KYALAMI, 2. ZÁVOD; Český motocyklista Jakub Smrž si ve druhém závodě mistrovství světa superbiků v jihoafrickém Kyalami polepšil oproti prvnímu nedělnímu měření sil o čtyři příčky a skončil celkově desátý. I tentokrát vyhrál Japonec Norijuki Haga, jenž vede průběžné pořadí šampionátu.
Druhý dojel se ztrátou tří desetin vteřiny Ital Michel Fabrizio, třetí místo obsadil Jonathan Rea z Velké Británie. Závod se nepovedl třetímu muži prvního závodu Benu Spiesovi z USA, jenž havaroval.
Kyalami, 2. závod: 1. Haga (Jap./Ducati) 39:45,027 2. Fabrizio (It./Ducati) 39:45,349 3. Rea (Brit./Honda) 39:53,963 4. Haslam (Brit./Honda) 39:55,588 5. Biaggi (It./Aprilia) 39:55,794 6. Checa (Šp./Honda) 39:57,440 10. SMRŽ (ČR/Ducati) 40:03,224
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.