Španěl Dani Pedrosa na motocyklu Honda vyhrál závod v Estorilu nedělní Velkou cenu Portugalska v nejprestižnější kategorii MotoGP, druhý dojel další Španěl Jorge Lozenzo a třetí skončil Casey Stoner z Austrálie. Čech Karel Abraham už ve druhém kole havaroval a závod nedokončil.
Abraham si vybojoval v kvalifikaci doposud nejlepší umístění a odstartoval ze dvanáctého místa, jenže dlouho na trati nevydržel a po pádu ve druhém kole pro něj závod skončil. O první příčku se přetahovali Španělé Lorenzo a Pedrosa a nakonec si lepší momenty pro závěr závodu nechal Dani Pedrosa, který svého rivala předjel a v posledních kolech si vypracoval luxusní třísekundový náskok. Pedrosa letos vyhrál poprvé a stáhl ztrátu v průběžné klasifikaci MotoGP na Lorenza na čtyři body. Ve třech dosavadních Velkých cenách se nakonec radoval pokaždé jiný jezdec, po jednom vítězství mají letos Lorenzo, Pedrosa i Australan Stoner. Němec Stefan Bradl s motocyklem Kalex vyhrál kategorii Moto2, druhé místo obsadil Julian Simon ze Španělska a třetí skončil Japonec Juki Takahaši. Bradl dokázal navázat na vítězství v premiérové Velké ceně Kataru a připsal si ve třetím závodu sezony už druhé vítězství. Německý motocyklista tak naplno zužitkoval vítězství v kvalifikaci, když do závodu startoval z první pozice. Španěl Nicolas Terol potvrdil svojí suverenitu a vyhrál v katgorii do 125 ccm i třetí závod sezony, druhý dojel Němec Sandro Cortese a třetí skončil Johann Zarco z Francie. Čech Jakub Kornfeil obsadil třinácté místo a získal tři mistrovské body. Velká cena Portugalska - Estoril: MotoGP: 1. Pedrosa (Šp./Honda), 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +3,051, 3. Stoner (Austr./Honda) +7,658, 4. Dovizioso (It./Honda) + 16,530, 5. Rossi (It./Ducati) + 16,555, 6. Edwards (Brit./Yamaha) + 32,575, 7. Aoyama (Jap./Honda) + 38,749, 8. Crutchlow (Brit./Yamaha) + 40,012, .... ABRAHAM (ČR/Ducati) nedokončil. Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex), 2. Simon (Šp./Suter) +0,147, 3. Takahaši (Jap./Moriwaki) +6,188, 4. Aegerter (Něm./Suter) +16,822, 5. Corsi (It./FTR) +17,076, 6. Espargaro (Šp./FTR) +25,956, 7. Krummenacher (Něm./Kalex) +26,102, 8. Baldolini (It./Suter) +26,333. Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia), 2. Cortese (Něm./Aprilia) +3,671, 3. Zarco (Fr./Derbi) +4,466, 4. Viňales (Šp./Aprilia) +4,468, 5. Folger (Něm./Aprilia) +12,140, 6. Vazquez (Šp./Derbi) +20,304, 7. Oliveira (Portug./Aprilia) +25,905, 8. Salom (Šp./Aprilia) +46,316, ... 13. KORFEIL (ČR/Aprilia) +1:00,479. Průběžné pořadí MS:MotoGP: 1. Lorenzo 65, 2. Pedrosa 61, 3. Stoner 41, 4. Rossi 31, 5. Hayden (USA) 30, 6. Dovizioso 30, ... 11. ABRAHAM 12.Moto2: 1. Bradl 61, 2. Iannone (It.) 48, 3. Corsi 37, 4. Lüthi (Švýc.) 36, 5. Simon 36, 6. Takahaši 27.Do 125 ccm: 1. Terol 75, 2. Cortese 50, 3. Folger 42, 4. Zarco 42, 5. Vazquez 30, 6. Gadea 20, ... 11. KORNFEIL 12.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?