Líder šampionátu Valentino Rossi je maximálne spokojný s výsledkom pretekov v nemeckom Sachsenringu. 101. víťazstvo sa síce nerodilo ľahko, ale štýl akým sa k nemu Talian dopracoval, rozhodne stojí za povšimnutie. Rossiho súboj s Lorenzom prijali diváci opäť s nadšením.
Svetový šampión viedol už od úvodu, no neskôr sa dostal pod tlak Caseyho Stonera a tímového kolegu Jorgeho Lorenza. Vale si však s oboma súpermi poradil, hoci s vytrvalým Španielom zviedol napínavý duel až do záverečných metrov pretekov. V cieli delila rivalov len necelá desatinka sekundy, čo len podčiarkuje skutočnosť, aká bola dvojica Rossi-Lorenzo v nedeľu vyrovnaná.
"Za nami sú ďalšie fantastické preteky," rozplýval sa po úspešnej Grand Prix Nemecka Valentino Rossi. "V úvode som zviedol pekný súboj so Stonerom a potom až do posledného kola, som sa stal súčasťou ďalšieho špeciálneho duelu s Jorgem."
"Dokázal som predstihnúť Caseyho, ale videl som, že Jorge ho predbehol okamžite. Súperiť s Jorgem je vždy veľmi náročné," pokračuje Rossi. "V posledných kolách som na neho poriadne tlačil. Nakoniec som sa rozhodol pre útok a ten mi našťastie vyšiel. Vedel som, že na tejto trati je predbiehanie obtiažne, tak som sa potom už len snažil ostať na čele. V poslednom kole bolo dôležité, že som jazdil dostatočne rýchlo v tých najkľúčovejších momentoch."
Rossiho potešilo, že až štyria jazdci boli schopní bojovať o víťazstvo v nemeckých pretekoch. Množstvo predbiehacích manévrov sa však dalo pripísať hlavne na konto rozdielnych zmesí pneumatík.
"Všetci chlapci, ktorí sa nachádzajú na popredných priečkach šampionátu, mali ku mne v nedeľu blízko. Na jednej strane to bolo zábavné, no stranej druhej, poriadne náročné. Viacerí z nás sa stali účastníkmi predbiehacích manévrov, čo sa dalo pripísať na konto rôznorodých zmesí pneumatík, ktoré spôsobovali, že niektoré motocykle sa správali odlišne."
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.