SACHSENRING - 1. TRÉNING; Do víkendu v Nemecku najlepšie vstúpil jazdec tímu Ducati Casey Stoner. Austrálčana nasledovali ďalší súperi v boji o majstrovský titul Dani Pedrosa a líder priebežného poradia Valentino Rossi.
Výsledky ovplyvnilo počasie, ktoré v piatok ukázalo svoju horšiu tvár. Pred začiatkom tréningu pršalo, čo spôsobilo, že vozovka bola spočiatku mokrá. Hoci postupne vysychala, jazdci boli schopní siahnuť po slikoch až v polovičke vymedzeného času. Neskôr sa podmienky viditeľne zlepšovali, čo prinášalo aj ustavičné zmeny v poradí.
Prvenstvo si napokon časom 1:22,779 zabezpečil Casey Stoner, ktorý sa prebojoval do čela výborným záverečným kolom. S odstupom troch desatín sekundy nasledoval víťaz pretekov v Laguna Seca Dani Pedrosa a tretie miesto si vybojoval Valentino Rossi na Yamahe. Za úradujúcim svetovým šampiónom sa umiestnili Randy de Puniet a Alex de Angelis z tímu Gresini Honda.
Jazdec Ducati Nicky Hayden klesol v závere až na 8. priečku, ale v čase, keď sa menili podmienky sa držal vytrvalo na čele. Klzká vozovka vyhovovala aj Marcovi Melandrimu jazdiacemu na motocykli Hayate Kawasaki, Talian ale v závere rovnako doplatil na zlepšujúce sa podmienky a "návrat do normálu".
Jediný kto výraznejšie chyboval na mokrej trati bol Chris Vermeulen, našťastie bez vážnejších následkov.
Dážď ovplyvnil jazdy počas tréningu triedy 125cc. Víťazom sa stal Julian Simon z Bancaja Aspar Team, český zástupca Lukáš Sembera skončil dvadsiatyštvrtý.
V kubatúre 250cc dnes zvíťazil Španiel Hector Barbera z Pepe World Team, Karel Abrahám obsadil 10. priečku a Lukáš Pešek sedemnástu.
Výsledky série MotoGP: 1. Casey Stoner Ducati, 1m22.779s - 2. Dani Pedrosa Honda, 1m23.034s + 0.255s 3. Valentino Rossi Yamaha, 1m23.088s + 0.309s 4. Randy de Puniet LCR Honda, 1m23.133s + 0.354s 5. Alex de Angelis Gresini Honda, 1m23.282s + 0.503s 6. Colin Edwards Tech 3 Yamaha, 1m23.295s + 0.516s 7. Toni Elias Gresini Honda, 1m23.351s + 0.572s 8. Nicky Hayden Ducati, 1m23.367s + 0.588s 9. Andrea Dovizioso Honda, 1m23.370s + 0.591s 10. Marco Melandri Hayate Kawasaki, 1m23.466s + 0.687s 11. Jorge Lorenzo Yamaha, 1m23.496s + 0.717s 12. Loris Capirossi Suzuki, 1m23.705s + 0.926s 13. Mika Kallio Pramac Ducati, 1m24.090s + 1.311s 14. James Toseland Tech 3 Yamaha, 1m24.317s + 1.538s 15. Niccolo Canepa Pramac Ducati, 1m24.908s + 2.129s 16. Chris Vermeulen Suzuki, 1m25.161s + 2.382s 17. Gabor Talmacsi Scot Honda, 1m25.416s + 2.637s
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.