MUGELLO, ZÁVOD 125ccm; Britský jezdec Bradley Smith vyhrál nedělní Velkou cenu Itálie v závodě silničních motocyklů ve třídě do 125 ccm. Český zástupce Lukáš Šembera dojel na 22. místě se ztrátou více než minuty.
Pro Brita Bradleyho Smitha je vítězství v Itálii po Velké ceně Francie druhou vyhranou Velkou cenou v kariéře i v letošní sezoně a díky tomu se dostal do čela celkového pořadí před Španěla Juliána Simóna. Lukáš Šembera dokončil závod na 22. místě.
Velká cena Itálie silničních motocyklů: Do 125 ccm: 1. Smith (Brit./Aprilia) 40:09,523, 2. Terol (Šp./Aprilia) +0,216, 3. Simón (Šp./Aprilia) +7,114, 4. Espargaró (Šp./Derbi) + 11,829, 5. Márquez (Šp./KTM) +12,315, 6. Zarco (Fr./Aprilia) +14,605, ...22. ŠEMBERA (ČR/Aprilia) +1:21,946.
Průběžné pořadí: 1. Smith (Brit./Aprilia) 74,5 bodu, 2. Simón (Šp./Aprilia) 71, 3. Iannone (It./Aprilia) 46,5, 4. Espargaró (Šp./Derbi) 44,5, 5. Gadea (Šp./Aprilia) 38, 6. Terol (Šp./Aprilia) 37,5... 30. ŠEMBERA (ČR/Aprilia) 0.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.