BARCELONA - KVALIFIKÁCIA; Pilot Yamahy Jorge Lorenzo si len s tesným náskokom vybojoval Pole Position pred nedeľnou Grand Prix Španielska. Na domácom okruhu pokoril svojho tímového kolegu, skúseného Valentina Rossiho.
Talian sa pritom nachádzal na čele výsledkovej tabuľky až do záverečných minút kvalifikácie. Lorenzovi pomohla skvelá posledná jazda, keď prevzal vedenie minútu pred koncom. Tesný súboj oboch jazdcov Yamahy dokumentujú dosiahnuté časy a rozostup 13 tisicin sekundy.
Až s druhým radom sa tentokrát musel uspokoiť víťaz posledných pretekov Casey Stoner - Austrálčan stratil na rýchlu dvojicu vyše 4 desatiny sekundy. Zo štvrtého miesta zajtra vyštartuje pretekár jazdiaci v službách tímu Repsol Honda Andrea Dovizioso, miesto za ním získal Toni Elias. Na šiestej priečke bol klasifikovaný Colin Edwards s Yamahou, Američan sa nevyhol 5 minút pred koncom havárii.
V podobne kritickej situácii sa ocitol aj Dani Pedrosa, no tomu sa predsa len podarilo nárazu do bariéry vyhnúť. Motorku odstavil v štrku 2 minúty pred koncom kvalifikácie. V jej závere tak dosiahol len priemerný 8. najrýchlejší čas. Jazdec Repsol Honda v nedeľu odštartuje za Randym de Punietom a pred Jamesom Toselandom. Desiatku najúspešnejších dnes uzavrel Mika Kallio s tímom Pramac Ducati.
Poz. Jazdec Tím Čas Strata 1. Jorge Lorenzo Yamaha 1m41.974s 2. Valentino Rossi Yamaha 1m41.987s + 0.013s 3. Casey Stoner Ducati 1m42.426s + 0.452s 4. Andrea Dovizioso Honda 1m42.594s + 0.620s 5. Toni Elias Gresini Honda 1m43.139s + 1.165s 6. Colin Edwards Tech 3 Yamaha 1m43.168s + 1.194s 7. Randy de Puniet LCR Honda 1m43.175s + 1.201s 8. Dani Pedrosa Honda 1m43.207s + 1.233s 9. James Toseland Tech 3 Yamaha 1m43.233s + 1.259s 10. Mika Kallio Pramac Ducati 1m43.336s + 1.362s 11. Loris Capirossi Suzuki 1m43.365s + 1.391s 12. Chris Vermeulen Suzuki 1m43.411s + 1.437s 13. Nicky Hayden Ducati 1m43.414s + 1.440s 14. Alex de Angelis Gresini Honda 1m43.422s + 1.448s 15. Sete Gibernau Hernando Ducati 1m43.714s + 1.740s 16. Yuki Takahashi Scot Honda 1m43.777s + 1.803s 17. Marco Melandri Hayate Kawasaki 1m43.792s + 1.818s 18. Niccolo Canepa Pramac Ducati 1m43.991s + 2.017s 19. Gabor Talmacsi Scot Honda 1m45.833s + 3.859s
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.