BELLPUIG, ZÁVOD; V katalánském Bellpuigu se v neděli uskutečnil šestý závod motokrosového mistrovství světa MX1 a MX2. V čele průběžné klasifikace jsou Ital Cairoli a Francouz Musquin, Čech Martin Michek si připsal v kategorii MX2 další čtyři body.
V kategorii MX1 chyběl českým barvám Filip Neugebauer, jízdy pak ovládl Španěl Barragan a dosavadní suverén sezony Ital Antonio Cairoli, který tak jen upevnil průběžné vedoucí postavení v šampionátu.
V kategorii MX2 vyhráli závody Portugalec Rui Goncalves a Francouz Anthony Bossiere. Do čela se ale dostal díky umístění na čtrnáctém a devátém místě další Francouz Marvin Musquin. Martin Michek měl v první jízdě smůlu a odjel jen tři kola, ve druhé se ale dostal do bodované dvacítky a sedmnáctým místem si připsal letošní nejlepší výsledek.
MX1: 1. jízda: 1. Barragan (Šp./KTM) 40:38,899, 2. Desalle (Bel./Honda) + 10,982, 3. Philippaerts (It./Yamaha) + 11,453, 4. Coppins (N.Zél./Yamaha) + 16,273, 5. Vuillemin (Fr./Kawasaki) + 17,446. 2. jízda: 1. Cairoli (It./Yamaha) 39:22,225, 2. Nagl (Něm./KTM) + 1,314, 3. Philippaerts + 13,691, 4. Barragan + 18,063, 5. MacKenzie (Brit./Honda) + 20,186.
MX2: 1. jízda: 1. Goncalves (Port./KTM) 39:21,424, 2. van Horebeek (Bel./KTM) + 1,818, 3. Boog (Fr./Suzuki) + 5,871, 4. Guarneri (It./Yamaha) + 6,426, 5. Frossard (Fr./Kawasaki) + 7,891, ... . 22. SMITKA (ČR/KTM) + 1:11,038, MICHEK (ČR/KTM) nedokončil. 2. jízda: 1. Bossiere (Fr./KTM) 39:35,739. 2. Roczen (Něm./Suzuki) + 2,240, 3. van Horebeek + 5,212, 4. Aubin (Fr./Yamaha) + 6,794, 5. Goncalves + 9,792, ... 17. MICHEK + 1:21,967, 22. SMITKA + 1:43,716.
Průběžné pořadí mistrovství světa: MX1: 1. Cairoli 231, 2. Barragan 195, 3. De Dycker (Bel./Suzuki) 183, 4. Coppins 175, 5. Phillipaerts 174. ... 33. NEUGEBAUER (ČR) 7.
MX2: 1. Musquin (Fr./Honda) 184, 2. Paulin (Fr./Kawasaki) 181 bodů, 3. Guarneri 179, 4. Goncalves 166, 5. Boog 141, … 34. MICHEK 9, 37. SMITKA 4.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.