BRNO, KVALIFIKACE 250ccm; Český závodník Karel Abrahám zajel v sobotní kvalifikaci na GP České republiky silničních motocyklů v Brně ve třídě do 250 ccm desátý nejlepší čas, jeho krajan Lukáš Pešek byl patnáctý. Nejrychlejší byl Ital Simoncelli na Gileře.
Karel Abrahám si proti sobotnímu dopolednímu tréninku polepšil, když se ve výsledkové listině posunul z patnáctého na desáté místo. Druhý z Čechů Lukáš Pešek si naopak trochu pohoršil, když ze třinácté příčky v tréninku klesl v kvalifikaci na patnáctou pozici.
GP České republiky - sobotní kvalifikace
Třída do 250 ccm 1. Simoncelli (It./Gilera) 2:01,611, 2. Aoyama (Jap./Honda) +0,350, 3. Barbera (Šp./Aprilia) +0,453, 4. Debon (Šp./Aprilia) +0,775, 5. Di Meglio (Fr./Aprilia) +0,815, 6. Locatelli (It./Gilera) +0,932, 7. Pasini (It./Aprilia) +0,950, 8. Bautista (Šp./Aprilia) +1,137, 9. De Rosa (It./Honda) +1,157, 10. ABRAHÁM (ČR/Aprilia) +1,200,...15. L. PEŠEK (ČR/Aprilia) +1,985.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.