MISANO, 1. a 2. ZÁVOD; Český motocyklista Jakub Smrž v obou závodech mistrovství světa superbiků na okruhu Misano v Itálii skončil na čtvrtém místě.
Český motocyklista Jakub Smrž v úvodním nedělním závodě mistrovství světa superbiků na okruhu Misano v Itálii skončil na čtvrtém místě, když za vítězným Američanem Spiesem na Yamaze zaostal o 11,886 vteřiny. Smrž přitom vstupoval do závodu z prvního místa na startu, protože v sobotním Superpole zajel nejlepší čas. V úvodním nedělním představení jej však dokázal proměnit v konečnou čtvrtou příčku. Na třetího v cíli, Itala Fabrizia na Ducati ztratil jen 0,050 vteřiny.
Ve druhém závodě zajel nejlepší čas Brit Rea na Hondě, český závodník Jakub Smrž se do cíle dostal opět na čtvrté příčce. Tentokrát za vítězem zaostal o 3,635 vteřiny.
V průběžném hodnocení mistrovství světa superbiků je Smrž na devátém místě se 108 body, první je Japonec Haga. Ten nasbíral už 292 bodů.
MS superbiků v Misanu: První závod: 1. Spies (USA/Yamaha) 45:02,773, 2. Byrne (Brit./Ducati) +7,931, 3. Fabrizio (It./Ducati) +11,836, 4. SMRŽ (ČR/Ducati) +11,886, 5. Haga (Jap./Ducati) +31,670, 6. Kagayama (Jap./Suzuki) +33,241, 7. Rea (Brit./Honda) +35,772, 8. Sykes (V.Brit./Yamaha) +41,931, 9. Nakano (Jap./Aprilia) +51,507, 10. Lagrive (Fr./Honda) +59,921.
Druhý závod: 1. Rea (Brit./Honda) 39:11,204, 2. Fabrizio (It./Ducati) +0,063, 3. Haga (Jap./Ducati) +0,457, 4. SMRŽ (ČR/Ducati) +3,635, 5. Checa (Šp./Honda) +4,460, 6. Byrne (Brit./Ducati) +4,538, 7. Sykes (V.Brit./Yamaha) +12,679, 8. Haslam (V. Brit./Honda) +12,763, 9. Spies (USA/Yamaha) +13,237, 10. Biaggi (It./Aprilia) +14,412.
Průběžné pořadí MS po závodech v Misanu: 1. Haga (Jap./Ducati) 292 bodů, 2. Spies (USA/Yamaha) 244, 3. Fabrizio (It./Ducati) 237, 4. Rea (Brit./Honda) 167, 5. Biaggi (It./Aprilia) 135, 6. Haslam (V. Brit./Honda) 134, 7. Sykes (V.Brit./Yamaha) 130, 8. Checa (Šp./Honda) 109, 9. SMRŽ (ČR/Ducati) 108, 10. Kiyonari (Jap./Honda) 98.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.