FAENZA, MX3: V italské Faenze se v neděli uskutečnil osmý závod motokrosového mistrovství světa MX3, jízdy vyhrál Francouz Pierre Renet a Ital Alex Salvini. Český závodník Martin Kadleček bodoval díky desátému místu z první jízdy.
Alex Salvini a Julien Vanni se díky výraznému bodovému zisku dotáhli na dohled Juliena Vanniho, který nadále vede průběžnou klasifikaci šampionátu. Rozdíl mezi závodníky na prvním až třetím místě už činí ale jen 22 bodů. Martin Žerava ve Faenze nestartoval a v celkovém pořadí si o jednu příčku pohoršil na osmé místo.
Velká cena Itálie (Faenza) - MX3: 1. jízda: 1. Renet (Fr./Suzuki) 34:29.211, 2. Martin (Fr./Husquarna) + 7,779, 3. Salvini (It./Husquarna) + 12,850, 4. Pyrhonen (Fin./Honda) + 14,434, 5. Lozano (Šp./Yamaha) + 16,738, ... 10. KADLEČEK (ČR/TM) + 51,813, ... ZAREMBA (ČR/KTM) nedokončil. 2. jízda: 1. Salvini (It./Husquarna) 33:33:961, 2. Renet (Fr./Suzuki) + 4,381, 3. Irt (Slovin./Honda) + 10,849, 4. Martin (Fr./Husquarna) + 21,041, 5. Vanni (Fr./Honda) + 34,144, ... KADLEČEK (ČR/TM) nedokončil, ZAREMBA (ČR/KTM) neodstartoval.
Průběžné pořadí mistrovství světa: MX3: 1. Vanni (Fr./Honda) 311 b., 2. Salvini (It./Husquarna) 295, 3. Renet (Fr./Suzuki) 289, 4. Pyrhonen (Fin./Honda) 247, 5. Martin (Fr./Husquarna) 238, 6. Irt (Slovin./Honda) 205, 7. Lozano (Šp./Yamaha) 162, 7. ŽERAVA (ČR/Honda) 159, ... 26. KADLEČEK (ČR/TM) 25, 28. ZAREMBA (ČR/KTM) 22, 35. BARTOŠ (ČR/Honda) 16, 40. ČEPELÁK (ČR/Yamaha) 14, , 48. MASAŘÍK (ČR/Honda) 7, 60. KOSTELECKÝ (ČR/Yamaha) 4, 69. MAREK (ČR/KTM) 3, 70. BRUMLA (ČR/Kawasaki) 2.
Další podnik šampionátu třídy MX3 se jede 12. července v Chorvatsku v Orehově Vsi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.