Nedělní závod Velké ceny Španělska silničních motocyklů v Jerezu vyhrál ve třídě MotoGP domácí závodník Jorge Lorenzo před svým krajanem Danim Pedrosou a Američanem Nickym Haydenem. Český závodník Karel Abraham skončil sedmý.
Také elitní kategorii trápilo v Jerezu počasí. Mokrá trať přinesla první klíčový pád už v sedmém kole, kdy Ital Valentino Rossi shodil Caseyho Stonera, který musel odstoupit. O dvě kola později spadl také v tu chvíli vedoucí závodník Ital Marco Simoncelli. Mezitím se dostal český závodník Karel Abraham až na průběžné sedmé místo, ale osm kol před koncem postihl pád. Díky karambolům ostatních ale nakonec sedmou příčku udržel. Rossi skvělou stíhací jízdou dokončil závod na páté pozici. V závěru přišli o stupně vítězů i Američané Ben Spies a Colin Edwards, když také havarovali.Velká cena Španělska (Jerez):
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 50:49,046, 2. Pedrosa (Šp./Honda) +19,339, 3. Hayden (USA/Ducati) +29,085, 4. Aoyama (Jap./Honda) +29,551, 5. Rossi (It./Ducati) +1:02,227, 6. Barbera (Šp./Ducati) +1:08,440, 7. ABRAHAM (ČR/Ducati) +1:14,120.
Průběžné pořadí závodníků po dvou závodech MS (MotoGP): 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 45 bodů, 2. Pedrosa (Šp./Honda) 36, 3. Stoner (Aus./Honda) 25, 4. Hayden (USA/Ducati) 23, 5. Rossi (It./Ducati) 20, 6. Aoyama (Jap./Honda) 19, ... 10. ABRAHAM (ČR/Ducati) 12.
Moto2: 1. Iannone (It./Suter) 49:56:423, 2. Lüthi (Švýc./Suter) +7,850, 3. Corsi (It./FTR) +12,625, 4. Smith (Brit./Tech 3) +15,355, 5. Bradl (Něm./Kalex) +17,850, 6. Simon (Šp./Suter) +24,247.
Průběžné pořadí závodníků po dvou závodech MS (Moto2): 1. Iannone (It./Suter) 45 bodů, 2. Bradl (Něm./Kalex) a Lüthi (Švýc./Suter) oba 36, 4. Corsi (It./FTR) 26, 5. De Angelis (San Mar./Motobi) 22, 6. Smith (Brit./Tech 3) 20.
Do 125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 44:50:646, 2. Folger (Něm./Aprilia) +17,446, 3. Zarco (Fr./Derbi) +23,955, 4. Kent (Brit./Aprilia) +32,883, 5. Mackenzie (Brit./Aprilia) +34,713, 6. Cortese (Něm./Aprilia) +51,515, 7. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +54,920.
Průběžné pořadí závodníků po dvou závodech MS (do 125 ccm): 1. Terol (Šp./Aprilia) 50 bodů, 2. Folger (Něm./Aprilia) 31, 3. Cortese (Něm./Aprilia) 30, 4. Zarco (Fr./Derbi) 26, 5. Vazquez (Šp./Derbi) 20, 6. Gadea (Šp./Aprilia) a Kent (Brit./Aprilia) oba 16, ... 10. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 9.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?