 4. Dovizioso (It./Honda) 50, 5. Rossi (It./Ducati) 47, 6. Hayden (USA/Ducati) 39, ... 13. ABRAHAM (ČR/Ducati) 18.
Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex) 77 bodů, 2. Simon (Šp./Suter) 49, 3. Iannone (It./Suter) 48, 4. Takahaši (Jap./Moriwaki), 5. Lüthi (Švýc./Suter) oba 47, 6. Corsi (It./FTR) 46.
Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 95 bodů, 2. Cortese (Něm./Aprilia) 59, 3. Zarco (Fr./Derbi) 53, 4. Folger (Něm./Aprilia) 52, 5. Vazquez (Šp./Derbi) 46, 6. Viňales (Šp./Aprilia) 45, 14. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 12.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.