ESTORIL, ZÁVOD SOUHRNNĚ; Vydáváme souhrn závodů 125ccm, 250ccm a Moto GP v portugalském Estorilu.
125ccm: Vítězství získal Španěl Pol Espargaro před Němcem Sandro Cortesem a Britem Bradley Smithem.
Espargaro získal své druhé letošní vítězství a posunul se na čtvrté místo celkové klasifikace. Oslavu mistrovského titulu odmítl letošní suverén Julian Simon, který dojel až na dvanáctém místě a tak si bude muset k definitivě potvrzení mistrovského titulu ještě počkat. Premiérový start v Grand Prix absolvoval i Čech Jakub Kornfeil a obsadil 25. místo.
GP Portugalska silničních motocyklů - třída do 125 ccm: Do 125 ccm: 1. Espargaro (Šp./Derbi), 2. Cortese (Něm./Derbi) + 0,394, 3. Smith (Brit./Aprilia) +0,581, 4. Bradl (Něm./Aprilia) + 11,048, 5. Olive (Šp./Derbi) + 16,830, 6. Gadea (ŠP./Aprilia) + 17,170, ... 25. KORNFEIL (ČR/Loncin) - 1 kolo.
Průběžné pořadí MS (po 13 závodech z 16): 1. Simon (Šp./Aprilia) 214, 2. Smith 163,5, 3. Terol (Šp./Aprilia) 152,5, 4. Espargaro 129,5, 5. Gadea 122, 6. Iannone (It./Aprilia) 109,5.
250ccm: Z vítězství se těšil Ital Marco Simoncelli, český závodník Karel Abraham skončil desátý, jeho krajan Lukáš Pešek o místo hůře.
Simoncelli využil postavení v první řadě a už od prvních kol se usadil ve špičce. Společnost mu chvíli dělali vítěz kvalifikace Hector Barbera ze Španělska a také Francouz Mika de Meglio, Simoncelli si ale časem vypracoval jistý náskok. Naopak boj o druhé místo rozřešila až cílová fotografie a jedna tisícina sekundy v prospěch Barbery.
Ztrácet začal v polovině závodu i lídr šampionátu Hiroši Aojama z Japonska, který však jízdou na jistotu získal bodované umístění a svému největšímu pronásledovateli Alvaro Bautistovi opět unikl, neboť španělský jezdec závod nedokončil. Češi společně okupovali po celou dobu závodu desátou a jedenáctou příčku a do cíle také tak dojeli - Abraham skončil desátý, Pešek jedenáctý.
Marco Simoncelli vyhrál letos již pátý závod a v tomto ohledu nemá konkurenci. V posledních čtyřech závodech hned třikrát slavil vítězství, jen poslední Velkou cenu San Marina nedokončil.
GP Portugalska silničních motocyklů - třída do 250 ccm: 1. Simoncelli (It./Gilera) 2. Barbera (Šp./Aprilia) + 5,317, 3. Di Meglio (Fr./Aprilia) +5,318, 4. H. Aojama (Jap./Honda) + 12,024, 5. Cluzel (Fr./Aprilia) + 14,349, 6. Wilairot (Thaj./Honda) + 18,256, 7. Lüthi (Švýc./Aprilia) + 27,631, 8. Pasini (It./Aprilia) + 34,667, 9. Debon (Šp./Aprilia) + 45,410, 10. ABRAHAM (ČR/Aprilia) + 45,891, 11. PEŠEK (ČR/Aprilia) + 46,204.
Průběžné pořadí MS (po 13 závodech z 16): 1. H. Aojama 218 bodů, 2. Bautista 192, 3. Simoncelli (It./Gilera) 190, 4. Barbera 178, 5. Pasini 128, ...13. PEŠEK 58, 15. ABRAHAM 50. MotoGP: Španěl Jorge Lorenzo vyhrál v neděli na okruhu v Estorilu Velkou cenu Portugalska v prestižní kategorii MotoGP. Druhý dojel Australan Casey Stoner, třetí místo získal další Španěl Dani Pedrosa na motocyklu Honda.
Lorenzo v Portugalsku naznačil, že stále není smířen s průběžným pořadím šampionátu a na lídra klasifikace najel dvanáct mistrovských bodů. Valentino Rossi tentokrát na vítězství neútočil a spokojil se se čtvrtým místem. Velký návrat připravil svým fanouškům Australan Casey Stoner, který se vrátil na okruhy po dlouhé nemoci způsobené únavovým syndromem a hned se postavil na stupně vítězů. Stoner uhájil druhé místo před Dani Pedrosou.
Jorge Lorenzo vyhrál letos závod Moto GP počtvrté a na Rossiho ztrácí tři závody před koncem 18 bodů.
GP Portugalska silničních motocyklů - MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha), 2. Stoner (Aus./Ducati) + 6,294, 3. Pedrosa (Šp/Honda) + 9,889, 4. Rossi (It./Yamaha) + 23,428, 5. Edwards (USA/Yamaha) + 32,652, 6. Elias (Šp./Honda) +35,709, 7. Dovizioso (It./Honda) + 35,723, 8. Hayden (USA/Ducati) + 38,830, 9. Toseland (Brit./Yamaha) + 44,093, 10. Vermeulen (Aus./Suzuki) + 52,863.
Průběžné pořadí MS: 1. Rossi (It./Yamaha) 250 bodů, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 232, 3. Pedrosa (Šp./Honda) 173, 4. Stoner (Aus./Ducati) 170, 5. Dovizioso (It./Honda) 142.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.