INDIANAPOLIS, ZÁVOD - SOUHRN; Přinášíme souhrnné výsledky závodu mistrovství světa motocyklů v USA.
MotoGP Španěl Jorge Lorenzo se v neděli stal vítězem Velké ceny Indianapolis v královské kubatuře MotoGP a ukrojil tak něco málo z náskoku lídra šampionátu silničních motocyklů Valentina Rossiho z Itálie, který závod nedokončil.
Lorenzo byl o devět vteřin rychlejší než druhý Alex de Angelis ze San Marina. Třetí místo obsadil domácí Nicky Hayden. Rossi, pro kterého závod skončil 16 kol před cílem, vede průběžné pořadí MS o 25 bodů před Lorenzem, třetí je Australan Casey Stoner, který ze zdravotních důvodů v Indianapolis nestartoval.
Výsledky: MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 47:13,592, 2. De Angelis (S. Mar./Honda) +9,435, 3. Hayden (USA/Ducati) +12,947, 4. Dovizioso (It./Honda) +13,478, 5. Edwards (USA/Yamaha) +26,254, 6. Toseland (Brit./Yamaha) +32,408, 7. Capirossi (It./Suzuki) +34,400, 8. Kallio (Fin./Ducati) +34,856, 9. Elias (Šp./Honda) +45,005, 10. Pedrosa (Šp./Honda) +45,377.
Průběžné pořadí seriálu MS: 1. Rossi (It./Yamaha) 212 b., 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 187, 3. Stoner (Aust./Ducati) 150, 4. Pedrosa (Šp./Honda) 141, 5. Edwards (Brit./Yamaha) 123. 250ccm Motocyklista Lukáš Pešek obsadil sedmé místo v nedělní Velké ceně Indianapolis ve třídě do 250 ccm, úspěch českých barev pak podtrhl desátým místem Karel Abraham. Vítězem závodu se stal Ital Marco Simoncelli před vedoucím mužem MS silničních motocyklů Hirošim Aojamou z Japonska.
Peška dělilo v cíli od Simoncelliho více než 22,5 vteřiny, Abraham na desáté příčce ztratil už téměř 50 vteřin. V průběžném pořadí mistrovství světa patří Peškovi dvanácté a Abrahamovi patnácté místo.
Výsledky: Do 250 ccm: 1. Simoncelli (It./Gilera) 45:43,599, 2. Aojama (Jap./Honda) +1,943, 3. Bautista (Šp./Aprilia) +4,661, 4. Di Meglio (Fr./Aprilia) +12,776, 5. Locatelli (It./Gilera) +15,475, 6. Barbera (Šp./Aprilia) +19,471, 7. PEŠEK (ČR/Aprilia) +22,682, 8. Faubel (Šp./Honda) +32,809, 9. Luthi (Švýc./Aprilia) +49,321, 10. ABRAHAM (ČR/Aprilia) +49,845.
Průběžné pořadí seriálu MS: 1. Aojama (Jap./Honda) 192 b., 2. Bautista (Šp./Aprilia) 176, 3. Simoncelli (It./Gilera) 165, 4. Barbera (Šp./Aprilia) 133, 5. Pasini (It./Aprilia) 100, ...12. PEŠEK (ČR/Aprilia) 53, 15. ABRAHAM (ČR/Aprilia) 39. 125ccm: Osmnáctiletý španělský motocyklista Pol Espargaro vyhrál v neděli Velkou cenu Indianapolis v kubatuře do 125 kubických centimetrů. Druhý skončil Brit Bradley Smith s Aprilií, jako třetí projel cílem Simone Corsi z Itálie.
Vedoucí muž průběžného pořadí seriálu mistrovství světa Julian Simon ze Španělska obsadil pátou příčku. Čech Lukáš Šembera byl dvaadvacátý.
Výsledky: Do 125 ccm: 1. Espargaro (Šp./Derbi) 42:07,925, 2. Smith (Brit./Aprilia) +0,120, 3. Corsi (It./Aprilia) +0,448, 4. Terol (Šp./Aprilia) +1,613, 5. Simon (Šp./Aprilia) +1,801, 6. Marquez (Šp./KTM) +19,345, 7. Bradl (Něm./Aprilia) +19,358, 8. Olive (Šp./Derbi) +25,611, 9. Nakagami (Jap./Aprilia) +29,240, 10. Ägerter (Švýc./Derbi) +29,707, ...22. ŠEMBERA (ČR/Aprilia) +1:16,320.
Průběžné pořadí seriálu MS: 1. Simon (Šp./Aprilia) 174 b., 2. Terol (Šp./Aprilia) 119,5, 3. Smith (Brit./Aprilia) 111,5, 4. Gadea (Šp./Aprilia) 111, 5. Iannone (It./Aprilia) 109,5.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.