Český motocyklový závodník Jakub Smrž se strojem Ducati vybojoval v neděli v prvním závodu Velké ceny Evropy MS superbiků v Donington Parku druhé místo. Ve druhé jízdě dokončil český jezdec na osmém místě, vítězství si připsali Ital Marco Melandri a Španěl Carlos Checa.
Jakub Smrž startoval pokaždé z první řady a vydařila se mu zejména první jízda. V ní se po celou dobu závodu se pohyboval na čele. O vedení přišel až dvě kola před konce, kdy se kolem něj prohnal Ital Melandri.
Druhou jízdu ovládl lídr šampionátu Carlos Checa ze Španělska, který letos vyhrál už třetí ze čtyř závodů. Checa vede mistrovství světa s náskokem 19 bodů před Melandrim, Jakub Smrž je průběžně pátý.
2. závod MS superbiků, Velká cena Evropy (Donington, Brit.):
První jízda: 1. Melandri (It./Yamaha) 34:33,189, 2. SMRŽ (ČR/Ducati) +2,455, 3. Checa (Šp./Ducati) +5,839, 4. Haslam (Brit./BMW) + 5,839, 5. Rea (Brit./Honda) + 9,039, 6. Haga (Jap./Aprilia) 9,039, 7. Biaggi (It./Aprilia) + 9,039, 8. Camier (Brit./Aprilia) + 9,039.
Druhá jízda: 1. Checa (Šp./Ducati) 34:21,539, 2. Melandri (It./Yamaha) + 3,397, 3. Camier (Brit./Aprilia) + 5,902, 4. Haslam (Brit./BMW) + 13,842, 5. Lascorz (Šp.) + 14,235, 6. Rea (Brit./Honda) + 19,413, 7. Fabrizio (It.) + 20,278, 8. SMRŽ (ČR/Ducati) + 21,160.
Průběžné pořadí MS (po 2 ze 13 podniků): 1. Checa 91, 2. Melandri 72, 3. Haslam 53, 4. Biaggi 49, 5. SMRŽ 42, 6. Rea 38, 7. Camier (Brit.) 37, 8. Fabrizio (It.) 27.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?