Casey Stoner síce zvíťazil na posledných pretekoch série MotoGP v talianskom Mugelle, lenže ako sa zdá, nebolo to vôbec jednoduché. Austrálčan priznal, že v závere sa obával odstúpenia.
S pribúdajúcimi kolami a blížiacim sa finišom začal mať Caseyho stroj problémy so spojkou a nevedelo sa, či zlyhávajúca technika napokon vydrží. Stoner však predsa len do cieľa došiel a dokonca zapísal skvelé víťazstvo, druhé v sezóne po otváracom podujatí roka v Katare. Austrálčan sa zároveň vrátil na vedúcu priečku priebežného poradia, ktorú stratil po tom, čo sa k víťazeniu dostali iní piloti.
"V závere som začal mať problémy so spojkou, najvýraznejšie sa to prejavilo na hlavnej rovinke," uviedol víťazný Stoner. "Pomyslel som si - preteky sú stratené a ja ich nedokončím. Opätovne som sa pokúšal prinútiť spojku k činnosti a podarilo sa - predsa len začala znovu pracovať. Motorka sa však trápila pri vjazdoch do zákrut. Jazda na nej bola skutočne náročná."
Stoner bol v nedeľu rýchly v úvodných kolách na mokrej trati i na suchu v druhej polovici pretekov. Jeho slabší moment prišiel v tzv. prechodnej fáze, keď sa podmienky ešte len začali meniť. Jazdec Ducati po pretekoch poznamenal, že veľkou lekciou preň bolo podujatie v Le Mans, ktoré sa šlo za podobných poveternostných podmienok.
Casey Stoner zároveň prejavil radosť z prerušenia skvelej série Rossiho siedmych víťazstiev v rade na okruhu v Mugelle. Austrálčan pritom vybojoval prvý triumf Ducati na tejto talianskej trati.
"Práve v Mugelle som zajazdil svoju prvú Pole Position v triede 125cc," zaspomínal si Stoner. "Hoci som tu mal odvtedy viacero dobrých i zlých výsledkov, jazdu na okruhu som si vždy užíval."
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.