Český jezdec Karel Abraham obsadil v sobotní kvalifikaci na Velkou cenu Španělska silničních motocyklů šestnácté místo ve třídě MotoGP a do nedělního závodu odstartuje ze šesté řady. Pole position si zajistil časem 1:38,757 vítěz předchozí Velké ceny Kataru Casey Stoner z Austrálie.
Abraham zaostal za Stonerem, který se podobně jako další jezdci nevyhnul pádu, o téměř dvě vteřiny a horší, zato výrazně, byl už jen Španěl Toni Elias. "Vzhledem k výkonům, jaké jsme předváděli ve volných trénincích, pro nás kvalifikace mohla dopadnout lépe," konstatoval Abraham na svých webových stránkách.
Stejně jako v trénincích i v kvalifikaci neustále zrychloval a dosáhl maxima v hodnotě 1.40,601. "Zlepšili jsme se, ale evidentně ne dostatečně," poznamenal Abraham, který se opět potýkal s technickými problémy. "Stále máme potíže s přední částí motocyklu, a to jak v rychlejších, tak pomalejších zatáčkách," uvedl Abraham, jenž v polovině kvalifikace upadl. "Jednalo se o stejný pád jako včera," dodal s tím, že jeho příčinou byla opět nedostatečná přilnavost přední pneumatiky. "V zítřejším warm-upu se ještě pokusíme zlepšit nastavení motocyklu a uvidíme, jestli to vyjde, nebo ne," naznačil Abraham.
Spolu se Stonerem vyrazí z první řady vítěz dvou posledních tréninků Dani Pedrosa ze Španělska a jeho krajan a obhájce prvenství v seriálu Jorge Lorenzo. Oba od sebe v kvalifikaci dělily pouhé tři tisíciny sekundy.
Nezdarem skončila kvalifikace pro sedminásobného šampiona MotoGP Valentina Rossiho, který v Jerezu vyhrál celkem šestkrát. Ital ztratil na začátku sobotního měření sil kontrolu nad svým Ducati a následně zajel jen 12. nejlepší čas.
Ve třídě do 125 kubických centimetrů obsadil 16. místo Jakub Kornfeil na Aprilii. Nejrychlejší byl vítěz dopoledního tréninku Sandro Cortese z Německa, vedle něj se na startovním roštu postaví španělský suverén předchozí Velké ceny Kataru Nicolas Terol a další domácí jezdec Hector Faubel.
Kvalifikaci kategorie Moto2 opanoval Němec Stefan Bradl, který zvítězil už v dopoledním tréninku. Druhý skončil Japonec Juki Takahaši a třetí čas předvedl Thomas Lüthi ze Švýcarska.
Velká cena Španělska silničních motocyklů se jede v neděli.
Velká cena Španělska (Jerez) - kvalifikace:MotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 1:38,757, 2. Pedrosa (Šp./Honda) +0,158, 3. Lorenzo (Šp./Yamaha) +0,161, 4. Spies (USA/Yamaha) +0,663, 5. Simoncelli (It./Honda) +0,729, 6. Dovizioso (It./Honda) +0,952, ...16. ABRAHAM (ČR/Ducati) +1,844.Moto2: 1. Bradl (Něm./Kalex) 1:42,706, 2. Takahaši (Jap./Moriwaki) +0,282, 3. Lüthi (Švýc./Suter) +0,582, 4. Márquez (Šp./Suter) +0,626, 5. Smith (Brit./Tech 3) +0,794, 6. De Angelis (San. Mar./Motobi) +0,907.Do 125 ccm: 1. Cortese (Něm./Aprilia) 1:47,399, 2. Terol (Šp./Aprilia) +0,209, 3. Faubel (Šp./Aprilia) +0,570, 4. Vázquez (Šp./Derbi) +1,014, 5. Zarco (Fr./Derbi) +1,202, 6. Salom (Šp./Aprilia) +1,392, ...16. KORNFEIL (ČR/Aprilia) +2,626.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?