Le Mans - Australan Casey Stoner se stal v neděli v Le Mans vítězem Grand Prix Francie v královské kategorii MotoGP. Druhé místo obsadil Ital Andrea Dovizioso, třetí skončil jeho krajan Valentino Rossi, český jezdec Karel Abraham obsadil desáté místo a potřetí v sezoně dosáhl na mistrovské body.
Casey Stoner šel do závodu v roli favorita, ovládl totiž všechny tréninky i sobotní kvalifikaci a odstartoval tak z prvního místa startovního roštu. Australan si se svojí hondou podle předpokladů vypracoval velký náskok a s přehledem kroužil po okruhu na prvním místě. Stoner vyhrál letos svojí druhou Velkou cenu.
Drama tak nabídl až boj o dvě zbývající místa na stupních vítězů, kde se prali Italové Rossi, Dovizioso, Simoncelli a Španělé Pedrosa s Lozenzem. Jezdecké chyby odstavily z bojů Daniho Pedrosu, který skončil po pádu, a první zprávy od lékařů informovaly o zlomenině klíční kosti. Z bojů o stupně vítězů postupně odpadal i Marco Simoncelli a Jorge Lorezno a tak souboj o druhé místo nakonec svedli Valentino Rossi s Andreou Doviziosem. Finiš vyšel Doviziosovi, který je týmovým kolegou vítězného Stonera, a tak se stáj Repsol Honda Team mohla radovat z double.
Karel Abraham bojoval ve čtyřčlenné skupině jezdců o deváté místo a nakonec zůstal těsně za Hectorem Barberou. Konečná desátá příčka je pro Abrahama druhým nejlepším umístěním letošní sezony a český jezdec si do celkové klasifikace připsal šest mistrovských bodů.
MS silničních motocyklů - Velká cena Francie (LE MANS):
MotoGP: 1. Stoner (Austr./ Honda), 2. Dovizioso (It./Honda) +14,214, 3. Rossi (It./Ducati) +14,564, 4. Lorenzo (Šp./Yamaha) +21,075, 5. Simoncelli (It./Honda) +31,245, 6. Spies (USA/Yamaha) +31,609, 7. Hayden (USA/Ducati) +35,566, 8. Aojama (Jap./Honda) +51,502, 9. Barbera (Šp./Ducati) +1:03,731, 10. ABRAHAM (ČR/Ducati) +1:03,885.
Moto2: 1. Marquez (Šp./Suter) 43:03,308, 2. Takahaši (Jap./Moriwati) + 1,082, 3. Bradl (Něm./Kalex) + 2,237, 4. Simon (Šp./Suter) + 2,349, 5. Lüthi (Švýc./Suter) + 2,609, 6. Espargaro (Šp./Pons Kalex) + 12,295.
125 ccm: 1. Viňales (Šp./Aprilia) 42:00,505, Terol (Šp./Aprilia) + 0,048, 3. Vazquez (Šp./Derbi) + 6,836, 4. Faubel (Šp./Aprilia) + 8,298, 5. Zarco (Fr./Derbi) + 8,590, 6. Folger (Něm./Aprilia) + 10,236, ... 21. KORNFEIL (ČR/Aprilia) + 1:02,713.
Průběžné pořadí MS (po čtyřech závodech):
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 78 bodů, 2. Stoner (Austr./ Honda) 66, 3. Pedrosa (Šp./Honda) 61, 4. Dovizioso (It./Honda) 50, 5. Rossi (It./Ducati) 47, 6. Hayden (USA/Ducati) 39, ... 13. ABRAHAM (ČR/Ducati) 18.
Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex) 77 bodů, 2. Simon (Šp./Suter) 49, 3. Iannone (It./Suter) 48, 4. Takahaši (Jap./Moriwaki), 5. Lüthi (Švýc./Suter) oba 47, 6. Corsi (It./FTR) 46.
Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 95 bodů, 2. Cortese (Něm./Aprilia) 59, 3. Zarco (Fr./Derbi) 53, 4. Folger (Něm./Aprilia) 52, 5. Vazquez (Šp./Derbi) 46, 6. Viňales (Šp./Aprilia) 45, 14. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 12.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?