Postupně zveřejníme novinky Aprilia pro rok 2011.
Příznivci prvního opravdového seriového streetfighteru se dočkali: Po 8 letech s Rotaxem Aprilia konečně představuje zcela nové Tuono s vlastním motorem odvozené od aktuálního superbiku RSV4. Základ motocyklu je opět shodný se sportovním modelem: stejný rám s upravenou geometrií přední vidlice (nepatrně delší stopa 107,5mm, úhel 25°), kyvná vidlice, motor V4 60° s kazetovou převodovkou a antihopingovou spojkou. Závodní dělená řidítka jsou nahrazena širokými rovnými řidítky, čelní světlo je umístěno v malé ale účinné kapotáži, místo bočních plastů jsou jen kryty chladiče.
Motor Aprilia V4 je upraven pro řádění na silnici:
•max. výkon byl snížen na 162 k ve prospěch jeho posunutí do nižších otáček•max. moment 110 Nm rovněž posunut o 1.000 otáček nížeNové Tuono bude vyráběno ve dvou verzích - může být vybaveno i elektronickým managementem jízdy APRC (Aprilia Performance Ride Control) identickým s RSV4, který sestává ze 4 navzájem nezávislých systémů:
•ATC - trakční kontrola (8 nastavitelných stupňů účinnosti, autokalibrace rozměru pneumatik)•AWC - kontrola wheelie (3 nastavitelné stupně citlivosti)•ALC - řízený start (3 nastavitelné stupně citlivosti)•AQS - elektronické řazení \\\\\\\"Quick shift\\\\\\\" bez nutnosti vystavování spojkyVýkon Tuona krotí špičkové brzdové komponenty BREMBO: vpředu radiální brzdiče a kotouče ? 320 mm, vzadu kotouč ? 220 mm, všude oplétané brzdové hadice. Lehké hliníkové ráfky nové konstrukce jsou dokonce o 2kg lehčí než-li ráfky modelu RSV4 R.
Modely Tuono V4 se začnou vyrábět v dubnu 2011 a do prodeje půjdou na konci května. Cena ještě nebyla stanovená.Zdroj: Aprilia
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.