V Jerezu vyhrál domácí Lorenzo. Abraham dojel po pádu sedmý

V Jerezu vyhrál domácí Lorenzo. Abraham dojel po pádu sedmý
V Jerezu vyhrál domácí Lorenzo. Abraham dojel po pádu sedmý, foto: www.motogp.com
XRot 3. dubna 2011 16:29
Sdílej:

Nedělní závod Velké ceny Španělska silničních motocyklů v Jerezu vyhrál ve třídě MotoGP domácí závodník Jorge Lorenzo před svým krajanem Danim Pedrosou a Američanem Nickym Haydenem. Český závodník Karel Abraham skončil sedmý.

Také elitní kategorii trápilo v Jerezu počasí. Mokrá trať přinesla první klíčový pád už v sedmém kole, kdy Ital Valentino Rossi shodil Caseyho Stonera, který musel odstoupit. O dvě kola později spadl také v tu chvíli vedoucí závodník Ital Marco Simoncelli. Mezitím se dostal český závodník Karel Abraham až na průběžné sedmé místo, ale osm kol před koncem postihl pád. Díky karambolům ostatních ale nakonec sedmou příčku udržel. Rossi skvělou stíhací jízdou dokončil závod na páté pozici. V závěru přišli o stupně vítězů i Američané Ben Spies a Colin Edwards, když také havarovali.Velká cena Španělska (Jerez):

MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 50:49,046, 2. Pedrosa (Šp./Honda) +19,339, 3. Hayden (USA/Ducati) +29,085, 4. Aoyama (Jap./Honda) +29,551, 5. Rossi (It./Ducati) +1:02,227, 6. Barbera (Šp./Ducati) +1:08,440, 7. ABRAHAM (ČR/Ducati) +1:14,120.

Průběžné pořadí závodníků po dvou závodech MS (MotoGP): 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 45 bodů, 2. Pedrosa (Šp./Honda) 36, 3. Stoner (Aus./Honda) 25, 4. Hayden (USA/Ducati) 23, 5. Rossi (It./Ducati) 20, 6. Aoyama (Jap./Honda) 19, ... 10. ABRAHAM (ČR/Ducati) 12.

Moto2: 1. Iannone (It./Suter) 49:56:423, 2. Lüthi (Švýc./Suter) +7,850, 3. Corsi (It./FTR) +12,625, 4. Smith (Brit./Tech 3) +15,355, 5. Bradl (Něm./Kalex) +17,850, 6. Simon (Šp./Suter) +24,247.

Průběžné pořadí závodníků po dvou závodech MS (Moto2): 1. Iannone (It./Suter) 45 bodů, 2. Bradl (Něm./Kalex) a Lüthi (Švýc./Suter) oba 36, 4. Corsi (It./FTR) 26, 5. De Angelis (San Mar./Motobi) 22, 6. Smith (Brit./Tech 3) 20.

Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 44:50:646, 2. Folger (Něm./Aprilia) +17,446, 3. Zarco (Fr./Derbi) +23,955, 4. Kent (Brit./Aprilia) +32,883, 5. Mackenzie (Brit./Aprilia) +34,713, 6. Cortese (Něm./Aprilia) +51,515, 7. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +54,920.

Průběžné pořadí závodníků po dvou závodech MS (do 125 ccm): 1. Terol (Šp./Aprilia) 50 bodů, 2. Folger (Něm./Aprilia) 31, 3. Cortese (Něm./Aprilia) 30, 4. Zarco (Fr./Derbi) 26, 5. Vazquez (Šp./Derbi) 20, 6. Gadea (Šp./Aprilia) a Kent (Brit./Aprilia) oba 16, ... 10. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 9.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.