Tovární tým Ducati v pondělí oficiálně oznámil, že motocyklový jezdec Casey Stoner z Austrálie vynechá kvůli zdravotním potížím nejbližší tři závody mistrovství světa v nejsilnější kubatuře MotoGP.
Čeští fanoušci Stonera kvůli tomuto rozhodnutí neuvidí svého oblíbence při nedělní Velké ceně České republiky, která se pojede na Masarykově okruhu v Brně. Příčinou jsou dlouhodobé problémy Australana, které způsobuje únava. "Po dohodě s lékaři a týmem jsme se rozhodli, že další tři závody nepojedu, aby se tělo mohlo zotavit ze stresu," pravil Stoner. "Lékaři se domnívají, že jsem se v Barceloně nakazil virem a poté jsem měl velkou zátěž, což zapříčinilo vyčerpání. Od té doby se to táhne. Je třeba udělat testy, aby se zjistila příčina a aby se to už neopakovalo," dodal mistr světa z roku 2008.
Stonerovo místo v týmu Ducati dočasně zaujme Mika Kallio z Finska, jenž doplní Američana Nickyho Haydena. Kromě brněnského závodu vynechá Stoner Velké ceny Indianapolisu a San Marina, na trať mistrovství světa by se měl vrátit začátkem října v portugalském Estorilu. Po deseti závodech patří třiadvacetiletému Australanovi třetí příčka, na obhájce titulu Valentina Rossiho z Itálie ztrácí 37 bodů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.