Český motocyklový závodník Jakub Smrž se strojem Ducati vybojoval v neděli v prvním závodu Velké ceny Evropy MS superbiků v Donington Parku druhé místo. Ve druhé jízdě dokončil český jezdec na osmém místě, vítězství si připsali Ital Marco Melandri a Španěl Carlos Checa.
Jakub Smrž startoval pokaždé z první řady a vydařila se mu zejména první jízda. V ní se po celou dobu závodu se pohyboval na čele. O vedení přišel až dvě kola před konce, kdy se kolem něj prohnal Ital Melandri.
Druhou jízdu ovládl lídr šampionátu Carlos Checa ze Španělska, který letos vyhrál už třetí ze čtyř závodů. Checa vede mistrovství světa s náskokem 19 bodů před Melandrim, Jakub Smrž je průběžně pátý.
2. závod MS superbiků, Velká cena Evropy (Donington, Brit.):
První jízda: 1. Melandri (It./Yamaha) 34:33,189, 2. SMRŽ (ČR/Ducati) +2,455, 3. Checa (Šp./Ducati) +5,839, 4. Haslam (Brit./BMW) + 5,839, 5. Rea (Brit./Honda) + 9,039, 6. Haga (Jap./Aprilia) 9,039, 7. Biaggi (It./Aprilia) + 9,039, 8. Camier (Brit./Aprilia) + 9,039.
Druhá jízda: 1. Checa (Šp./Ducati) 34:21,539, 2. Melandri (It./Yamaha) + 3,397, 3. Camier (Brit./Aprilia) + 5,902, 4. Haslam (Brit./BMW) + 13,842, 5. Lascorz (Šp.) + 14,235, 6. Rea (Brit./Honda) + 19,413, 7. Fabrizio (It.) + 20,278, 8. SMRŽ (ČR/Ducati) + 21,160.
Průběžné pořadí MS (po 2 ze 13 podniků): 1. Checa 91, 2. Melandri 72, 3. Haslam 53, 4. Biaggi 49, 5. SMRŽ 42, 6. Rea 38, 7. Camier (Brit.) 37, 8. Fabrizio (It.) 27.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?