MUGELLO, ZÁVOD 250ccm; Ital Mattia Pasini vyhrál nedělní Velkou cenu Itálie v závodě silničních motocyklů ve třídě do 250 ccm. Karel Abraham dojel na 13. místě, Lukáš Pešek po pádu nedokončil.
Pasinimu k vítězství pomohla v deštěm ovlivněné Velké ceně Itálie kolize Bautisty a Simoncelliho, kteří po vzájemném střetu vyjeli mimo trať a vrátili se zpět až po několika stech metrech jízdy pískem. Pasini získal své druhé vítězství v kariéře ve dvěstěpadesátkách, na kontě má ale i devět truimfů v kubatuře do 125 ccm.
Karel Abraham si připsal za 13. místo další tři body do celkové klasifikace mistrovství světa, pro Lukáše Peška skončil závod v polovině, když nezvládl jednu ze zatáček a upadl.
Velká cena Itálie silničních motocyklů: Do 250 ccm: 1. Pasini (It./Aprilia) 45:38,391, 2. Simoncelli (It./Gilera) + 0,117, 3. Bautista (Šp./Aprilia) + 1,293, 4. Lüthi (Švýc.) + 24,557, 5. Barbera (Šp./Aprilia) + 27,014, 6. H. Aojama (Jap./Honda) + 30,037, ... 13. ABRAHAM (ČR/Aprilia) + 1:23,730, ... PEŠEK (ČR/Aprilia) nedokončil.
Průběžné pořadí: 1. Bautista 83, 2. H. Aoyama 76, 3, Simoncelli 61, 4. Barbera 59, 6. Pasini 51, 6. Lüthiu 42, ... 13 PEŠEK 24, ... 16. ABRAHAM 14.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.