MAGNY COURS, ZÁVOD; Český závodník Jakub Smrž dojel v prvním nedělním závodě mistrovství světa superbiků ve francouzském Magny Cours na desátém místě, druhou jízdu nedokončil. Vítězství si podělili Američan Ben Spies a Japonec Norijaki Haga, který je také v čele celkové klasifikace.
Předposlední podnik mistrovství světa superbiků opět nabídlo bitvu dvou jezdců, kteří usilují o celkový primát. V dramatické koncovce první jízdy slavil Američan Ben Spies, který Japonce Hagu předstihl na cílové čáře o 18 setin sekundy. Spies se díky tomu dostal do čela klasifikace a měl těsný náskok dvou bodů.
Ve druhé jízdě ale Haga poslal svému soupeři odpověď a dojel si pro vítězství a zároveň i pro náskok deseti bodů. V obou jízdách se dařilo Maxi Biaggimu, který pokaždé dojel na stupně vítězů. Spies dokončil druhou jízdu na čtvrtém místě.
MS superbiků - Magny Cours:
1. závod: 1. Spies (USA/Yamaha), 2. Haga (Jap./Ducati) + 0,181, 3. Biaggi (It./Aprilia) + 5,009, 4. Fabrizio (It./Ducati) + 16,347, 5. Haslam (Brit./Honda) + 22,622, 6. Checa (Šp./Honda) + 24,948 ... 10. SMRŽ (ČR/Ducati) + 28,716.
2. závod: 1. Haga (Jap./Ducati) 2. Biaggi (It./Aprilia) + 1,480, 3. Rea (Brit./Honda) + 6,024, 4. Spies (USA/Yamaha) + 18,135, 5. Haslam (Brit./Honda) + 21,236, 6. Kagajama (Jap./Suzuki) + 23,647 ... SMRŽ (ČR/Ducati) nedokončil.
Pořadí MS po předposledním podniku sezóny: 1. Haga 436, 2. Spies 426 bodů, 3. Fabrizio 346, ... 10. SMRŽ 161.
Sezónu zakončí podnik v portugalském Portimau 25. října.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.