MUGELLO, KVALIFIKACE 250ccm: Pole position pro závod kubatury do 250 ccm na Velké ceně Itálie silničních motocyklů si vyjel v sobotu odpoledne na okruhu v Mugellu Španěl Alvaro Bautista.
Čeští jezdci skončili uprostřed startovního pole, Karel Abraham dosáhl na jedenácté místo, Lukáš Pešek měl patnáctý čas.
Ve druhém měřeném tréninku zajel Karel Abraham třetí nejlepší čas. Na dopolední výkon se mu ale nepodařilo navázat a celkově skončil v kvalifikaci na 11. místě. Lukáš Pešek měl až patnáctý nejlepší čas a do závodu odstartuje až ze čtvrté řady.
Velká cena Itálie - sobotní kvalifikace: Do 250 ccm: 1. Bautista (Šp.) 1:52,804, 2. Simoncelli (It./Gilera) + 0,014, 3. Barbera (Šp./Aprilia) + 0,038, 4. H. Aoyama (Jap./Honda) + 0,246, 5. Debon (Šp./Aprilia) + 0,769, ... 11. ABRAHAM (ČR/Aprilia) + 1,184, 15. PEŠEK (ČR) + 1,571.
Hlavní závod kategorie do 250 ccm odstartuje v neděli ve 12.15.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.