ESTORIL, KVALIFIKACE SOUHRN: Karel Abraham obsadil v sobotní kvalifikaci na Velké ceně Portugalska silničních motocyklů 12. místo ve třídě do 250 ccm, Lukáš Pešek předvedl 18. čas. Všechna pole position si vyjeli Španělé, ve 125 ccm Julian Simon, ve 250 ccm Hector Barbera a v MotoGP Jorge Lorenzo.
Ve třídě do 125 ccm se objevil i Čech Jakub Kornfeil, který předvedl třicátý nejlepší čas.
V královské kubatuře MotoGP se vrátil na okruhy po zdravotních problémech i Australan Casey Stoner a předvedl se ve velmi dobré formě. Díky umístění na 3. místě v kvalifikaci pojede z první řady. Čechům se příliš nevedlo, Karel Abraham odstartuje ze třetí řady, Lukáš Pešek až z páté.
Velká cena Portugalska silničních motocyklů - kvalifikace: Do 125 ccm: 1. Simon (Šp./Aprilia) 1:45,199, 2. Espargaro (Šp./Derbi) 1:45,739, 3. Smith (Brit./Aprilia) 1:45,775, 4. Marquez (Šp./KTM) 1:46,056, 5. Bradl (Něm./Aprilia) 1:46,056, 6. Terol (Šp./Aprilia) 1:46,099, ...30. KORNFEIL (ČR/Loncin) 1:49,472.
Do 250 ccm: 1. Barbera (Šp./Aprilia) 1:40,596, 2. Bautista (Šp./Aprilia) 1:40,654, 3. Simoncelli (It./Gilera) 1:40,684, 4. H. Aojama (Jap./Honda) 1:40,879, 5. Debon (Šp./Aprilia) 1:41,008, 6. De Rosa (It./Honda) 1:41,169, ... 12. ABRAHAM (ČR/Aprilia) 1:41,728, 18. PEŠEK (ČR/Aprilia) 1:42,659.
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 1:36,214, 2. Rossi (It./Yamaha) 1:36,474, 3. Stoner (USA/Ducati) 1:36,528, 4. Pedrosa (Šp./Honda) 1:36,702, 5. Edwards (USA/Yamaha) 1:37,142, 6. De Puniet (San Mar./Honda) 1:37,448.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.