Španěl Dani Pedrosa na motocyklu Honda vyhrál závod v Estorilu nedělní Velkou cenu Portugalska v nejprestižnější kategorii MotoGP, druhý dojel další Španěl Jorge Lozenzo a třetí skončil Casey Stoner z Austrálie. Čech Karel Abraham už ve druhém kole havaroval a závod nedokončil.
Abraham si vybojoval v kvalifikaci doposud nejlepší umístění a odstartoval ze dvanáctého místa, jenže dlouho na trati nevydržel a po pádu ve druhém kole pro něj závod skončil. O první příčku se přetahovali Španělé Lorenzo a Pedrosa a nakonec si lepší momenty pro závěr závodu nechal Dani Pedrosa, který svého rivala předjel a v posledních kolech si vypracoval luxusní třísekundový náskok. Pedrosa letos vyhrál poprvé a stáhl ztrátu v průběžné klasifikaci MotoGP na Lorenza na čtyři body. Ve třech dosavadních Velkých cenách se nakonec radoval pokaždé jiný jezdec, po jednom vítězství mají letos Lorenzo, Pedrosa i Australan Stoner. Němec Stefan Bradl s motocyklem Kalex vyhrál kategorii Moto2, druhé místo obsadil Julian Simon ze Španělska a třetí skončil Japonec Juki Takahaši. Bradl dokázal navázat na vítězství v premiérové Velké ceně Kataru a připsal si ve třetím závodu sezony už druhé vítězství. Německý motocyklista tak naplno zužitkoval vítězství v kvalifikaci, když do závodu startoval z první pozice. Španěl Nicolas Terol potvrdil svojí suverenitu a vyhrál v katgorii do 125 ccm i třetí závod sezony, druhý dojel Němec Sandro Cortese a třetí skončil Johann Zarco z Francie. Čech Jakub Kornfeil obsadil třinácté místo a získal tři mistrovské body. Velká cena Portugalska - Estoril: MotoGP: 1. Pedrosa (Šp./Honda), 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +3,051, 3. Stoner (Austr./Honda) +7,658, 4. Dovizioso (It./Honda) + 16,530, 5. Rossi (It./Ducati) + 16,555, 6. Edwards (Brit./Yamaha) + 32,575, 7. Aoyama (Jap./Honda) + 38,749, 8. Crutchlow (Brit./Yamaha) + 40,012, .... ABRAHAM (ČR/Ducati) nedokončil. Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex), 2. Simon (Šp./Suter) +0,147, 3. Takahaši (Jap./Moriwaki) +6,188, 4. Aegerter (Něm./Suter) +16,822, 5. Corsi (It./FTR) +17,076, 6. Espargaro (Šp./FTR) +25,956, 7. Krummenacher (Něm./Kalex) +26,102, 8. Baldolini (It./Suter) +26,333. Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia), 2. Cortese (Něm./Aprilia) +3,671, 3. Zarco (Fr./Derbi) +4,466, 4. Viňales (Šp./Aprilia) +4,468, 5. Folger (Něm./Aprilia) +12,140, 6. Vazquez (Šp./Derbi) +20,304, 7. Oliveira (Portug./Aprilia) +25,905, 8. Salom (Šp./Aprilia) +46,316, ... 13. KORFEIL (ČR/Aprilia) +1:00,479. Průběžné pořadí MS:MotoGP: 1. Lorenzo 65, 2. Pedrosa 61, 3. Stoner 41, 4. Rossi 31, 5. Hayden (USA) 30, 6. Dovizioso 30, ... 11. ABRAHAM 12.Moto2: 1. Bradl 61, 2. Iannone (It.) 48, 3. Corsi 37, 4. Lüthi (Švýc.) 36, 5. Simon 36, 6. Takahaši 27.Do 125 ccm: 1. Terol 75, 2. Cortese 50, 3. Folger 42, 4. Zarco 42, 5. Vazquez 30, 6. Gadea 20, ... 11. KORNFEIL 12.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?