INDIANAPOLIS, KVALIFIKACE; Lukáš Pešek obsadil v sobotní kvalifikaci na nedělní závod MS silničních motocyklů v Indianapolisu jedenácté místo ve třídě do 250 kubických centimetrů, Karel Abraham byl o pět příček horší. Vyhrál Francouz Mike di Meglio.
V nejsilnější kubatuře MotoGP byl v kvalifikaci nejrychlejší Španěl Dani Pedrosa, vítěz červencové Velké ceny USA. Druhý čas předvedl jeho krajan Jorge Lorenzo, mistr světa Valentino Rossi z Itálie byl třetí.
Ve třídě do 125 ccm zajel osmadvacátý čas Lukáš Šembera, vyhrál Julian Simon ze Španělska, těsně druhý byl Němec Sandro Cortese, třetí místo uhájil Španěl Nicolas Terol.
Velká cena Indianapolis (USA) - kvalifikace: Do 125 ccm: 1. Simon (Šp./Aprilia) 1:49,337, 2. Cortese (Něm./Derbi) +0,050, 3. Terol (Šp./Aprilia) +0,200, 4. Espargaro (Šp./Derbi) +0,240, 5. Smith (Brit./Aprilia) +0,248, ...28. ŠEMBERA (ČR/Aprilia) +3,036. Do 250 ccm: 1. Di Meglio (Fr./Aprilia) 1:44,341, 2. Aojama (Jap./Honda) +0,120, 3. Simoncelli (It./Gilera) +0,212, 4. Barbera (Šp./Aprilia) +0,284, 5. Cluzel (Fr./Aprilia) +0,519, ...11. PEŠEK (ČR/Aprilia) +1,098, 16. ABRAHAM (ČR/Aprilia) +2,567. MotoGP: 1. Pedrosa (Šp./Honda) 1:39,730, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) +0,506, 3. Rossi (It./Yamaha) +0,879, 4. De Angelis (JAR/Honda) +0,890, 5. Edwards (USA/Yamaha) +1,231.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.