ASSEN, 250ccm ZÁVOD; Český motocyklista Karel Abraham obsadil v sobotní Velké ceně Nizozemska v Assenu sedmou příčku ve třídě do 250 ccm a mohl se tak radovat z nejlepšího výsledku v sezoně. Prvenství vybojoval Japonec Hiroši Aojama.
Aojama se mohl těšit ze druhé letošní trofeje i díky tomu, že na začátku závodu ustál tvrdý atak Španěla Alvara Bautisty, který po pádu nakonec musel předčasně odstoupit a nebodoval. Japonský závodník se tak před něj dostal do čela průběžného pořadí mistrovství světa. Druhý skončil vítěz kvalifikace Hector Barbera, třetí místo obsadil úřadující světový šampion Marco Simoncelli.
Abraham navázal na své minulé představení ve Španělsku a podruhé v řadě se dostal do elitní desítky. Na bodované umístění dosáhl také dvanáctý Lukáš Pešek. Tomu patří v průběžném pořadí MS 14. příčka, Abraham má o bod méně a je těsně za ním.
Velká cena Nizozemska: Do 250 ccm: 1. Aojama (Jap./Honda) 40:44,008, 2. Barbera (Šp./Aprilia) +4,424, 3. Simoncelli (It./Gilera) +10,339, 4. Espargaro (Šp./Aprilia) +11,383, 5. Locatelli (It./Gilera) +11,596, ...7. ABRAHAM +17,982, 12. PEŠEK (oba ČR/Aprilia) +41,329.
Pořadí MS po 7 závodech: 1. Aojama 121 b., 2. Bautista (Šp./Aprilia) 108, 3. Barbera 95, 4. Simoncelli 77, 5. Pasini (It./Aprilia) 64, ...14. PEŠEK 32, 15. ABRAHAM 31.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.