BARCELONA, SHRNUTÍ; V Barceloně se jel další díl Mistrovství světa silničních motocyklů. Zde uvádíme shrnutí všech tří závodů.
125 ccm Smutným hrdinou závodu se stal domácí motocyklista Julian Simon, který jel v čele závodu ve druhé části závodu. Při průjezdu předposledním kolem ale začal předčasně slavit a než zaregistroval, že musí absolvovat ještě jedno kolo, o svoji pozici přišel a nakonec mu i díky cílové fotografii a jedné tisícině sekundy unikly i stupně vítězů.
Vítězem závodu se stal Ital Andrea Iannone před Španěly Nicolasem Terolem a Sergiem Gadeou. Satisfakcí pro Simona je však alespoň fakt, že se dostal do čela průběžné klasifikace šampionátu.
Český jezdec Lukáš Šembera po pádu v sobotní kvalifikaci a následné technické problémy do závodu nenastoupil.
Velká cena Katalánska silničních motocyklů: Do 125 ccm: 1. Iannone (It./Aprilia) 2. Terol (Šp./Aprilia) +2,245, 3. Gadea (Šp./Aprilia) + 2,330, 4. Simón (Šp./Aprilia) + 2,331, 5. Márquez (Šp./KTM) +2,531.
Průběžné pořadí MS (po 6 z 16 závodů): Průběžné pořadí: 1. Simón (Šp./Aprilia) 84, 2. Smith (Brit./Aprilia) 82,5 bodu, 3. Iannone (It./Aprilia) 81,5, 4. Gadea (Šp./Aprilia) 59, 5. Márquez (Šp./KTM) 49. 6. Terol (Šp./Aprilia) 57,5. 250 ccm Bautista si díky suverénnímu výkonu start-cíl jen upevnil postavení v čele průběžné klasifikace mistrovství světa. Za Bautistou dojel jeho největší rival Japonec Hiroši Aojama, který v posledním kole vydřel druhé místo na okruhu Circuit de Catalunya díky úspěšně zvládnuté dramatické bitvě s dalším Španělem Hectorem Barberou. Ten skončil třetí.
Smůlu měl jeden z favoritů Ital Marco Simoncelli, který už v první části závodu skončil mimo trať.
Karel Abraham dokončil na osmém místě, čímž zajel svůj letošní nejlepší výkon a předvedl druhé nejvyšší umístění kariéry. Lukáš Pešek získal za dvanácté místo další čtyři body do průběžné klasifikace mistrovství světa.
Velká cena Katalánska silničních motocyklů: Do 250 ccm: 1. Bautista (Šp./Aprilia), 2. H. Aojama (Jap./Honda) + 7,185, 3. Barbera (Šp./Aprilia) + 7,282, 4. Pasini (It./Aprilia) + 10,784, 5. Debon (Šp./Aprilia) + 15,740, 6. Lüthi (Švýc./Aprilia) + 15,780, ... 8. ABRAHAM (ČR/Aprilia) + 31,600, ... 12. PEŠEK (ČR/Aprilia) + 35,117.
Průběžné pořadí MS (po 6 z 16 závodů): 1. Bautista 108, 2. H. Aoyama 96, 3. Barbera 75, 4. Pasini 64, 5. Simoncelli (It.) 61, 6. Lüthi 52, ... 13 PEŠEK 28, ... 16. ABRAHAM 22.
MotoGP Rossimu se podařilo triumfovat v domácím prostředí velkého rivala Jorge Lorenza. Právě souboje těchto dvou motocyklistů zvedaly ze sedadel diváky na okruhu Circuit de Catalunya nedaleko Barcelony. Cílovou pásku protnul Rossi jen 95 tisícin před Lorenzem. Třetí dojel Australan Casey Stoner.
Tato trojice se po závodě shodně seřadila se 106 body na čele průběžné klasifikace. Čtvrtý Ital Andrea Dovizioso ztrácí na stupně vítězů už 37 bodů.
Velká cena Katalánska silničních motocyklů: MotoGP: 1. Rossi (It./Yamaha), 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) + 0,095, 3. Stoner (Austr./Ducati) + 8,884, 4. Dovizioso (It./Honda) + 8,036, 5. Capirossi (It./Suzuki) + 19,831, 6. Pedrosa (Šp./Honda) + 22,182, 7. Edwards (Brit./Yamaha) + 23,547.
Průběžné pořadí MS (po 6 ze 17 závodů): 1. Lorenzo, Rossi a Stoner 106, 81, 4. Dovizioso 69, 5. Pedrosa 67, 6. Edwards 54, 7. Melandri 50, 8. Capirossi 49.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.