Motocyklový závodník Karel Abraham zajel v pátečním prvním tréninku před Velkou cenou Španělska Moto GP jedenáctý nejlepší čas a na okruhu v Jerezu za sebou nechal i ostřílené Hectora Barberu ze Španělska nebo Japonce Hiroši Aojamu.
Nejrychlejší byl v prvním tréninku Australan Casey Stoner, Abraham na něj ztratil necelé dvě sekundy. Ve druhém odpoledním tréninku Abraham své postavení ještě vylepšil a posunul se zajetým časem na desáté místo pořadí. Druhý měřený test vyhrál Dani Pedrosa.
První trénink v kubatuře do 125 ccm vyhrál Španěl Nicolas Terol, Čech Jakub Kornfeil skončil až jedenadvacátý. Druhý trénink vyhrál Němec Sandro Cortese, Kornfeil se posunul na dvacáté místo. V kategorii Moto 2 vyhrál první trénink Švýcar Thomas Lüthi, druhý pak Japonec Yuki Takahaši.
Karel Abraham byl se svými výsledky spokojený. Tým během obou tréninků pracoval hlavně na nastavení motocyklu Ducati Desmosedici GP11. "Odpoledne jsme měli velké problémy s přední částí," nastínil Abraham. Ve druhém tréninku měl pád, který se ale obešel bez vážnějších následků a bez zranění. Velká cena Španělska v sobotu pokračuje na okruhu v Jerezu třetím volným tréninkem a následnou kvalifikací na samotný závod. "Ještě musíme zapracovat na nastavení, abychom byli na kvalifikaci dobře připravení," dodal Abraham.
Velká cena Španělska (Jerez):
1. měřený trénink:Moto GP: 1. Stoner (Austr./Honda) 1:39,551, 2. Pedrosa (ŠP./Honda) + 0,028, 3. Rossi (It.(Ducati) + 0,526, 4. Simoncelli (It./Honda) +0,625, 5. Lorenzo (Šp./Yamaha) + 0,869, 6. Dovizioso (It./Honda) + 0,878, ... 11. ABRAHAM (ČR/Ducati) + 1,847.125 ccm: 1. Terol (Šp./Aprilia) 1:48,384, 2. Cortese (Něm./Aprilia) + 0,619. 3. Vazquez (Šp./Derbi) + 0,722, 4. Faubel (Šp./Aprilia) + 1,155, 5. Folger (Něm./Aprilia) + 1,195, 6. Gadea (Šp./Aprilia) + 1,208, ... 21. KORNFEIL (ČR/Aprilia) + 3,632.Moto 2: 1. Lüthi (Švýc./Suter) 1:43,528, 2. Bradl (Něm./Kalex) + 0,315, 3. De Angelis (San Marino/Motobi) + 0,671, 4. Corsi (It./FTR) + 0,674, 5. Kallio (Fin./Suter) + 0,730, 6. Simon (Šp./Suter) + 0,732.
2. měřený trénink:Moto GP: 1. Pedrosa (ŠP./Honda) 1:40:101, 2. Stoner (Austr./Honda) + 0,188, 3. Lorenzo (Šp./Yamaha) + 0,522, 4. Simoncelli (It./Honda) +0,600, 5. Rossi (It.(Ducati) + 0,855, 6. De Puniet (Šp./Ducati) + 0,881, ... 10. ABRAHAM (ČR/Ducati) + 1,191.125 ccm: 1. Cortese (Něm./Aprilia) 1:48,717, 2. Terol (Šp./Aprilia) + 0,499, 3. Faubel (Šp./Aprilia) + 1,124, 4. Salom (Šp./Aprilia) + 1,136, 5. Folger (Něm./Aprilia) + 1,316, 6. Zarco (Fr./Derbi) + 1,342, ... 20. KORNFEIL (ČR/Aprilia) + 3,584.Moto 2: 1. Takahaši (Jap./Moriwaki) 1:44,044, 2. Marquez (Šp./Suter) + 0,095, 3. Simon (Šp./Suter) + 0,109, 4. Lüthi (Švýc./Suter) + 0,160, 5. Espargaro (Šp./Kalex) + 0,204, 6. Iannone (It./Suter) + 0,219.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.