Nedělní závod Velké ceny Španělska silničních motocyklů v Jerezu vyhrál ve třídě MotoGP domácí závodník Jorge Lorenzo před svým krajanem Danim Pedrosou a Američanem Nickym Haydenem. Český závodník Karel Abraham skončil sedmý.
Také elitní kategorii trápilo v Jerezu počasí. Mokrá trať přinesla první klíčový pád už v sedmém kole, kdy Ital Valentino Rossi shodil Caseyho Stonera, který musel odstoupit. O dvě kola později spadl také v tu chvíli vedoucí závodník Ital Marco Simoncelli. Mezitím se dostal český závodník Karel Abraham až na průběžné sedmé místo, ale osm kol před koncem postihl pád. Díky karambolům ostatních ale nakonec sedmou příčku udržel. Rossi skvělou stíhací jízdou dokončil závod na páté pozici. V závěru přišli o stupně vítězů i Američané Ben Spies a Colin Edwards, když také havarovali.Velká cena Španělska (Jerez):
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 50:49,046, 2. Pedrosa (Šp./Honda) +19,339, 3. Hayden (USA/Ducati) +29,085, 4. Aoyama (Jap./Honda) +29,551, 5. Rossi (It./Ducati) +1:02,227, 6. Barbera (Šp./Ducati) +1:08,440, 7. ABRAHAM (ČR/Ducati) +1:14,120.
Průběžné pořadí závodníků po dvou závodech MS (MotoGP): 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 45 bodů, 2. Pedrosa (Šp./Honda) 36, 3. Stoner (Aus./Honda) 25, 4. Hayden (USA/Ducati) 23, 5. Rossi (It./Ducati) 20, 6. Aoyama (Jap./Honda) 19, ... 10. ABRAHAM (ČR/Ducati) 12.
Moto2: 1. Iannone (It./Suter) 49:56:423, 2. Lüthi (Švýc./Suter) +7,850, 3. Corsi (It./FTR) +12,625, 4. Smith (Brit./Tech 3) +15,355, 5. Bradl (Něm./Kalex) +17,850, 6. Simon (Šp./Suter) +24,247.
Průběžné pořadí závodníků po dvou závodech MS (Moto2): 1. Iannone (It./Suter) 45 bodů, 2. Bradl (Něm./Kalex) a Lüthi (Švýc./Suter) oba 36, 4. Corsi (It./FTR) 26, 5. De Angelis (San Mar./Motobi) 22, 6. Smith (Brit./Tech 3) 20.
Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 44:50:646, 2. Folger (Něm./Aprilia) +17,446, 3. Zarco (Fr./Derbi) +23,955, 4. Kent (Brit./Aprilia) +32,883, 5. Mackenzie (Brit./Aprilia) +34,713, 6. Cortese (Něm./Aprilia) +51,515, 7. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +54,920.
Průběžné pořadí závodníků po dvou závodech MS (do 125 ccm): 1. Terol (Šp./Aprilia) 50 bodů, 2. Folger (Něm./Aprilia) 31, 3. Cortese (Něm./Aprilia) 30, 4. Zarco (Fr./Derbi) 26, 5. Vazquez (Šp./Derbi) 20, 6. Gadea (Šp./Aprilia) a Kent (Brit./Aprilia) oba 16, ... 10. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 9.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?