Sachsenring síce nepatrí medzi najobľúbenejšie okruhy Valentina Rossiho, to však neznamená, že svetový šampión v Nemecku nemôže byť úspešný. Práve naopak - Talian si myslí, že Yamahe bude charakter trate vyhovovať.
Rossi plánuje svoj 9-bodový náskok na najbližšieho súpera zvýšiť a za cieľ si stanovil minimálne pódium. "Il Dottore" môže navyše čerpať nielen z bodovej výhody, ale aj z tzv. kondičnej. Narozdiel od súperov Stonera, Pedrosu, či Lorenza totiž nemusí bojovať s výraznými zdravotnými problémami.
Vale doteraz zvíťazil v Sachsenringu trikrát, priznal ale, že zrejme najvýznamnejší moment sa zrodil minulý rok, keď získal 2. miesto. Výstup na strieborný stupienok pódia sa totiž vôbec nerodil ľahko. Súťažilo sa na mokrej trati a súperi boli veľmi silní. Rossimu vtedy pomohlo jazdecké zlyhanie Pedrosu, ktoré sa významne podpísalo aj pod celkový priebeh šampionátu.
Spomínaná udalosť je však už minulosťou a tohtoročné preteky môžu priniesť niečo úplne iné.
"V prvom rade musím povedať, že som veľmi šťastný, že po dvoch náročných podujatiach sme si mohli dožičiť trochu odpočinku," neskrýval spokojnosť Rossi. "Priznám sa, že už na konci víkendu v Laguna Seca som cítil únavu. Najbližšie dvoje preteky opäť nasledujú bezprostredne za sebou, takže to bude znovu nesmierne náročné. Takisto treba povedať, že sa dostávame do dôležitej fázy majstrovstiev - do ich presnej polovičky.
"Sachsenring nepatrí k mojim najobľúbenjším okruhom, ale napriek tomu som tam prežil niekoľko skvelých pretekov. Charakter trate navyše Yamahe vyhovuje, čo je dobré. To, čo potrebujeme je ďalší kvalitný výsledok, aby sme si udržali náskok pred našimi rivalmi, ktorí sú silní. Nemôžeme si dovoliť urobiť žiadne chyby. Napríklad minulý rok v Nemecku výdatne pršalo, no my sme napriek tomu boli schopný získať druhé miesto. Verím, že tento rok môžeme byť ešte o jedno miesto lepší."
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.