MISANO, SOUHRN; Přinášíme přehled výsledků nedělních závodů MS silničních motocyklů, GP San Marina.
Moto GP: Ital Valentino Rossi vyhrál v Misanu Velkou cenu San Marina nejvyšší kategorie MotoGP a upevnil si vedení v mistrovství světa. Druhý dojel jeho španělský kolega z týmu Yamaha Jorge Lorenzo, třetí místo získal další Španěl Dany Pedrosa na motocyklu Honda.
Třicetiletý osminásobný mistr světa Valentino Rossi, který startoval z pole position, vybojoval na své domácí trati v Misanu šesté vítězství v letošní sezoně a celkově 125. umístění na stupních vítězů v kariéře v MotoGP. Známý šprýmař Rossi vystoupil na stupně vítězů s velkýma oslíma ušima, kterými připomněl svůj pád v předchozí Velké ceně v Indianapolis, kvůli kterému sám sebe nazval oslem.
V průběžném pořadí mistrovství světa vede Rossi čtyři závody před koncem šampionátu před Lorenzem o třicet bodů. Na třetím místě je Pedrosa, čtvrtý stále ještě Australan Casey Stoner, přestože kvůli únavovému syndromu vynechal už třetí závod.
GP San Marina silničních motocyklů - MotoGP: 1. Rossi (It./Yamaha) 44:2,882, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +2,416, 3. Pedrosa (Šp/Honda) +12,400, 4. Dovizioso (It./Honda) +26,330, 5. Capirossi (It./Suzuki) +26,539, 6. Elias (Šp./Honda) +28,286, 7. Kallio (Fin./Dukati) +30,184, 8. Melandri (It./Kawasaki) +31,757, 9. Vermeulen (Aus./Suzuki) +31,909, 10. Toseland (Brit./Yamaha) +38,347.
Průběžné pořadí MS: 1. Rossi (It./Yamaha) 237 bodů, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 207, 3. Pedrosa (Šp./Honda) 157, 4. Stoner (Aus./Ducati) 150, 5. Dovizioso (It./Honda) 133. 250ccm: V kubatuře do 250 ccm se z vítězství těšil Španěl Hector Barbera, český závodník Karel Abraham bral 11. místo, jeho krajan Lukáš Pešek závod nedokončil.
GP San Marina silničních motocyklů - třída do 250 ccm: 1. Barbera (Šp./Aprilia) 43:23,353, 2. Pasini (It./Aprilia) +0,040, 3. Bautista (Šp./Aprilia) +1,691, 4. Aojama (Jap./Honda) +1,697, 5. Di Meglio (Fr./Aprilia) +1,921, 6. Cluzel (Fr./Aprilia) +9,202, 7. Debon (Šp./Aprilia) +10,483, 8. De Rosa (It./Honda) +11,360, 9. Faubel (Šp./Honda) +18,953, 10. Lüthi (Švýc./Aprilia) +24,480, 11. ABRAHAM (ČR/Aprilia) +24,680,... Lukáš PEŠEK (ČR/Aprilia) nedokončil.
Průběžné pořadí MS: 1. Aojama 205 bodů, 2. Bautista 192, 3. Simoncelli (It./Gilera) 165, 4. Barbera 158, 5. Pasini 120, ...13. PEŠEK 53, 14. ABRAHAM 44. Šp./Aprilia) 112, 5. Iannone (It./Aprilia) 109,5, 6. Espargaro (Šp./Derbi) 104,5. 125ccm: Španěl Julian Simon se v Misanu dočkal čtvrtého vítězství v tomto roce a opět zvýšil náskok v průběžném pořadí MS. Ještě nedlouho před koncem závodu to ale vypadalo, že bude rád za umístění na stupních vítězů. V závěru ale měla kolizi vedoucí dvojice - Ital Andrea Iannone a Španěl Pol Espargaró, což dovedlo Simona k triumfu. Na druhém místě skončil Nico Terol a třetí pozici na podiu bral Brit Bradley Smith. Ten přitom startoval do závodu z prvního místa. GP San Marina silničních motocyklů - třída do 125 ccm: 1. Simon (Šp./Aprilia) 40:15,301, 2. Terol (Šp./Aprilia) +0,573, 3. Smith (V. Brit./Aprilia) +5,474, 4. Marquez (Šp./KTM) +9,378, 5. Cortese (Něm./Derbi) +9,665, 6. Bradl (Něm./Aprilia) +11,755, 7. Corsi (It./Aprilia) +23,044, 8. Olive (Šp./Derbi) +26,936, 9. Folger (Něm./Aprilia) +32,851, 10. Webb (V. Brit./Aprilia) +34,439, ...18. ŠEMBERA (ČR/Aprilia) +59,100, 28. KORNFEIL (ČR/Loncin) +1:29,916.
Průběžné pořadí MS: 1. Simon 210, 2. Terol 152,5, 3. Smith 147,5, 4. Gadea (
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.