Španěl Dani Pedrosa na motocyklu Honda vyhrál závod v Estorilu nedělní Velkou cenu Portugalska v nejprestižnější kategorii MotoGP, druhý dojel další Španěl Jorge Lozenzo a třetí skončil Casey Stoner z Austrálie. Čech Karel Abraham už ve druhém kole havaroval a závod nedokončil.
Abraham si vybojoval v kvalifikaci doposud nejlepší umístění a odstartoval ze dvanáctého místa, jenže dlouho na trati nevydržel a po pádu ve druhém kole pro něj závod skončil. O první příčku se přetahovali Španělé Lorenzo a Pedrosa a nakonec si lepší momenty pro závěr závodu nechal Dani Pedrosa, který svého rivala předjel a v posledních kolech si vypracoval luxusní třísekundový náskok. Pedrosa letos vyhrál poprvé a stáhl ztrátu v průběžné klasifikaci MotoGP na Lorenza na čtyři body. Ve třech dosavadních Velkých cenách se nakonec radoval pokaždé jiný jezdec, po jednom vítězství mají letos Lorenzo, Pedrosa i Australan Stoner. Němec Stefan Bradl s motocyklem Kalex vyhrál kategorii Moto2, druhé místo obsadil Julian Simon ze Španělska a třetí skončil Japonec Juki Takahaši. Bradl dokázal navázat na vítězství v premiérové Velké ceně Kataru a připsal si ve třetím závodu sezony už druhé vítězství. Německý motocyklista tak naplno zužitkoval vítězství v kvalifikaci, když do závodu startoval z první pozice. Španěl Nicolas Terol potvrdil svojí suverenitu a vyhrál v katgorii do 125 ccm i třetí závod sezony, druhý dojel Němec Sandro Cortese a třetí skončil Johann Zarco z Francie. Čech Jakub Kornfeil obsadil třinácté místo a získal tři mistrovské body. Velká cena Portugalska - Estoril: MotoGP: 1. Pedrosa (Šp./Honda), 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +3,051, 3. Stoner (Austr./Honda) +7,658, 4. Dovizioso (It./Honda) + 16,530, 5. Rossi (It./Ducati) + 16,555, 6. Edwards (Brit./Yamaha) + 32,575, 7. Aoyama (Jap./Honda) + 38,749, 8. Crutchlow (Brit./Yamaha) + 40,012, .... ABRAHAM (ČR/Ducati) nedokončil. Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex), 2. Simon (Šp./Suter) +0,147, 3. Takahaši (Jap./Moriwaki) +6,188, 4. Aegerter (Něm./Suter) +16,822, 5. Corsi (It./FTR) +17,076, 6. Espargaro (Šp./FTR) +25,956, 7. Krummenacher (Něm./Kalex) +26,102, 8. Baldolini (It./Suter) +26,333. Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia), 2. Cortese (Něm./Aprilia) +3,671, 3. Zarco (Fr./Derbi) +4,466, 4. Viňales (Šp./Aprilia) +4,468, 5. Folger (Něm./Aprilia) +12,140, 6. Vazquez (Šp./Derbi) +20,304, 7. Oliveira (Portug./Aprilia) +25,905, 8. Salom (Šp./Aprilia) +46,316, ... 13. KORFEIL (ČR/Aprilia) +1:00,479. Průběžné pořadí MS:MotoGP: 1. Lorenzo 65, 2. Pedrosa 61, 3. Stoner 41, 4. Rossi 31, 5. Hayden (USA) 30, 6. Dovizioso 30, ... 11. ABRAHAM 12.Moto2: 1. Bradl 61, 2. Iannone (It.) 48, 3. Corsi 37, 4. Lüthi (Švýc.) 36, 5. Simon 36, 6. Takahaši 27.Do 125 ccm: 1. Terol 75, 2. Cortese 50, 3. Folger 42, 4. Zarco 42, 5. Vazquez 30, 6. Gadea 20, ... 11. KORNFEIL 12.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?