PORTIAMO, ZÁVOD; Američan Ben Spies na motocyklu Yamaha si v neděli zajistil titul mistra světa v závodech superbiků, když při závěrečném podniku seriálu v portugalském Portimau vyhrál první závod a ve druhém opatrnou jízdou a pátým místem jistil celkové prvenství. Jakub Smrž dojel osmý.
Japonec Noriaki Haga na Ducati, který před závěrečnými dvěma závody sezony vedl, v první jízdě upadl a nedokončil. V bitvě o titul tak měl rázem navrch Spies, který první závod vyhrál a na Hagu měl před posledním závodem náskok patnácti bodů. Hagovi nepomohlo ani druhé místo v závěrečné jízdě.
Druhý závod vyhrál Ital Michel Fabrizio na motocyklu Ducati, který obsadil celkové třetí místo.
Český závodník Jakub Smrž první jízdu nedokončil a ve druhé dojel na osmém místě. V celkovém pořadí seriálu 2009 obsadil 10. místo, což je jeho dosud nejlepší výsledek v mistrovství světa superbiků.
MS superbiků - Portimao: 1. závod: 1. Spies (USA/Yamaha) 38:15,390, 2. Rea (Brit./Honda) 38:17,087, 3. Biaggi (It./Aprilia) 38:17,503, 4. Byrne (Brit./Ducati) 38:18,147, 5. Fabrizio (It./Ducati) 38:30,143, ... SMRŽ (ČR/Ducati) nedokončil.
2. závod: 1. Fabrizio (It./Ducati) 38:19,654, 2. Haga (Jap./Ducati) 38:20,849 3. Rea (Brit./Honda) 38:21,148, 4. Byrne (Brit./Ducati) 38:25.207, 5. Spies (USA/Yamaha) 38:25,496, ... 8. SMRŽ (ČR/Ducati) 38:30,088
Konečné pořadí MS: 1. Spies (USA/Yamaha) 462, 2. Haga (Jap./Ducati) 456, 3. Fabrizio (It./Ducati) 382, 4. Biaggi (It./Aprilia) 319, 5. Rea (Brit./Honda) 315, ... 10. SMRŽ (ČR/Ducati) 169.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.