Čech Karel Abraham obsadil v nedělním úvodním podniku seriálu mistrovství světa silničních motocyklů, Velké ceně Kataru, třinácté místo v nejsilnější kubatuře MotoGP, kde letos zažívá premiéru. Závod se stal kořistí Australana Caseyho Stonera.
Abraham vyrazil z páté řady, když v kvalifikaci skončil na předposlední patnácté příčce, a dlouho uzavíral startovní pole. V polovině závodu se mu ale podařilo předjet Španěla Toniho Eliase, před kterým postupně získával větší a větší náskok. Cílem pak český motocyklista na Ducati projel jako třináctý a připsal si první body do seriálu.
Vítězem závodu se stal nejlepší muž všech tří víkendových tréninků a kvalifikace Stoner, jenž zejména ve druhé polovině závodu nenechal nikoho na pochybách o své dominanci. Druhý skončil Španěl Dani Pedrosa, třetí jeho krajan a obhájce titulu Jorge Lorenzo.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?