Český jezdec Karel Abraham obsadil v sobotní kvalifikaci na Velkou cenu Španělska silničních motocyklů šestnácté místo ve třídě MotoGP a do nedělního závodu odstartuje ze šesté řady. Pole position si zajistil časem 1:38,757 vítěz předchozí Velké ceny Kataru Casey Stoner z Austrálie.
Abraham zaostal za Stonerem, který se podobně jako další jezdci nevyhnul pádu, o téměř dvě vteřiny a horší, zato výrazně, byl už jen Španěl Toni Elias. "Vzhledem k výkonům, jaké jsme předváděli ve volných trénincích, pro nás kvalifikace mohla dopadnout lépe," konstatoval Abraham na svých webových stránkách.
Stejně jako v trénincích i v kvalifikaci neustále zrychloval a dosáhl maxima v hodnotě 1.40,601. "Zlepšili jsme se, ale evidentně ne dostatečně," poznamenal Abraham, který se opět potýkal s technickými problémy. "Stále máme potíže s přední částí motocyklu, a to jak v rychlejších, tak pomalejších zatáčkách," uvedl Abraham, jenž v polovině kvalifikace upadl. "Jednalo se o stejný pád jako včera," dodal s tím, že jeho příčinou byla opět nedostatečná přilnavost přední pneumatiky. "V zítřejším warm-upu se ještě pokusíme zlepšit nastavení motocyklu a uvidíme, jestli to vyjde, nebo ne," naznačil Abraham.
Spolu se Stonerem vyrazí z první řady vítěz dvou posledních tréninků Dani Pedrosa ze Španělska a jeho krajan a obhájce prvenství v seriálu Jorge Lorenzo. Oba od sebe v kvalifikaci dělily pouhé tři tisíciny sekundy.
Nezdarem skončila kvalifikace pro sedminásobného šampiona MotoGP Valentina Rossiho, který v Jerezu vyhrál celkem šestkrát. Ital ztratil na začátku sobotního měření sil kontrolu nad svým Ducati a následně zajel jen 12. nejlepší čas.
Ve třídě do 125 kubických centimetrů obsadil 16. místo Jakub Kornfeil na Aprilii. Nejrychlejší byl vítěz dopoledního tréninku Sandro Cortese z Německa, vedle něj se na startovním roštu postaví španělský suverén předchozí Velké ceny Kataru Nicolas Terol a další domácí jezdec Hector Faubel.
Kvalifikaci kategorie Moto2 opanoval Němec Stefan Bradl, který zvítězil už v dopoledním tréninku. Druhý skončil Japonec Juki Takahaši a třetí čas předvedl Thomas Lüthi ze Švýcarska.
Velká cena Španělska silničních motocyklů se jede v neděli.
Velká cena Španělska (Jerez) - kvalifikace:MotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 1:38,757, 2. Pedrosa (Šp./Honda) +0,158, 3. Lorenzo (Šp./Yamaha) +0,161, 4. Spies (USA/Yamaha) +0,663, 5. Simoncelli (It./Honda) +0,729, 6. Dovizioso (It./Honda) +0,952, ...16. ABRAHAM (ČR/Ducati) +1,844.Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex) 1:42,706, 2. Takahaši (Jap./Moriwaki) +0,282, 3. Lüthi (Švýc./Suter) +0,582, 4. Márquez (Šp./Suter) +0,626, 5. Smith (Brit./Tech 3) +0,794, 6. De Angelis (San. Mar./Motobi) +0,907.Do 125 ccm: 1. Cortese (Něm./Aprilia) 1:47,399, 2. Terol (Šp./Aprilia) +0,209, 3. Faubel (Šp./Aprilia) +0,570, 4. Vázquez (Šp./Derbi) +1,014, 5. Zarco (Fr./Derbi) +1,202, 6. Salom (Šp./Aprilia) +1,392, ...16. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +2,626.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?