SACHSENRING - 1. TRÉNING; Do víkendu v Nemecku najlepšie vstúpil jazdec tímu Ducati Casey Stoner. Austrálčana nasledovali ďalší súperi v boji o majstrovský titul Dani Pedrosa a líder priebežného poradia Valentino Rossi.
Výsledky ovplyvnilo počasie, ktoré v piatok ukázalo svoju horšiu tvár. Pred začiatkom tréningu pršalo, čo spôsobilo, že vozovka bola spočiatku mokrá. Hoci postupne vysychala, jazdci boli schopní siahnuť po slikoch až v polovičke vymedzeného času. Neskôr sa podmienky viditeľne zlepšovali, čo prinášalo aj ustavičné zmeny v poradí.
Prvenstvo si napokon časom 1:22,779 zabezpečil Casey Stoner, ktorý sa prebojoval do čela výborným záverečným kolom. S odstupom troch desatín sekundy nasledoval víťaz pretekov v Laguna Seca Dani Pedrosa a tretie miesto si vybojoval Valentino Rossi na Yamahe. Za úradujúcim svetovým šampiónom sa umiestnili Randy de Puniet a Alex de Angelis z tímu Gresini Honda.
Jazdec Ducati Nicky Hayden klesol v závere až na 8. priečku, ale v čase, keď sa menili podmienky sa držal vytrvalo na čele. Klzká vozovka vyhovovala aj Marcovi Melandrimu jazdiacemu na motocykli Hayate Kawasaki, Talian ale v závere rovnako doplatil na zlepšujúce sa podmienky a "návrat do normálu".
Jediný kto výraznejšie chyboval na mokrej trati bol Chris Vermeulen, našťastie bez vážnejších následkov.
Dážď ovplyvnil jazdy počas tréningu triedy 125cc. Víťazom sa stal Julian Simon z Bancaja Aspar Team, český zástupca Lukáš Sembera skončil dvadsiatyštvrtý.
V kubatúre 250cc dnes zvíťazil Španiel Hector Barbera z Pepe World Team, Karel Abrahám obsadil 10. priečku a Lukáš Pešek sedemnástu.
Výsledky série MotoGP: 1. Casey Stoner Ducati, 1m22.779s - 2. Dani Pedrosa Honda, 1m23.034s + 0.255s 3. Valentino Rossi Yamaha, 1m23.088s + 0.309s 4. Randy de Puniet LCR Honda, 1m23.133s + 0.354s 5. Alex de Angelis Gresini Honda, 1m23.282s + 0.503s 6. Colin Edwards Tech 3 Yamaha, 1m23.295s + 0.516s 7. Toni Elias Gresini Honda, 1m23.351s + 0.572s 8. Nicky Hayden Ducati, 1m23.367s + 0.588s 9. Andrea Dovizioso Honda, 1m23.370s + 0.591s 10. Marco Melandri Hayate Kawasaki, 1m23.466s + 0.687s 11. Jorge Lorenzo Yamaha, 1m23.496s + 0.717s 12. Loris Capirossi Suzuki, 1m23.705s + 0.926s 13. Mika Kallio Pramac Ducati, 1m24.090s + 1.311s 14. James Toseland Tech 3 Yamaha, 1m24.317s + 1.538s 15. Niccolo Canepa Pramac Ducati, 1m24.908s + 2.129s 16. Chris Vermeulen Suzuki, 1m25.161s + 2.382s 17. Gabor Talmacsi Scot Honda, 1m25.416s + 2.637s
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.