Na okruhu Mugellu v Itálii proběhly v sobotu dopoledne druhé tréninky pátého podniku mistrovství světa silničních motocyklů.
Šembera zaostal za nejrychlejším Simonem o více než čtyři vteřiny. První tři místa obsadili jezdci s motocykly Aprilia.
Kvalifikace kubatury do 125 ccm na Velkou cenu Itálie se jede ve 13 hodin a samotné závody všech tří kategorií (125 ccm, 250 ccm a MotoGP) jsou na programu v neděli.
GP Itálie - sobotní druhé volné tréninky: Do 125 ccm: 1. Simon (Šp./Aprilia) 1:58:853, 2. Smith (Brit./Aprilia) + 0,260, 3. Gadea (It./Aprilia) + 0,517, ... 27. ŠEMBERA (ČR/Aprilia) + 4,227.
V kubatuře do 250 ccm zajel Karel Abraham ve druhém měřeném tréninku třetí nejlepší čas a Lukáš Pešek desátý, nejrychlejší byl Ital Simoncelli.
Kvalifikace kubatury do 250 ccm na Velkou cenu Itálie se jede v 15.10 hodin a samotné závody všech tří kategorií (125 ccm, 250 ccm a MotoGP) jsou na programu v neděli.
GP Itálie - sobotní druhé volné tréninky: Do 250 ccm: 1. Simoncelli (It./Gilera) 1:52:589, 2. Barbera (Šp./Aprilia) + 0,628, 3. ABRAHAM (ČR/Aprilia) + 0,874, 10. PEŠEK (ČR) + 2,182. V nejprestižnější kategorii Moto GP se nejvíce dařilo Australanovi Stonerovi.
Casey Stoner najel na domácího Valentina Rossiho necelé dvě desetiny vteřiny. Mezi dvojici posledních dvou vítězů světového šampionátu se vešel jen Španěl Jorge Lorenzo, který na Stonera ztratil jen 27 tisícin vteřiny.
Kvalifikace závodu Moto GP na Velkou cenu Itálie se jede ve 13.55 hodin, samotné hlavní závody všech tří kategorií (125 ccm, 250 ccm a MotoGP) jsou na programu v neděli.
GP Itálie - sobotní druhé volné tréninky: MotoGP: 1. Stoner (Austr./Ducati) 1:49,323, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) + 0,027, 3. Rossi (It./Yamaha) + 0,194.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.