LAGUNA SECA, ZÁVOD; Španělský motocyklista Dani Pedrosa vyhrál v neděli na okruhu v Laguna Seca Velkou cenu USA v prestižní kategorii MotoGP. Na druhém místě dojel Ital Valentino Rossi, třetí skončil další Španěl Jorge Lorenzo.
Otázkou devátého závodu seriálu bylo, zda do něj odstartuje vítěz kvalifikace Jorge Lorenzo. Mladý Španěl si ale i přes sobotní ošklivý pád a nepříjemné zranění ramene příležitost odstartovat z Pole position vzít nenechal a vydal se sběrem dalších mistrovských bodů. Lepší formu si ale do americké Velké ceny přinesl jeho krajan Dani Pedrosa, který si v průběhu poloviny závodu vyjel náskok tří vteřin a dokázal ho udržet až do finiše. Těsne na druhém místě dojel po stíhací jízdě těsně lídr šampionátu Valentino Rossi, na Lorenza zbyla třetí pozice.
Velká cena USA: MotoGP: 1. Pedrosa (Šp./Honda) 44:01,580, 2. Rossi (It./Yamaha) + 0,344, 3. Lorenzo (Šp./Yamaha) + 1,926, 4. Stoner (Aust./Ducati) + 12,432, 5. Hayden (USA/Ducati) + 21,663, 6. Elias (Šp./Honda) + 22,041, 7. Edwards (USA/Yamaha) + 30,201, 8. Vermeulen (Aust./Suzuki) + 32,857.
Pořadí MS po 9 závodech: 1. Rossi 151, 2. Lorenzo 141, 3. Stoner 135, 4. Pedrosa 92, 5. Edwards 78.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.