MUGELLO, ZÁVOD MOTOGP; Australan Casey Stoner vyhrál nedělní Velkou cenu Itálie v závodě silničních motocyklů v nejsilnější kategorii MotoGP. Stoner se díky triumfu dostal do čela průběžné klasifikace mistrovství světa.
I když závod v Mugellu vyhrál Australan Stoner před španělem Bautistou, měli italští fanoušci alespoň částečný důvod ke spokojenosti. Stoner jezdí na italském stroji - motocyklu značky Ducati. Na třetím až pátém místě skončili Italové Rossi, Dovizioso a Capirossi. Rossi se na stupně vítězů dostal díky výbornému finiši v cílové rovince, kde zdolal Doviziosa.
Stoner, který v šampionátu MotoGP kraloval předloni, tak ukázal, že má opět v plánu zaútočit na celkové prvenství. Po nedělním závodu se dostal do čela před Jorge Lorenza.
Ještě jeden z jezdců měl po konci závodu velkou radost. Američan Nicky Hayden získal za 12. místo čtyři body a zkompletoval počet bodů na rovnou tisícovku. Stal se šestnáctým motocyklistou historie, kterému se to podařilo. Velká cena Itálie silničních motocyklů:
MotoGP: 1. Stoner (Austr./Ducati), 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) + 1,001, 3. Rossi (It./Yamaha) + 2,076, 4. Dovizioso (It./Honda) + 2,129, 5. Capirossi (It./Suzuki) + 3,274, 6. Edwards (Brit./Yamaha) + 24,451.
Průběžné pořadí: 1. Stoner 90, 2. Lorenzo 86, 3. Rossi 81, 4. Pedrosa (Šp.) 57, 5. Dovizioso 56, 6. Melandri (It.) 48.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.