Český motocyklista Karel Abraham obsadil v sobotní kvalifikaci Velké ceny Kataru 15. místo ve třídě MotoGP, kde letos zažívá premiéru. Nejrychlejší byl vítěz všech tří tréninků Casey Stoner z Austrálie, který si vyjel 27. pole position v kariéře.
Abraham ztratil na Stonera dvě a půl vteřiny a svým výkonem předčil šestnáctého Toniho Eliase ze Španělska. Spolu se Stonerem odstartují v neděli z první řady Španělé Dani Pedrosa a Jorge Lorenzo. V dosavadních sedmi ročnících Velké ceny Kataru se z pole position podařilo vyhrát jen jednomu závodníkovi, a to Stonerovi v roce 2009.
Velká cena Kataru, úvodní podnik mistrovství světa silničních motocyklů, se jede v neděli večer.
Velká cena Kataru silničních motocyklů (DAUHÁ, Katar), kvalifikaceMotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 1:54,137, 2. Pedrosa (Šp./Honda) +0,205, 3. Lorenzo (Šp./Yamaha) +0,810, 4. Simoncelli (It./Honda) +0,851, 5. Spies (USA/Yamaha) +0,958, ...15. ABRAHAM (ČR/Ducati) +2,528.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?