UDEVALLA, MX1 a 2: Němec Maximilian Nagl a Portugalec Rui Goncalves ovládli v neděli jedenáctý závod mistrovství světa v motokrosu, který hostila Uddevalla ve Švédsku. Bodovaná umístění si odvezl ze severu Evropy i Petr Smitka v kategorii MX2.
Němec Maxmilian Nagl se stal vítězem Velké ceny Švédska v kategorii MX1. První jízdu vyhrál a ve druhé jistil druhé místo za lídrem šampionátu Italem Cairolim. Nagl se díky zisku 47 bodů posunul už na druhé místo průběžné klasifikace.
V MX2 prezentoval nejlepší formu Portugalec Rui Goncalves. Ten naopak v první jízdě dojel druhý a druhou s přehledem vyhrál. Goncalves poskočil na třetí místo průběžného pořadí, v čele zůstal Francouz Musquin, který v Uddevalle nestartoval.
Z Čechů se dařilo více Petru Smitkovi, který za dvacáté a osmnácté místo získal čtyři mistrovské body.
Velká cena Švédska (Udevalla) MX1: 1. jízda: 1. Nagl (Něm./KTM) 39:02,962, 2. De Dycker (Bel./Suzuki) + 18,573, 3. Desalle (Bel./Honda) + 22,408, 4. Cairoli (It./Yamaha) + 25,497, 5. Philippaerts (It./Yamaha) + 46,418. 2. jízda: 2. Cairoli (It./Yamaha) 39:39,929, 2. Nagl (Něm./KTM) + 2,994, 3. Philippaerts (It./Yamaha) + 6,508, 4. De Dycker (Bel./Suzuki) + 14,103, 5. Desalle (Bel./Honda) + 26,194.
MX2: 1. jízda: 1. Roczen (Něm./Suzuki) 39:13,731, 2. Goncalves (Portug./KTM) + 6,358, 3. Frossard (Fr./Kawasaki) + 14,886, 4. Monni (It./Yamaha) + 15,737, 5. Roelants (Bel./KTM) + 17,328..., 20. SMITKA (ČR/KTM) + 1:42,570, 23. MICHEK (ČR/TM) + 1 kolo. 2. jízda: 1. Goncalves (Portug./KTM) 39:58,707, 2. Paulin (Fr./Kawasaki) + 6,783, 3. Guarneri (It./Yamaha) + 8,291, 4. Roelants (Bel./KTM) + 23,305, 5. Monni (It./Yamaha) + 26,256..., 18. SMITKA (ČR/KTM) + 1:09,289, 35. MICHEK (ČR/TM) nedokončil
Průběžné pořadí mistrovství světa: MX1: 1 Cairoli (It./Yamaha) 428 b., 2. Nagl (Něm./KTM) 375, 3. Philippaerts (It./Yamaha) 363, 4. Desalle (Bel./Honda) 345, 5. Coppins (N.Zél./Yamaha) 343,...35. NEUGEBAUER (ČR/Kawasaki) 15. MX2: 1. Musquin (Fr./KTM) 371 b., 2. Paulin (Fr./Kawasaki) 358, 3. Goncalves (Por./KTM) 348, 4. Guarneri (It./Yamaha) 331, 5. Frossard (Fr./Kawasaki) 284, ... 32. SMITKA (ČR/KTM) 27, 39. MICHEK (ČR/TM) 9.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.