PARDUBICE; Jednašedesátý ročník pardubické Zlaté přilby vybojoval v nedělním závodě jako první polský závodník v historii Rune Holta. Z českých jezdců se nejvíce dařilo Matějovi Kůsovi, který dojel celkově devátý.
Ve čtyřech vylučovacích skupinách po šesti jezdcích se objevilo hned osm českých závodníků. Do semifinálové fáze soutěže se ale z reprezentantů České republiky probojoval jen jediný, Matěj Kůs. Ten skvěle odstartoval semifinálovou jízdu, svůj náskok ale nedokázal udržet a v cíli se ocitl až na čtvrtém místě, což na postup nestačilo. V malém finále, ve kterém triumfoval loňský vítěz Zlaté přilby Dán Hans Andersen, skončil Kůs třetí. Celkově si připsal deváté místo.
Polský vítěz Holta vybojoval prvenství ve Zlaté přilbě až v samotném závěru, když v poslední zatáčce překonal svého krajana Grzegorze Walaseka. Na třetím a čtvrtém místě skončili australští závodníci Davey Watt a Darcy Ward.
V závodu Zlatá stuha se o první místo podělil Matěj Kůs s Čechem Filipem Seterou. Druzí skončili Dán Bjerre a Brit Barker. Do Zlaté stuhy startuje 20 jezdců, podle pevného schématu postupně nastoupí každý s každým v celkem 20 jízdách. První 4 junioři si ve finálové jízdě rozdělí medailové pozice.
Zlatá přilba 2009, výsledky: 1. Holta, 2. Walasek (oba Pol.), 3. Watt, 4. Ward (oba Aus.), 5. Bjerre (Dán.), 6. Sullivan (Austr.) ,7. Andersen (Dán.), 8. Holder (Austr.), 9. KŮS (ČR), 10. Zagar (Maď.) ... MILÍK, A. DRYML, FRANC, TOPINKA a L. DRYML(všichni ČR) nepostoupili ze čtvrtfinále.
Zlatá stuha 2009, výsledky: 1. Kůs, Sitera (oba ČR), 2. Bjerre (Dán), Barker (Brit.), 3. Pyszny, Cieslar ( oba Pol.).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.