ASSEN - Český motocyklista Jakub Smrž nenavázal v neděli na minulé úspěšné vystoupení v britském Donington Parku a po havárii v prvním závodě Velké ceny Nizozemska superbiků obsadil ve druhé jízdě až devátou příčku.
Vítězem prvního klání v Assenu se stal Brit Jonathan Rea před úřadujícím mistrem světa Maxem Biaggim. Rea se sice o prvenství musel rvát až do cíle, nakonec ale triumfoval o 739 tisícin vteřiny před Italem. Třetí skončil aktuální lídr šampionátu Carlos Checa ze Španělska.
V odpoledním pokračování nenašel přemožitele Checa. Druhou stříbrnou příčku si tentokrát s odstupem 524 tisícin sekundy připsal na konto Biaggi, třetí byl Rea.
Smrž nedokončil první závod, když čtyři kola před koncem havaroval v zatáčce číslo 16. Ve druhém pak dokroužil do cíle se ztrátou více než osmnácti vteřin na Checu, což mu stačilo na konečnou devátou příčku. Pro českého motocyklistu tak víkend skončil zklamáním. Zatímco před třemi týdny bral druhé a osmé místo, tenkrát nedokázal zúročit velmi kvalitní výkony v tréninku a kvalifikaci, v níž v sobotu skončil druhý.
3. závod MS superbiků, Velká cena Nizozemska (Assen, Niz.):
1. závod: 1. Rea (Brit./Honda) 35:46,486, 2. Biaggi (It./Aprilia) +0,739, 3. Checa (Šp./Ducati) +3,572, 4. Melandri (It./Yamaha) +9,508, 5. Fabrizio (It./Suzuki) +9,892, 6. Corser (Aust./BMW) +11,120, 7. Laverty (Ir./Yamaha) +15,235, 8. Xaus (Šp./Honda) +30,081, 9. Badovini (It./BMW) +32,071, 10. Aitchison (Aust./Kawasaki) +35,000, ...SMRŽ (ČR/Ducati) nedokončil.
2. závod: 1. Checa (Šp./Ducati) 35:38,693, 2. Biaggi (It./Aprilia) +0,524, 3. Rea (Brit./Honda) +3,584, 4. Camier (Brit./Aprilia) +5,913, 5. Haslam (Brit./BMW) +16,916, 6. Laverty (Ir./Yamaha) +17,375, 7. Fabrizio (It./Suzuki) +17,740, 8. Haga (Jap./Aprilia) +18,329, 9. SMRŽ (ČR/Ducati) +18,378, 10. Guintoli (Fr./Ducati) +18,404.
Průběžný stav MS superbiků po 3 závodech: 1. Checa (Šp./Ducati) 132, 2. Biaggi (It./Aprilia) 89, 3. Melandri (It./Yamaha) 85, 4. Rea (Brit./Honda) 79, 5. Haslam (Brit./BMW) 68, ...7. SMRŽ (ČR/Ducati) 49.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?