Český jezdec Karel Abraham obsadil v sobotní kvalifikaci na Velkou cenu Španělska silničních motocyklů šestnácté místo ve třídě MotoGP a do nedělního závodu odstartuje ze šesté řady. Pole position si zajistil časem 1:38,757 vítěz předchozí Velké ceny Kataru Casey Stoner z Austrálie.
Abraham zaostal za Stonerem, který se podobně jako další jezdci nevyhnul pádu, o téměř dvě vteřiny a horší, zato výrazně, byl už jen Španěl Toni Elias. "Vzhledem k výkonům, jaké jsme předváděli ve volných trénincích, pro nás kvalifikace mohla dopadnout lépe," konstatoval Abraham na svých webových stránkách.
Stejně jako v trénincích i v kvalifikaci neustále zrychloval a dosáhl maxima v hodnotě 1.40,601. "Zlepšili jsme se, ale evidentně ne dostatečně," poznamenal Abraham, který se opět potýkal s technickými problémy. "Stále máme potíže s přední částí motocyklu, a to jak v rychlejších, tak pomalejších zatáčkách," uvedl Abraham, jenž v polovině kvalifikace upadl. "Jednalo se o stejný pád jako včera," dodal s tím, že jeho příčinou byla opět nedostatečná přilnavost přední pneumatiky. "V zítřejším warm-upu se ještě pokusíme zlepšit nastavení motocyklu a uvidíme, jestli to vyjde, nebo ne," naznačil Abraham.
Spolu se Stonerem vyrazí z první řady vítěz dvou posledních tréninků Dani Pedrosa ze Španělska a jeho krajan a obhájce prvenství v seriálu Jorge Lorenzo. Oba od sebe v kvalifikaci dělily pouhé tři tisíciny sekundy.
Nezdarem skončila kvalifikace pro sedminásobného šampiona MotoGP Valentina Rossiho, který v Jerezu vyhrál celkem šestkrát. Ital ztratil na začátku sobotního měření sil kontrolu nad svým Ducati a následně zajel jen 12. nejlepší čas.
Ve třídě do 125 kubických centimetrů obsadil 16. místo Jakub Kornfeil na Aprilii. Nejrychlejší byl vítěz dopoledního tréninku Sandro Cortese z Německa, vedle něj se na startovním roštu postaví španělský suverén předchozí Velké ceny Kataru Nicolas Terol a další domácí jezdec Hector Faubel.
Kvalifikaci kategorie Moto2 opanoval Němec Stefan Bradl, který zvítězil už v dopoledním tréninku. Druhý skončil Japonec Juki Takahaši a třetí čas předvedl Thomas Lüthi ze Švýcarska.
Velká cena Španělska silničních motocyklů se jede v neděli.
Velká cena Španělska (Jerez) - kvalifikace:MotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 1:38,757, 2. Pedrosa (Šp./Honda) +0,158, 3. Lorenzo (Šp./Yamaha) +0,161, 4. Spies (USA/Yamaha) +0,663, 5. Simoncelli (It./Honda) +0,729, 6. Dovizioso (It./Honda) +0,952, ...16. ABRAHAM (ČR/Ducati) +1,844.Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex) 1:42,706, 2. Takahaši (Jap./Moriwaki) +0,282, 3. Lüthi (Švýc./Suter) +0,582, 4. Márquez (Šp./Suter) +0,626, 5. Smith (Brit./Tech 3) +0,794, 6. De Angelis (San. Mar./Motobi) +0,907.Do 125 ccm: 1. Cortese (Něm./Aprilia) 1:47,399, 2. Terol (Šp./Aprilia) +0,209, 3. Faubel (Šp./Aprilia) +0,570, 4. Vázquez (Šp./Derbi) +1,014, 5. Zarco (Fr./Derbi) +1,202, 6. Salom (Šp./Aprilia) +1,392, ...16. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +2,626.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).