Český motocyklový závodník Jakub Smrž dosáhl v noci na sobotu v první kvalifikaci závodu mistrovství světa motocyklů ve třídě superbike na okruhu Miller Motorsport Park v americkém Salt Lake City čtvrtého nejlepšího času.
Vítězem první kvalifikace se stal Ital Max Biaggi na stroji Aprilia. Jakub Smrž na Ducati dosáhl v kvalifikaci svého nejlepšího výsledku v dosavadním průběhu světového šampionátu třídy suberbike a ze čtvrté pozice nastoupí v sobotu do super pole.
Výsledky 1. kvalifikace Salt Lake City: 1. Biaggi (It/Aprilia) 1:49,820 2. Spies (USA/Yamaha) 1:49,901 3. Checa (Šp./Honda) 1:50,144 4. SMRŽ (ČR/Ducati) 1:50,282 5. Fabrizio (It./Ducati) 1:50,457 6. Hacking (USA/Kawasaki) 1:50,466 7. Byrne (Brit./Ducati) 1:50,512 8. Kagayama (Jap./Suzuki) 1:50,556 9. Kiyonari (Jap./Honda) 1:50,701 10. Rea (Brit./Honda) 1:50,740.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.