Stovky policistů posílených o městské strážníky a policisty z Rakouska jsou od čtvrtka v pohotovosti v Brně. Ve městě se totiž o víkendu uskuteční Grand Prix motocyklů, na které se sjíždějí příznivci motorismu z celé Evropy, řekl velící policejní důstojník Karel Pospíšil.
"Připravili jsme na víkend rozsáhlá bezpečnostní opatření," řekl Pospíšil. Požádal zároveň v této souvislosti obyvatele Brna o shovívavost. "Nejde o demonstraci síly, ale o snahu zvládnout bezpečně návštěvu stovek tisíc návštěvníků města a jeho okolí," dodal Pospíšil, který má policejní opatření na starosti.
České policisty posílí v ulicích dvanáct policistů z Rakouska. "Budou operovat společně s českými hlídkami po celém Brně. Pomohou s potenciální jazykovou bariérou a slibujeme si, že budou vzbuzovat respekt u rakouských a německy mluvících fanoušků," řekl Vladimír Vedra z brněnského policejního ředitelství. Městští strážníci pak dodají do smíšených hlídek navíc další tři strážníky, kteří budou tlumočit do angličtiny a italštiny. Celkem bude v ulicích Brna a okolí nasazeno během víkendu zhruba devět stovek policistů a strážníků.
"Zaměříme se především na prevenci krádeží motocyklů, organizaci dopravy a bezpečnost návštěvníků i obyvatel Brna," zdůraznil Pospíšil. Dodal, že velký nápor víkendových návštěvníků bude představovat značnou zátěž pro městský dopravní systém. "Je potřeba, aby motoristé byli zejména v době příjezdů a odjezdů do města trpěliví a řídili se bezpodmínečně pokyny dopravních policistů a dopravním značením," řekl důstojník. Zdůraznil, že policisté zároveň vyhlásili u řidičů nulovou toleranci alkoholu a drog.
Policisté doporučují návštěvníkům přijet k Masarykovu okruhu po dálnici D1 a využít dva nejbližší sjezdy, exit 183 - Kývalka a exit 178 - Ostrovačice. "Návštěvníci, kteří přijedou na motocyklech, budou své stroje parkovat na ploše vedle hlavního vstupu," řekl policejní mluvčí Pavel Šváb. Dodal, že pro příznivce z Brna a okolí je nejvýhodnější použít k cestě na okruh speciální bezplatné autobusové linky 400 vyjíždějící z Mendlova náměstí a linky X vyjíždějící z Ostrovačic a Žebětína.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.