BARCELONA - KVALIFIKÁCIA; Pilot Yamahy Jorge Lorenzo si len s tesným náskokom vybojoval Pole Position pred nedeľnou Grand Prix Španielska. Na domácom okruhu pokoril svojho tímového kolegu, skúseného Valentina Rossiho.
Talian sa pritom nachádzal na čele výsledkovej tabuľky až do záverečných minút kvalifikácie. Lorenzovi pomohla skvelá posledná jazda, keď prevzal vedenie minútu pred koncom. Tesný súboj oboch jazdcov Yamahy dokumentujú dosiahnuté časy a rozostup 13 tisicin sekundy.
Až s druhým radom sa tentokrát musel uspokoiť víťaz posledných pretekov Casey Stoner - Austrálčan stratil na rýchlu dvojicu vyše 4 desatiny sekundy. Zo štvrtého miesta zajtra vyštartuje pretekár jazdiaci v službách tímu Repsol Honda Andrea Dovizioso, miesto za ním získal Toni Elias. Na šiestej priečke bol klasifikovaný Colin Edwards s Yamahou, Američan sa nevyhol 5 minút pred koncom havárii.
V podobne kritickej situácii sa ocitol aj Dani Pedrosa, no tomu sa predsa len podarilo nárazu do bariéry vyhnúť. Motorku odstavil v štrku 2 minúty pred koncom kvalifikácie. V jej závere tak dosiahol len priemerný 8. najrýchlejší čas. Jazdec Repsol Honda v nedeľu odštartuje za Randym de Punietom a pred Jamesom Toselandom. Desiatku najúspešnejších dnes uzavrel Mika Kallio s tímom Pramac Ducati.
Poz. Jazdec Tím Čas Strata 1. Jorge Lorenzo Yamaha 1m41.974s 2. Valentino Rossi Yamaha 1m41.987s + 0.013s 3. Casey Stoner Ducati 1m42.426s + 0.452s 4. Andrea Dovizioso Honda 1m42.594s + 0.620s 5. Toni Elias Gresini Honda 1m43.139s + 1.165s 6. Colin Edwards Tech 3 Yamaha 1m43.168s + 1.194s 7. Randy de Puniet LCR Honda 1m43.175s + 1.201s 8. Dani Pedrosa Honda 1m43.207s + 1.233s 9. James Toseland Tech 3 Yamaha 1m43.233s + 1.259s 10. Mika Kallio Pramac Ducati 1m43.336s + 1.362s 11. Loris Capirossi Suzuki 1m43.365s + 1.391s 12. Chris Vermeulen Suzuki 1m43.411s + 1.437s 13. Nicky Hayden Ducati 1m43.414s + 1.440s 14. Alex de Angelis Gresini Honda 1m43.422s + 1.448s 15. Sete Gibernau Hernando Ducati 1m43.714s + 1.740s 16. Yuki Takahashi Scot Honda 1m43.777s + 1.803s 17. Marco Melandri Hayate Kawasaki 1m43.792s + 1.818s 18. Niccolo Canepa Pramac Ducati 1m43.991s + 2.017s 19. Gabor Talmacsi Scot Honda 1m45.833s + 3.859sČtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.