ASSEN - Český motocyklista Jakub Smrž nenavázal v neděli na minulé úspěšné vystoupení v britském Donington Parku a po havárii v prvním závodě Velké ceny Nizozemska superbiků obsadil ve druhé jízdě až devátou příčku.
Vítězem prvního klání v Assenu se stal Brit Jonathan Rea před úřadujícím mistrem světa Maxem Biaggim. Rea se sice o prvenství musel rvát až do cíle, nakonec ale triumfoval o 739 tisícin vteřiny před Italem. Třetí skončil aktuální lídr šampionátu Carlos Checa ze Španělska.
V odpoledním pokračování nenašel přemožitele Checa. Druhou stříbrnou příčku si tentokrát s odstupem 524 tisícin sekundy připsal na konto Biaggi, třetí byl Rea.
Smrž nedokončil první závod, když čtyři kola před koncem havaroval v zatáčce číslo 16. Ve druhém pak dokroužil do cíle se ztrátou více než osmnácti vteřin na Checu, což mu stačilo na konečnou devátou příčku. Pro českého motocyklistu tak víkend skončil zklamáním. Zatímco před třemi týdny bral druhé a osmé místo, tenkrát nedokázal zúročit velmi kvalitní výkony v tréninku a kvalifikaci, v níž v sobotu skončil druhý.
3. závod MS superbiků, Velká cena Nizozemska (Assen, Niz.):
1. závod: 1. Rea (Brit./Honda) 35:46,486, 2. Biaggi (It./Aprilia) +0,739, 3. Checa (Šp./Ducati) +3,572, 4. Melandri (It./Yamaha) +9,508, 5. Fabrizio (It./Suzuki) +9,892, 6. Corser (Aust./BMW) +11,120, 7. Laverty (Ir./Yamaha) +15,235, 8. Xaus (Šp./Honda) +30,081, 9. Badovini (It./BMW) +32,071, 10. Aitchison (Aust./Kawasaki) +35,000, ...SMRŽ (ČR/Ducati) nedokončil.
2. závod: 1. Checa (Šp./Ducati) 35:38,693, 2. Biaggi (It./Aprilia) +0,524, 3. Rea (Brit./Honda) +3,584, 4. Camier (Brit./Aprilia) +5,913, 5. Haslam (Brit./BMW) +16,916, 6. Laverty (Ir./Yamaha) +17,375, 7. Fabrizio (It./Suzuki) +17,740, 8. Haga (Jap./Aprilia) +18,329, 9. SMRŽ (ČR/Ducati) +18,378, 10. Guintoli (Fr./Ducati) +18,404.
Průběžný stav MS superbiků po 3 závodech: 1. Checa (Šp./Ducati) 132, 2. Biaggi (It./Aprilia) 89, 3. Melandri (It./Yamaha) 85, 4. Rea (Brit./Honda) 79, 5. Haslam (Brit./BMW) 68, ...7. SMRŽ (ČR/Ducati) 49.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.