Český motocyklový závodník Jakub Smrž se strojem Ducati vybojoval v neděli v prvním závodu Velké ceny Evropy MS superbiků v Donington Parku druhé místo. Ve druhé jízdě dokončil český jezdec na osmém místě, vítězství si připsali Ital Marco Melandri a Španěl Carlos Checa.
Jakub Smrž startoval pokaždé z první řady a vydařila se mu zejména první jízda. V ní se po celou dobu závodu se pohyboval na čele. O vedení přišel až dvě kola před konce, kdy se kolem něj prohnal Ital Melandri.
Druhou jízdu ovládl lídr šampionátu Carlos Checa ze Španělska, který letos vyhrál už třetí ze čtyř závodů. Checa vede mistrovství světa s náskokem 19 bodů před Melandrim, Jakub Smrž je průběžně pátý.
2. závod MS superbiků, Velká cena Evropy (Donington, Brit.):
První jízda: 1. Melandri (It./Yamaha) 34:33,189, 2. SMRŽ (ČR/Ducati) +2,455, 3. Checa (Šp./Ducati) +5,839, 4. Haslam (Brit./BMW) + 5,839, 5. Rea (Brit./Honda) + 9,039, 6. Haga (Jap./Aprilia) 9,039, 7. Biaggi (It./Aprilia) + 9,039, 8. Camier (Brit./Aprilia) + 9,039.
Druhá jízda: 1. Checa (Šp./Ducati) 34:21,539, 2. Melandri (It./Yamaha) + 3,397, 3. Camier (Brit./Aprilia) + 5,902, 4. Haslam (Brit./BMW) + 13,842, 5. Lascorz (Šp.) + 14,235, 6. Rea (Brit./Honda) + 19,413, 7. Fabrizio (It.) + 20,278, 8. SMRŽ (ČR/Ducati) + 21,160.
Průběžné pořadí MS (po 2 ze 13 podniků): 1. Checa 91, 2. Melandri 72, 3. Haslam 53, 4. Biaggi 49, 5. SMRŽ 42, 6. Rea 38, 7. Camier (Brit.) 37, 8. Fabrizio (It.) 27.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?