Postupně zveřejníme novinky Aprilia pro rok 2011.
Příznivci prvního opravdového seriového streetfighteru se dočkali: Po 8 letech s Rotaxem Aprilia konečně představuje zcela nové Tuono s vlastním motorem odvozené od aktuálního superbiku RSV4. Základ motocyklu je opět shodný se sportovním modelem: stejný rám s upravenou geometrií přední vidlice (nepatrně delší stopa 107,5mm, úhel 25°), kyvná vidlice, motor V4 60° s kazetovou převodovkou a antihopingovou spojkou. Závodní dělená řidítka jsou nahrazena širokými rovnými řidítky, čelní světlo je umístěno v malé ale účinné kapotáži, místo bočních plastů jsou jen kryty chladiče.
Motor Aprilia V4 je upraven pro řádění na silnici:
•max. výkon byl snížen na 162 k ve prospěch jeho posunutí do nižších otáček•max. moment 110 Nm rovněž posunut o 1.000 otáček nížeNové Tuono bude vyráběno ve dvou verzích - může být vybaveno i elektronickým managementem jízdy APRC (Aprilia Performance Ride Control) identickým s RSV4, který sestává ze 4 navzájem nezávislých systémů:
•ATC - trakční kontrola (8 nastavitelných stupňů účinnosti, autokalibrace rozměru pneumatik)•AWC - kontrola wheelie (3 nastavitelné stupně citlivosti)•ALC - řízený start (3 nastavitelné stupně citlivosti)•AQS - elektronické řazení \\\\\\\"Quick shift\\\\\\\" bez nutnosti vystavování spojkyVýkon Tuona krotí špičkové brzdové komponenty BREMBO: vpředu radiální brzdiče a kotouče ? 320 mm, vzadu kotouč ? 220 mm, všude oplétané brzdové hadice. Lehké hliníkové ráfky nové konstrukce jsou dokonce o 2kg lehčí než-li ráfky modelu RSV4 R.
Modely Tuono V4 se začnou vyrábět v dubnu 2011 a do prodeje půjdou na konci května. Cena ještě nebyla stanovená.Zdroj: Aprilia
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.